Bruksismi ja korvien vihlonta
Mulla todettiin bruksismi, kun ohimoita, hampaita ja korvia vihloi päivittäin. Myös leukaperät oli väsyneet. Sain purentakiskon ja olen tosi ahkerasti tehnyt purentalihasharjoitteita. Päänsärky ja hammaskipu ovat aikalailla kadonneet. Sen ansiosta olen nyt viimeisten kuukausien aikana pystynyt urheilemaan päivittäin (sauvakävely, lenkkeily, kehonhuolto). Mutta, korvien vihlonta on ehkä vähän lisääntynytkin muiden oireiden väistäessä. Mulla yleisestikin korvat ovat aina olleet arat, mutta lähinnä viimalle ja kylmälle. Olisiko jollain vinkkejä, kuinka korvien vihlontaa saisi vähennettyä? Korvat on mulla katsottu ja ei ole tulehdusta. Vihlonta on sellaista tylppää, ja samalla saattaa olla epämääräisimmin leukaperien ja korvien alueella. Harmittaa, kun huomaa kivun vaikuttavan mielialaan. Varmaan pitää tietysti oppia elämään jonkin asteen kivun kanssa, mutta mieluusti tekisin kaiken voitavani sen vähentämiseksi.
Tämä ei nyt varmaan ole ajankohtainen, mutta jos kivut jatkuvat, niin kannattaa pyytää kunnon lääkkeitä. Melkein kaikenlaista kipua voi ainakin helpottaa lääkkeillä. Esim. kasvojen alueella voidaan käyttää joitain masennus- ja epilepsialääkkeitä pieninä annoksina. Kannattaa pitää mielessä, jos nuo kivut alkavat vaikuttaa liikaa elämään.