Miksi elätte köyhyydessä?
Haluatte asua halvalla, ette syö oikeaa ruokaa ja olette stressaantuneita 24/7. onko järkeä olle köyhis?
Kommentit (5)
Ei mua stressaa reikä oo rahat tiukilla vaikka saan samat tuet kuin muutkin 2 lapsen yh äidit ja välillä on pätkätöitä. Ihan mukava kämppä mulla on ja auto mikä ei kovin vanhakaan. Kyllä mä köyhempi olin aikanaan siinä omistusasunnossa eksän kanssa vaikka molemmat tehtiin töitä. Kaikki rahat meni siihen helvetin tönöön. Mitä parempaa mulla sun mielestä pitäs olla, kun on kaks kivaa lasta, kaunis vuokrakoti, auto, kauniita vaatteita , rahaa syödä ja käydä reissussa? Eikä ne suuret tulot vaan pienet menot :) joku saa menemään satasia röökiin ja juomiseen ja jatkuvaan pizzalla ja mäkkärissä käynteihin ja laumaan lapsia joita pitää saada se viis. Tekee itselleen oikeita valintoja niin rahat riittää just mihin tarttee ihan minimituellakin.
Olen keski-ikäinen nainen ja yt- neuvottelujen tuloksena 20-vuotinen työura päättyi kuin seinään. Tulotaso tipahti roimasti ja tällä hetkellä teen keikkatöitä sosiaalialalla (kouluttauduin alalle). Mielelläni tekisin töitä vaikka miten paljon, mutta eipä Suomessa näytä olevan tarvetta tämän ikäisille työntekijöille. Köyhänä pakon edessä elellään.
no mä en tiedä mikä on köyhyys. olen ollut köyhä, avioeron jälkeen meni menot pakkasen puolelle vrt tulot, mutta kovasti sitä sitten ollaan ylös noustu. Koko ajan on 10 rautaa tulessa, käsitöitä on myynnissä monessa eri paikassa nyt joulun alla, seuraavaksi alan tekemään pääsiäiskoristeita.
Aina on FB.ssä, huutiksessa, torissa jotain myynnissä ja pientä lisätyötä.
Näistä pienistä puroista on tullut sellainen virta että nyt rahat riittää ja säästöön jää vajaa 200 e kuussa, vuodessa n 1000 euroa. Vuosi sitten kävi paremmin kauppa joulumarkkinoilla ja jäi enemmän.
Mutta kun normielämässä, tulot - menot jää käteen niin mielettömän vähän, on hyvin vaikeaa alkaa tuhlaamaan. Olen alkanut käymään treffeillä, kahviloissa, mutta jos maksaa 7 euroa kahvista ja pienestä pullasta, tulee pakosti mieleen mitä kaikkea olisin saanut tällä, esim 8 kg puurojauhoja.
Nyt vaan elämä menee näin, ei auta. Pääasia on että kaikki ollaan terveitä ja laskut tulee ajoissa maksettua.
Kaikki mun rahat menee miehen sijoituksiin. Joo, joskus 10 vuoden päästä ne tuottaa rahaa takaisin, melko varmsti, mutta siihen asti joka helvetin pennonen on niissä kiinni, eikä riitäkään. Tai siis joo, onhan ne munkin sijotuksia ja ihan itse olen suostunut, mutta viimeisen vuoden olen sanonut, että hiljennettäiskö vähän, että rahat ei riitä. Mut ei vittu vaan voi pitää taukoa ja nyt sit ei oo rahaa vaatteisiin eikä ruokaankaan, mistään kivasta puhmattakaan. Ja smaan aikaan mies haaveilee autonvaihdodta ja Helsinginmatkasta.
Huvikseen, tottakai. Raha on yliarvostettua.