Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etävanhempi osaa kyllä käyttää oikeuttaan

Vierailija
11.12.2014 |

olla näkemättä lapsiaan valitettavan hyvin. Pakkohan hänen ei ole lapsiaan nähdä, on liian kiire matkailla uuden puolison kanssa maailmalla.

Tämän vuoden aikana noin puolet tapaamisista on peruttu hänen taholtaan, viimeisin on tämä joulu. Eikä liian aikaisin tätäkään perunut, ilmoitti eilen illalla ja senkin vasta sitten kun kysyin että pitääkö hän lapsia yön yli vai tuoko takaisin saman päivän iltana. "ei olla kotona, ollaan matkoilla".

Mua ei haittaa että lapset on kotona, ollaan joulu muutenkin kotona, mutta tuo pölhö ei vaan tajua mitä tekee lapsilleen noilla viime hetken "en mä ota nyt"-peruutuksillaan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:19"]

Lapset eivät kutsu etävanhempaansa etäksi. Minä kirjoitin niin, eikä missään lue että etävanhempi olisi isä. ap.

[/quote]

Jaaha, että tälläinen provo...

Vierailija
22/26 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi altistat lapset tuollaisella käytökselle, eikö sinun tehtäväsi ole olla heidän puolella. Lapset ovat jo iässä, jossa saavat vaikuttaa heitä koskevissa asioissa. Onko heidän kanssa keskustelu haluavatko he, että heidän yli perutetaan joka mutkassa uudelleen ja uudelleen. Avointa keskustelua, että haluvatko he tavata toista vanhempaansa. Luulisi jo noin isonjen lasten ymmärtävän, että mikä on homman nimi, eikä lähteä tuollaiseen hedelmättömään juupaseipäsleikkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä. Kyllä lapset pärjää. Kun lapset on tarpeeksi vanhoja niin sitten he saavat päättää haluaako mennä iskälle vai ei. Ja jos ei luo lämpimiä siteitä pienenä, niin isompana eivät enään halua tavata.

Ei se ole lapsilta pois, se on isältä itseltään poissa.

Mutta älä alistu siihen että lapsille haukut isää. Kerro vain se mitä isä ilmoittaa. Ja yritä saada lasten ajatus muualle. Mutta älä missään nimessä lähde haukkumaan ja mollaamaan isää. Se kääntyy sinua vastaan myöhemmin.

Vierailija
24/26 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:33"]

Kannattaa alkaa tappelemaan asioista ja vaatimaan lisää elaria niin hylkää kokonaan. Uusi suhde menee aina edelle, lastenkin.

[/quote]

Kusipäillä ehkä menee, normaaleilla ihmisillä ei.
[/quote]
Olin tulossa sanomaan samaa. Me tullaan lapsen isän kanssa tosi hyvin juttuun vaikka isällä on uusi suhde. Uusi nainenkin tietää toki lapsesta eikä miehen kertoman mukaan aio olla esteenä millään tavalla. Isä ei koskaan peru tapaamisiaan mutta toki jos hän kysyy joustoa niin ilman muuta suostun - sama myös toisinpäin.

Vierailija
25/26 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy niinkuin meilläkin, etä teki vuosia noita otan,en ota leikkejä ja nykyään muksut eivät sinne enää mene koskaan.Eivät ole itseasiassa käyneet vuosiin. Sitä saa mitä tilaa. Varmaan etää sieppaa kuulla kiertoteitä uusista lastenlapsista, naimisiin menoista yms.

Vierailija
26/26 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole missään vaiheessa haukkunut lapsille etävanhempaansa, olen pitänyt siitä tarkkaan huolen.
Ja oletus siitä ettei asiasta keskusteltaisi täällä kotona lasten kanssa, on väärä. Mutta lapset haluavat nähdä etävanhempaansa niin minkäs teen?
- olen kyllä viestittänyt hänelle, että lapsilla on jo nyt luottamusongelmia hänen lupauksiinsa ja minusta tämä on nimenomaan tällä hetkellä lapsilta pois.

Ja vaikka lapset ymmärtävätkin jo että etävanhempaan ei voi kokonaan luottaa, se on kuitenkin heidän toinen vanhempansa ja he _haluavat_ uskoa hänen lupauksiinsa ja siihen, että hän myös ne pitää.