Kuinka vanha olit, kun sinua kutsuttiin ensimmäistä kertaa tädiksi tai sedäksi?
Siis siinä merkityksessä, miten lapselle puhutaan vieraasta ihmisestä.
Kommentit (24)
Olin itse jotain 20 ja olin ihan järkyttynyt :)
ap
15 v. Ei harmittanut, nauratti vaan.
En muista että oltaisiin kutsuttu. Eikä se kyllä haittaisikaan, en ymmärrä mitä pahaa siinä on.
N21
19v, pisti hymyilyttämään. Äiti puhui pienelle (3-5v) lapselleen minusta tätinä ja pyysi tätä väistämään minua.
Kuukautta ennen kuin täytin 16. 10v pojat asialla, asemani oli heihin nähden se "aikuinen" jolle he pystyivät puhumaan ongelmistaan. Olin ylpeä että minut korotettiin tädiksi.
Sitä en muista onko joku sanonut minua tädiksi lapselleen, luultavasti on mutta en ole kiinnittänyt tuon ylennyksen jälkeen siihen huomiota, kerran täti, aina täti =)
Jotain 19-20 v. Aloin tekemään opettajan sijaisuuksia ja siinä kohtaa oli ihan luonnollista olla täti ekaluokkalaisille.
Joskus teininä varmaan, en muista tarkkaan koska ei ole iso juttu mulle :)
Olen 53v. Nainen ja vielä tytötellään:)
15 vuotiaana. Olen oikeastikin täti niin tykkään kun kutsutaan tädiksi (vaikka siis vieraatkin). :)
15, mutta kyseessä oli isä joka puhui lapselleen. Hymyilytti kun kuulosti omaan korvaan niin hauskalta, nuorena tyttösenä kun vielä itseäni pidin :D ei mua tätittely haittaa, on musta ihan kohteliaskin tapa kun pitää vieraita nimitellä, tytöttelystä tai rouvittelusta loukkaantuisin varmaan enemmän...
Joskus 14-15 vuotiaana joku nainen sanoi lapselleen että väistäppäs et täti pääsee ohi kun muksu oli vähän tiellä. Olin järkyttynyt sillä en nyt mielestäni niin vanhalta näyttänyt
Kuuntelin nuorena heviä, joten minulla oli tietysti heviletti. Tein pientä tienistiä jakamalla paikallislehteä naapuruston kerrostaloihin.
Kerran yksi taapero oli rappukäytävässä äitinsä kanssa, kun pyyhälsin tuulennopeasti lehdet kainalossa ohi. Pätkä totesi, että "Täti jakaa lehtiä!". Tähän äitinsä, että "Se taisi olla kyllä setä." Itse olisin ollut sitä mieltä että en ehkä vielä kumpaakaan, olin kai n. 13v..
Mutta sainpahan kummatkin kommentit samalla kertaa..!
M41
Olin 18v. ja taisi olla jopa ensimmäinen päiväni kassalla.
19-vuotiaana. Olen päiväkodissa töissä.
14-vuotias olin. Olimme kaverini kanssa jyrsijänäyttelyissä ja eräs 30-40-vuotias mamma sanoi 2-3-vuotiaalle tytölle, että nää tädit varmaan antaa silittää marsua.
9-vuotiaana, kun siskoni tuli äidiksi :)
Eräs nainen pojutteli minua lapselleen. Olin silloin jo yli 30v.
m38
Viimeistään 19-vuotiaana. Voi olla, että 13-15-vuotiaanakin. En ole ihan varma.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:14"]
14-vuotias olin. Olimme kaverini kanssa jyrsijänäyttelyissä ja eräs 30-40-vuotias mamma sanoi 2-3-vuotiaalle tytölle, että nää tädit varmaan antaa silittää marsua.
[/quote]
silittää marsua.. =)
Vinkkasiko mamma vielä teille silmää "silleen"..? ;)
Ei ole taidettu kertaakaan kutsua, ainakaan mun kuullen.