Mihin aikaan teille tulee aattona Joulupukki?
Kaverini ihmetteli, kun meille tulee 19.30, on kuulemma niin myöhäinen aika. Lapset ovat kohta 6v ja toinen 10kk, vanhempi jaksaa kyllä hyvin valvoa myöhään ja pienempikin menee yöunille yhdeksältä, joten en näe tässä ongelmaa. Parempi vaihtoehto mun mielestä oli toi kellonaika, kuin klo 15 jolloin kaverin perheeseen tulee pukki, mutta en mä sitä silti hänelle ihmetellyt, koska jokainen toimii omien aikataulujen mukaisesti.
Mutta olisi kiva kuulla, että mites muilla? :)
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:55"]
Jännä kun on eri ajatusmaailma, mun mielestä joulu on vähän jo ohi kun lahjat on saatu, eli haluan pitkittää sitä, enkä halua että lapset availevat lahjat aamulla. Kai toi esikoinen hyppii pitkin seiniä, mut jotenkin se kuuluu jouluun :) ap
[/quote]
Joulu ohi, kun lahjat saatu?! Siitähän se vasta alkaa, kun aikuiset löytävät sen sisäisen lapsensa ja leikkivät lasten kanssa jne. Lahjat auki ja lapsen peiton alle, vai?
[/quote]
Eijei, vaan tottakai leluilla leikitään ja peleillä pelataan myöhään iltaan saakka. Joulupukin odotus on mun mielestä joulussa vaan SE juttu, samalla tavalla kun täällä tosiaan monilla tuntuu olevan se ruokailu. Ap
Meidän ei tarvitse aattona ryntäillä paikasta toiseen, eikä meille tule vieraita, joten lahjat on availtu siinä kolmen kieppeillä. Sitten valmistellaan joulupöytä ja syödään noin viideltä. Sitten on koko ihana ilta aikaa uusien lahjojen ja herkkujen parissa. Saunassakin käydään vasta illalla kaikessa rauhassa.
Pukki kävi 3-4 kertaa. Aina iltapäivällä 15-16 aikoihin, jotta niillä leluilla ehtii leikkiäkin ennen nukkumaan menoa. Pienet lapset nukkumaan normi aikaan, siitä myöhään valvomisesta harvoin mitään etua on. Ja itse ainakin tykkään illalla olla rauhassa ilman mekastusta yms.
Jouluaterian jäljeen, joskus 19-20 välillä tullut aina. Avataan lahjat samalla kun katsotaan Samu Sirkan joulutervehdystä. Lapset saa joulun kunniaksi valvoa vähän pidempään. Siinä on hyvin pari tuntia aikaa leikkiä lahjoilla ennen nukkumaanmenoa.
Aamupäivästä. Ilta rauhoitetaan yhdessä oloon, hautausmalla käyntiin(upea näky pimeällä), ruualle, leikille, saunalle.