Miksi kertoa epäolennaista tietoa matkusteluistasi?
Esim.vasta olin puhelimessa erään paikallisen pikkupomon kanssa, joka jostakin syystä halusi kertoa olleensa Tsekissä jonkun sähköpostin ajankohtana. En tiedä miten tuon tiedon pitäisi minua hyödyttää, mutta kai siitä tuli maailmanmiehen fiilis?
Naisiltakin olen samaa käytöstä huomannut. Kerran esim.kysyin eräistä kesäkursseista eräältä opettajalta ja hänen piti sitten kertoa olleensa juuri Unkarissa ja lähettävänsä "instruktiot" (ohjeistahan ei voi puhua, kun se olisi rahvaanomaista) pian.
Kommentit (4)
:D Muistutat hullua kälyäni, jonka mielestä kaikki muiden ihmisten sanomiset ja tekemiset ovat aina vittuilua hänelle. Tsekissä käynnillä halutaan brassailla ja Unkarilla halutaan kehua ja kaiken keskipiste on hän, jonka mielen kaikki haluavat pahoittaa. :D
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:24"]
:D Muistutat hullua kälyäni, jonka mielestä kaikki muiden ihmisten sanomiset ja tekemiset ovat aina vittuilua hänelle. Tsekissä käynnillä halutaan brassailla ja Unkarilla halutaan kehua ja kaiken keskipiste on hän, jonka mielen kaikki haluavat pahoittaa. :D
[/quote]En pidä vittuiluna, mutta en vain tiedä miksi yksityisasioita pitäisi jakaa. Minun puolestani henkilö on saanut olla vaikka jöötillä vessassa; se ei muuta minun käsityksiäni mitenkään eikä vaikuta asioiden hoitamiseen.
Miksi yleensäkään kertoa mitään epäolennaista ja epäkiinnostavaa? Moni käsittää small talkin juuri tuollaiseksi höpinäksi, mutta hyvä small talk vaatii älyä, sydäntä ja paitsi taitoa puhua, niin myös taitoa olla hiljaa. Työpaikallani eräs kollega on muuten mukava ja työssään erittäinkin pätevä ja aikaansaapa ihminen, mutta hän ei osaa koskaan puhua mistään muusta kuin itsestään, puolisostaan, (aikuisesta) lapsestaan tai omista jutuistaan. Juttu kahvipöydässä voi alkaa vaikkapa maailmankaikkeuden synnystä, mutta aina hän keksii jonkun juonteen, millä saa jutun vedettyä itseensä. Sanomattakin selvää, ettei häntä ja hänen juttujaan jaksa enää kukaan, ja hänen ympärillään on pöydässä aina tyhjää...
Sinäkö aina avaat suusi vain jos on jotain tärkeää asiaa? Mistään small talkista et ole ikinä kuullutkaan?