Vakava sairaus...
Olen tässä viime aikoina voinut huonosti. Kävin lääkärissä, joka kertoi ettei verikokeet olleet kunnossa. Seuraava lääkäri käynti lisäsi huolen aiheita. Lääkäri aloitti laajemmat tutkimukset. Kokeita otetaan nyt useampia ja sitä mikä on vialla ei ole vielä saatu selville. Kivut on suhteellisen kovat ja pää meinaa seota huolesta. "Mitä jos...?" -Ajatukset risteilevät päässä. Sairaalaan on mentävä jos kunto laskee, muuten odotan kokeiden tuloksia. Miten tässä voi oikeasti selvitä täysjärkisenä lasten kanssa? En tietenkään halua lapsille näyttää huoltani ja siinä samalla mietin koko ajan olenko kohta enää täällä...
Kommentit (21)
Kiitos. Juu, sitä ystäväkin sanoi että hyvä kun huomattiin... Mutta oikeasti on aika hirvittävää mennä kokeesta kokeeseen ja odottaa mitä tuleman pitää. Onneksi silti tutkivat. Pelottaa vain millainen joulu lapsille tämän takia tulee :( Todennäköisesti kyseessä on siis sairaus, jota ei voida parantaa.
-Ap
Minkä ikäisiä lapsesi ovat Ap? Koita pitää lasten arki mahdollisimman samanlaisena. Kannattaa myös kertoa lapsille, että olet sairaana. Lapset kuuntelevat ja huomaavat aikuisten jutut liiankin hyvin. Voivat säikähtää ja ahdistua, jos et puhu mitään asiasta.
Lapset eivät tosiaan tiedä asiasta mitään. Eskarissa ja koulussa ovat. Ihan normaalisti on arkea pyöritetty, mutta ihmettelivät toki miksen ole töissä ollut tällä viikolla. (Sairaslomalla toistaiseksi.) Manitsin vain, että olen hieman kipeä.
Voi Ap, kovasti voimia sinulle. Toivottavasti asiat selviävät eivätkä ole niin huonosti kuin voisi olla. En osaa lohduttaa, mutta toivottavasti se tuo jotain voimia, että lapsilla on kuitenkin terveys kunnossa. Koita jaksaa uskoa parempaan huomiseen.
Voi kurja miten ikävä tilanne. Koeta elää hetki kerrallaan, et välttämättä ole parantumattomasti sairas kuitenkaan. Jos olet, hakeudu terapiaan ja etsi vertaistukea, muuta en osaa sanoa.
Kiitos teille! Kyllä tosiaan mielummin itse sairas kuin lapset sairaana. Mutta päivä kerrallaan se on mentävä, eihän meistä kukaan tiedä mitä huominen tuo tullessaan. Tällaiset koettelemukset pistää ainakin arvot uuteen järjestykseen.
Ap.
Mitkä veriarvot sinulla oli pielessä? Epäilikö lääkäri jotain tiettyä sairautta? Tsemppiä<3
Tsemppiä ja voimia tosi paljon ap! Toivottavasti sairautesi on sellainen, ettei ole "kuolemaksi" vaan saat elää vielä pitkän ja hyvä elämän ja näet lastesi kasvavan. Itsellä on elämässä vaikeaa tällä hetkellä, mutta onneksi vielä on terveys. Isälläni on juuri todettu syöpä ja omassa elämässä on asiat vinksallaan, vaan onneksi on vielä terveys. Toivottavasti asiat selviävät mahd. pian ja pääset hoitoihin joiden avulla sinulla on vielä pitkä ja hyvä elämä edessäsi. Voimia <3
Olin tänään lääkärissä. En toki saanut diagnoosia vieläkään, mutta huonoja uutisia kyllä. Ensimmäistä kertaa purskahdin itkuun ja itkin koko kotimatkan. Onneksi satoi niin kovaa, että vastaantulijat eivät asiaa nähneet. Kyseessä on mahdollisesti sairaus, jota ei voida parantaa, eikä edes hidastaa. Toivon, että olemme väärässä, mutta pelkään että emme ole...Nyt on kyllä paha olla :(
Ap.
Voimia sinulle Ap! Koita jaksaa äläkä anna negatiivisilla ajatuksille liiaksi valtaa.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:16"]
Olin tänään lääkärissä. En toki saanut diagnoosia vieläkään, mutta huonoja uutisia kyllä. Ensimmäistä kertaa purskahdin itkuun ja itkin koko kotimatkan. Onneksi satoi niin kovaa, että vastaantulijat eivät asiaa nähneet. Kyseessä on mahdollisesti sairaus, jota ei voida parantaa, eikä edes hidastaa. Toivon, että olemme väärässä, mutta pelkään että emme ole...Nyt on kyllä paha olla :( Ap.
[/quote]
Mikä sairaus kyseessä? Voimia !!!! <3
Mikä sairaus? Paljon jaksamisia sinulle. Onko sinulla miestä, missä lasten isä on?
Kiitos teille! Sairauden laatu on selvinnyt, on aika harvinainen ja siksi en nyt kerro tarkemmin. Minulla alkaa pian hoidot ja se tietää sitä, että ainakin kuukauden olen nyt pois kotoa. Miten muilla, jotka olette sairauden takia joutuneet olemaan pois kotoa, miten lapset ovat sen kestäneet?
Lasten isä ja isovanhemmatkin hoitavat lapsia sillä välin. Eli käytännön asiat ovat nyt kunnossa. Itse suuntaan ajatukset paranemista kohti, mutta toki tuntuu kurjalta lasten puolesta.
Tällaisia kuulumisia täällä.
Ap.
Tsemppiä ja voimia tulin sinulle kovasti toivottamaan ap! Toivottavasti saat elää vielä pitkän ja hyvän elämän. Muuta en osaa sanoa nyt. Rukoilen puolestasi.
Minäkin toivon sinulle kaikkea hyvää. Valoisaa tulevaisuutta koko teidän perheelle!
Kiitos teille <3 Positiivista tässä on se, että lääkkeet ovat saaneet minut voimaan jo nyt paremmin ja sairauteeni aloitettavat hoidot toivon mukaan parantavat osittain tilannetta lisää. Eli sairauteeni on hoito olemassa ja en tule toki pärjäämään ilman lääkkeitä koskaan, mutta tilanne ei ole niin toivoton kun aluksi pelkäsin. Uskon, että hoitojen jälkeen elämä on taas melko normaalia!
-Ap.
Voimia Ap! Onneksi olet päässyt tutkimuksiin ja ne etenevät. Jos vointi huononee mene hyvissä ajoin sairaalaan. Itse olen viivytellyt sairaalaan menoa välillä liian pitkään. Siellä saa kuitenkin riittävää kipulääkitystä ja tutkimuksetkin voivat nopeutua