Osaatko ulkoa kuukausien numerot ja montako päivää eri kk:saa on?
Kommentit (20)
Kyllä. Päivien lukumäärää tosin täytyy joidenkin kuukausien kohdalla miettiä, mutta aukeaa muutamassa sekunnissa erään muistisäännön avulla. Kuukausien numerot tulee heti mieleen, suomen lisäksi myös englanniksi, ruotsiksi ja saksaksi.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 17:23"]Tottakai. Ihme kysymys.
[/quote]
Ap täsmentää:
Kävin tuossa viime viikolla eräällä työpaikalla jossa ko. asioista oli tehty muistilappu seinälle. Siitä heräsi ihmetys, että onko jollain aikuisella ihmisellä tosiaan ongelmia tämän asian muistamisesta.
en muista päivien määrää. kuukausien numerot kyllä (ihan kaikki ei kyllä tule ihan apteekin hyllyltä)
Kyllä, helposti. Poikkeuksena karkausvuosi, en koskan muista milloin se on (eli helmikuun päivät on aina arvattava)
Mä en muista :( Joudun aina käymään päässäni listan tammi, helmi, maalis, huhti jne. ja laskemaan sormilla. Päivien määrät tarkastan rystysistä. En myöskään muista kuin harvoja päivämääriä, kalenteri on minulle tosi tärkeä apuväline. Ja ei, tyhmä tai "vajaaälyinen" en ole, olen korkeasti koulutettu ja työelämässä menestynyt, mutta näitä mä en ole koskaan kyennyt muistamaan :/
Lukihäiriöinen ei osaa. Poikani joutuu aina laskemaan alusta tammikuu, helmikuu, jos pitää vaikka tietää, mikä kuukausi on vaikk 12.9.
Ajatelkaa, kaikille kaikkineinole itsestäänselvää.
Luku- ja hahmotushäiriöiselle tuo on paha ongelma. Samoin sukulaisuussuhteiden merkitys. Esim. ei pysty selittämään, miksi joku on minun serkkuni.
Kuukausien numerot muista, päivien määrät minäkin lasken rystysistä.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 17:35"]
Kuukausien numerot muista, päivien määrät minäkin lasken rystysistä.
[/quote]Näin minäkin.
Muistisääntönä KE-SY-MAR-HU. Näissä kuukausissa 30 päivää eli kesä, syys, marras ja huhti.
Juuri tänään tapasin henkilön, joka halusi sopia tapaamisen 30.2.
Jumala on suunnitellut rystysemme fiksusti.
Siis kuka ei muista kuukausien numeroita?!?!? Poislukien ne häiriöiset...
En muista ulkoa puoliakaan, anteeksi. :)
Tottakai. Ihme kysymys.