Onko tämä migreeni?
Eilen illalla itkin aika paljon ja oli aika kova tunnekuohu päällä. Sen aikana alkoi pistämään takaraivoon ja otsaan ja vähän ajan päästä alkoi kamalan oksettava olo. Istuin sen jälkeen ainakin tunnin pimeässä vessan lattialla yökkimässä. Päänsärky ja paha olo ei helpottanut, mutta pystyin menemään pitkälleen sänkyyn ja yrittämään nukkumista, mutta en nukkunut koko yönä kovinkaan hyvin, vaan pienissä pätkissä. Näin kauhean sekavia unia, suuta kuivasi koko ajan. Aamulla oli ihan sekava ja tokkurainen olo, mutta nyt jo suhteellisen normaali.
Tämmöinenkö on migreeni? Mulla ei ole ikinä ollut, joten olin vähän järkyttynyt kun yhtäkkiä alkaa vaan ihan tajuttomasti oksettamaan. Pitääkö tämmöisestä yksittäisestä kohtauksesta olla huolissaan?
Kommentit (5)
Minulla on ollut tuommoista ja olen pitänyt sitä migreenikohtauksena. Joskus myös esim. niskaongelmat voivat aiheuttaa hyvin samanlaisia oireita, ja silloin se ei ole migreeniä, vaikka päätä särkisikin.
No voihan se olla migreenikohtaus. Parhaiten se selvinnee ajan kanssa tai sitten marssit oitis neurologille. Päässä voi tapahtua kaikenlaista ja tosiaan niskajumikin voi joskus äityä pahoinvoinniksi asti.
Stressipäänsärky tai niskajumi-päänsärky. Ehkä molemmat. Kannattaisi olla pikemminkin huolissaan tuosta itkeskelystä.
No jos oksensit, niin migreeni on todennäköisempi kuin muut päänsäryt. Ne voivat kyllä esiintyä yhdessäkin migreenin kanssa tai laukaista migreenin. Yleensä migreeni on toispuolista, jomottavaa, helvetillistä särkyä.
Miksi olit tunnekuohussa ja itkeskelit? Jos aivan ilman syytä, niin voisin pitää sitä jonkinlaisena migreeniä ennakoivana tilana.
Minusta sinun pitäisi kuitenkin käydä lääkärissä tutkituttamassa itsesi, sillä migreenin kaltaisia oireita voi olla vakavammissakin sairauksissa.
t. käytännön kokemusta migreenistä valitettavasti jo yli 20 vuoden ajan
Käy neurologilla niin saat paremman vastauksen.