Puheluja 040 924-alkuisista numeroista
Loppuosa vaihtelee, nyt soitettu 0952, 0961 ja 0944-loppuisista numeroista. Mitä hittoja nämä ovat?
Kommentit (17)
Ulkomaan huijareiden puhelut senkun lisääntyy. Nehän voi soitella mistä numerosta tahansa ja operaattori on olevinaan kädetön asiassa vaikka kyllähän heillä täytyy olla joku selvä väylä mitä pitkin ne ulkomailta havaittavasti tulee, eikä ne puhelut vaan leijaile sieltä rajan yli johonkin tukiasemaan.
Mitä jos vaikka vastaisit niin ei tarvitsisi täällä kysellä?
Näitä on monta block-listalla. Yrittävät myydä milloin mitäkin. Kattorempasta aikakausilehtien kautta aurinkopaneeleihin ja vitamiinivalmisteisiin.
Jotkut kerjäävät rahaa kodittomille koppakuoriasille tms.
Enää en noihin puheluihin vastaa, esto päälle välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaan huijareiden puhelut senkun lisääntyy. Nehän voi soitella mistä numerosta tahansa ja operaattori on olevinaan kädetön asiassa vaikka kyllähän heillä täytyy olla joku selvä väylä mitä pitkin ne ulkomailta havaittavasti tulee, eikä ne puhelut vaan leijaile sieltä rajan yli johonkin tukiasemaan.
No, sähän voit käydä kertomassa operaattoreille miten estää huijarien puhelut?
Jotain yritti kaupata. Laitoin luurin kovaan ja estolistalle.
Mä lähetin pari työhakemusta ja seuraavana päivänä sain kolme puhelua vastaavan alkuisesta numerosta. Googletin numerot ja useammat ihmiset kirjoittivat kyseessä olleen milloin mikin huijausfirma.
Onko mahdollista kuitenkin jotenkin että soittaja ois ollutkin joku työnantaja?
Vierailija kirjoitti:
No ei mene ihan noinkaan. Kyllä ne atk hommina menee, eivät tulee ulkomaan verkosta, vaikka tulevat ulkomailta. Hankala selittää...
Puhelinmyyjiä. Onneksi on sentään samankaltaiset numerot niin voi suoraan vaan jättää vastaamatta kun tietää kuka soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä lähetin pari työhakemusta ja seuraavana päivänä sain kolme puhelua vastaavan alkuisesta numerosta. Googletin numerot ja useammat ihmiset kirjoittivat kyseessä olleen milloin mikin huijausfirma.
Onko mahdollista kuitenkin jotenkin että soittaja ois ollutkin joku työnantaja?
Tuskin. Nuo numerot on riesa ja pitäisin epätodennäköisenä, että tuollainen numero olisi työnantajalla. Googleta numero.
Itse muutin niin viikon päästä taisi tulla parhaillaan neljästä eri 040 924- alkuisesta numerosta soittoa :D En ikinä vastaa numeroon jossa on vaan numero sarja, varsinkaan jos lukee tuntematon/salattu, laittakoon viestiä perään jos on jotain tärkeää.
Mulle tullut myös noita samanalkuisia puheluita melkein joka päivä kahden viikon ajan. Blokkaan numeron mut sitten soittaa seuraava eri loppuosalla. Parhaassa tapauksessa tunnin päästä edellisestä. Alkaa hermo mennä!
921, 923 numeroista tulee myös soittoja vähän väliä, myyjiä ovat
Tuntematon numero lukee näytössä, kun esim. julkisen terveydenhuollon lääkäri soittaa. Jos on soittoaika varattuna tai odottaa lääketieteellisen tutkimuksen tuloksia, kandee siis vastata.
Vierailija kirjoitti:
Itse muutin niin viikon päästä taisi tulla parhaillaan neljästä eri 040 924- alkuisesta numerosta soittoa :D En ikinä vastaa numeroon jossa on vaan numero sarja, varsinkaan jos lukee tuntematon/salattu, laittakoon viestiä perään jos on jotain tärkeää.
Varmaan sähköyhtiöt.. Meillä soittivat KAIKKI sähkönmyyjät muuttopäivänä. Viimeisille en enää ollut kovinkaan ystävällinen kun aika huono ajankohta ottaa puheluita samalla kun roudaa kamaa sisään.
Laita numero Googleen, ni kukasoitti selvittää. Tai ainakin voit lukea muiden kommentteja.