Missä maassa elää 50 000eurolla 10 vuotta?
onko mentävä Keniaan? olen tottunut työttömään yksinoloon 20 vuodessa jo. haluan vain halvan maan kun saan perinnön ja asun siellä. toki työkkärin 500 e otan myös joka kk ulkomaille. pienin varaston pidän Suomessa muka asuntona että saan työkkärin ja asuntotuen siihen. eli käytännössä pidän sen tyhjänä.
Kommentit (39)
Bulgaria on muuten myös aika edullinen maa.
Vierailija kirjoitti:
Andyspirit kirjoitti:
intiassa saa varmaan 100 eurolal talon vuokralle ja elää työkkärillä
Sosiaalietuudet perustuvat maassa oleskeluun, ei kansalaisuuteen. Ja yli 6 kk:n oleskelusta ei makseta eikä Intiassa ollesssaan myöskään ole työllisyyspalvelujen käytettävissä. Eli ei onnistu edes teoriassa.
tottakai onnistuu jos on pikkuasunto kirjoilla SUomessa, Kukaan ei kysy missä oleskelet esim talvet tai vuoden. osoite vain pitää olla Suomessa ja kukaan ei tarjoa töitä niin täyttä työkkärin vaan netissä ja pitää asuntoa tyhjillään. samallla saa toimeentulon siihen ja asuntotuen niin että vuokraa ei tarvii itse maksaa
Suomessa elää kun haet lisäksi asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Intiassa saa olla turistiviisumilla vain 6 kk kerrallaan. Siis max. Moni käy Nepalissa kääntymässä ja hakemassa uuden viisumin.
Mä hain suurlähetystöstä viisumia ja sain 1v viisumin Intiaan. Olisiko että e-viisumi on 6kk?
Thaimaassa, Kamputseassa jne. Onhan noita. Varmaan myös monessa Afrikan maassa.
Vierailija kirjoitti:
Intiassa saa olla turistiviisumilla vain 6 kk kerrallaan. Siis max. Moni käy Nepalissa kääntymässä ja hakemassa uuden viisumin.
Nepalista sai ainakin ennen hankittua myös pidempiä vuoden viisumeita, jos tiesi mistä kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä hain suurlähetystöstä viisumia ja sain 1v viisumin Intiaan. Olisiko että e-viisumi on 6kk?
nyt ei kai saa turistiviisumiakaan
kaveri haki businessviisumin Intiaan kun joku tuttu kutsui sinne Intiasta
Työkkärituki ja kela olisi hankala juttu. Jos sut kutsutaan haastatteluun, aika kallista matkustella.
Oletko mies vai nainen? Siitä riippuu paljon ulkomailla.
sannamariinisilli kirjoitti:
According to this data, Pakistan is the cheapest country to live in, with a cost of living index of 18.58. This is followed by Afghanistan (24.51), India (25.14), and Syria (25.31).
Aivan mahtavia paikkoja! Kyllä kelpais ap:n elellä herroiksi!
Vierailija kirjoitti:
Andyspirit kirjoitti:
intiassa saa varmaan 100 eurolal talon vuokralle ja elää työkkärillä
Sosiaalietuudet perustuvat maassa oleskeluun, ei kansalaisuuteen. Ja yli 6 kk:n oleskelusta ei makseta eikä Intiassa ollesssaan myöskään ole työllisyyspalvelujen käytettävissä. Eli ei onnistu edes teoriassa.
Ap.hän sanoi aikovansa kusettaa Suomen viranomaisia ja pitää kirjat Suomessa.
Jos pelaa korttinsa oikein niin Suomessakin. Olen elänyt 10000 eurolla kolme vuotta ilman ongelmia.
Mun ystäväpariskunnalla on 2 yksiötä Vantaalla. Saavat niistä käteen reilu 500 euroa käteen.
Siihen päälle työttömyyskorvaukset.
Maksavat vuokraa Espanjassa 400 e/kk.
Elävät ihan ok elämää
Just tuollainen surkean pieni perintö. Itse sain yli 20x tuon verran mutta en halua elää vain sen varassa.
Vierailija kirjoitti:
Mun ystäväpariskunnalla on 2 yksiötä Vantaalla. Saavat niistä käteen reilu 500 euroa käteen.
Siihen päälle työttömyyskorvaukset.
Maksavat vuokraa Espanjassa 400 e/kk.
Elävät ihan ok elämää
Tuskinpa saavat käteen, koska verokin on 30%.
Työkkärikorvaukset loppuu äkkiä kyllä
Eiköhän kannata ensin vähän kasvattaa pääomaa hyvällä sijoittelulla täällä Suomessa. Ehtii koronakin laantua. Sitten Portugalin aurinkoon tai Balille. Tuplaa potti ekana.
Sosiaalipummi!
En edes vaivaudu antamaan sinulle ilmaisia neuvoja, koska tarkoituksesi on hyötyä Suomen vsltiosta eli oääasiassa suomalaisista yrittäjistä, jotka maksavat arvonlisäveroa Valtion kassaan.
Ukrainassa