Miten hyväksyä että elämä ei mennyt kuten olisin halunnut?
Olen kohta 30v nainen. Ei kumppania. Sydämeni on särjetty pari kertaa viime vuosina, ollut huono tuuri rakkausasioissa. Taitaa olla turha toivo enää että löytäisin miehen tai että saisin lapsia.
Joka paikassa rummutetaan että 35-vuotiaana lastensaantimahdollisuus romahtaa, kauheat paineet koska aika kuluu niin hurjan nopeasti. En ole edes täysin varma haluanko todella lapsia vai olisiko se vain keino ”sitoa” mies itseeni.
Halusin vaan avautua, ei mulla muuta.
Kommentit (28)
Elämän realiteetit kirjoitti:
Lapsella et miestä itseesi sido.
Tai ei sido parisuhteeseen, mutta kyllä kanssakäymiseen kuitenkin sitoo, vaikka ero tapahtuisi. Ellei mies ole aivan kiinnostumaton lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minunkaan elämä ole mennyt yhtään kuten olisin halunnut, vaan päinvastoin ollut aikamoinen Via Dolorosa.
Olen käytännössä luovuttanut ja toivoni paremmasta menettänyt, ei ole mitään motivaatiota enää yrittää mitään.
Sellaista se elämä on, että toiset on niitä häviäjiä.
Aina osa ihmispopulasta on jotenkin epäonnistuneet ja jääneet ulkopuolelle.N28
Lisään: minulla siis tämä luovuttaminen on auttanut hyväksymään.
Se on kamalaa elätellä jotain toiveita, yrittää - ja pettyä taas.
Ei ihminen kestä liikaa pettymyksiä, etenkin jos ei tule onnistumisia mistään.Olen onnellinen siitä, että ystävillä ja läheisillä menee hyvin ja elävät unelmaansa, ja pyrin tukemaan heitä elämässään niin paljon kuin voin.
Saan onnistumisen tunnetta lähinnä siitä kun tuen läheistä onnistumaan tavoitteissaan.
Jos nyt kerran tuntuu tuolta, niin pidä ihmeessä taukoa tavoitteluista, nuole haavojasi ja keskity omaan jaksamiseen.
Mutta todennäköisesti elämässä tulee vielä vaiheita, jossa jaksat muutakin, ja silloin kannattaa antaa mennä, eikä pitää kiinni joskus väsyneenä ja rikkinäisenä tehdyistä päätöksistä, että tämä elämä oli tässä nyt, en enää mitään yritä.
Ossta ase mullle niin juon nämä pullot ensin tyhjääksi ja päätän onnellisesti päiväni.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kummasta mahtaa johtua nykypäivänä parinmuodostus ongelmat? 🤔
Veikkaisin, että ihan liikaa tuijotetaan ulkonäköön. Moni hyvä nainen ja mies jää ilman kumppania (ja perhettä).
Toinen tekijä on varmasti tietokoneet. Tunnen läheltä useita +-30v. miehiä joilla koko elämä pyörii tietotekniikan ja -pelien maailmassa.
Olisiko mahdollista vähän madaltaa rimaa "komeuden" suhteen? Lisäksi jostain sellaisesta ympäristöstä jossa tietokone ei ole elämän tarkoitus.Vinkkinä maaseudun miehet.
Minulla esim. on serkkupoika, tosi mukava maatalon nuori isäntä (ei karjaa).
Sanoi, ettei löydy raitista naista vaimoksi ainakaan lähikaupungista. Ei itse käy kapakoissa.Ap, et missään tapauksessa ole vanha löytämään puolisoa ja saamaan lapsia.
Onnea matkaan! ❤️
Maaseudulla ei nainen voi asua maanviljelijän kumppanina, ellei työ ole juurikin tietokoneella etätyönä tehtävää. Vaikuttaisi, että realiteetit eivät ole ihan kohdallaan, ei nykypäivänä kukaan nainen ole niin hullu, että jättäisi työtään miehen takia. Vaimo ei ole nykyaikana kotiäiti, eikä häntä voi myöskään käyttää palkattomana orjana maanviljelyksessä tai kotitöissä. Onko serkkupoikasi valmis maksamaan eläkettä vaimolle, jos hän suostuu tekemään maanviljelijän töitä?
Sain puolison, perustimme yrityksen, saimme täydellisen lapsen.
Saimme lisää lapsia, mutta samalla esikoisellamme ilmeni ongelmia, joiden vakavuus ilmeni vasta vuosien päästä.
Yritys nyt hätäisesti elättää meidät, 5:stä lapsesta 1 terve, puolisokin vakavasti sairastunut, toipunut nyt tosin niin, ettei välitöntä hengenvaaraa ole.
Puolisolta löytyi geenivirhe, joka tekee viiden vakavan sairauden riskin korkeaksi.
;ulle tuli aloituksesta hieman ristieiitainen fiilis. Kun jotenkin tulee käsitys, ettei ap edes kunnolla tiedä mitä haluaa. Liian nuori on siihen, että jo nyt muka pitäisi hyväksyä, ettei elämä ole mennyt kuin toivoi/kuvitteli. Elämää on vielä jäljellä, tee uusia suunnitelmia. Lapsiakin vielä ehtii yrittää tehdä, jos niitä oikeasti haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin, että ihan liikaa tuijotetaan ulkonäköön. Moni hyvä nainen ja mies jää ilman kumppania (ja perhettä).
Toinen tekijä on varmasti tietokoneet. Tunnen läheltä useita +-30v. miehiä joilla koko elämä pyörii tietotekniikan ja -pelien maailmassa.
Olisiko mahdollista vähän madaltaa rimaa "komeuden" suhteen? Lisäksi jostain sellaisesta ympäristöstä jossa tietokone ei ole elämän tarkoitus.Vinkkinä maaseudun miehet.
Sanoi, ettei löydy raitista naista vaimoksi ainakaan lähikaupungista. Ei itse käy kapakoissa.Ap, et missään tapauksessa ole vanha löytämään puolisoa ja saamaan lapsia.
Onnea matkaan! ❤️Maaseudulla ei nainen voi asua maanviljelijän kumppanina, ellei työ ole juurikin tietokoneella etätyönä tehtävää. Vaikuttaisi, että realiteetit eivät ole ihan kohdallaan, ei nykypäivänä kukaan nainen ole niin hullu, että jättäisi työtään miehen takia. Vaimo ei ole nykyaikana kotiäiti, eikä häntä voi myöskään käyttää palkattomana orjana maanviljelyksessä tai kotitöissä. Onko serkkupoikasi valmis maksamaan eläkettä vaimolle, jos hän suostuu tekemään maanviljelijän töitä?
Otin huomioon nuo seikat. Tiedän hyvin, että valtaosa ihmisistä asuu kaupungeissa, etenkin pk-seudulla jossa työ on. Jos koulutus ja hyvä työpaikka, ei siitä kannatakaan luopua.
Serkkuni pystyy elättämään isonkin perheen ja vaimo saisi olla kotiäitinä. Kritreerit lasten äidille raitis ja uskollinen. Eli samanlainen kuin on itsekin.
Olisiko mahdollista vähän madaltaa rimaa "komeuden" suhteen? Lisäksi jostain sellaisesta ympäristöstä jossa tietokone ei ole elämän tarkoitus.
Vinkkinä maaseudun miehet.
Sanoi, ettei löydy raitista naista vaimoksi ainakaan lähikaupungista. Ei itse käy kapakoissa.
Ap, et missään tapauksessa ole vanha löytämään puolisoa ja saamaan lapsia.
Onnea matkaan! ❤️