Asun yksiössä jossa ei ole pesukoneliitäntää eikä suihkua. Pesen pyykit ja käyn suihkussa äitini luona joka on seinänaapurini.
Olen välillä seurustellut mutta luulen että tää elämäntyylini karkoittaa miehiä. Pitäiskö asuntoni myydä ja muuttaa muualle? Oon 45v.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
50-luvulla tehtiin tällaisia, ovat ns. piian asuntoja. Ollut mahdollisesti ovi viereiseen asuntoon, mikä on pistetty joskus umpeen. Nää on hankalia, kun pakko melkein laajentaa sitä kylppäriä että saataisiin se pesukone ja suihku, mutta tottakai taloyhtiön papat vastustaa ja siitä sitten riidellään kuuluuko se taloyhtiölle vai osakkaalle tehdä. Terkkuja remppojen suunnittelun ihanuudesta.
Tuohon aikaan ja 20-30v aiemmin ei välttämättä kenelläkään ollut omia vessoja tai suihkuja. Tarpeet tehtiin rappukäytävän yhteisessä WC/suihkutilassa tai uimahalleissa. Tämä etenkin kaikissa työläiskaupunginosissa tyyliin Kallio, Alppila, Vallila jne. Pieniä asuntoja joissa asui kokonaisia perheitä. Joissain taloyhtiöissä saattaa olla vieläkin hyvin minimaaliset tilat jolloin käyt suihkussa pöntöllä istuessasi.
Briteillä näyttää usein olevan pyykinpesukone keittiössä.