Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusien autojen kirkkaat valot :(

Vierailija
09.12.2014 |

Miksi nykyajan valot on tehty niin kirkkaiksi? Turvallista kyllä mutta pahaa tekee kun tällainen auto tulee vastaan. Sairastan migreeniä että johtuu ehkä siitä.

Kohtalotovereita?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sellainen auto tulee vastaan katso tien oikeaan laitaan. Näet ihan riittävästi näkökentän laidallakin eteesi, mutta et häikäisty niin helposti.

Vierailija
2/14 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa ollut pimeällä ajaessa, varsinkin kun ei ole lunta, ongelma että vastaantulijat häikäisee. Mies neuvoi myös minua kuten tuossa edellä, että käännä painopiste sinne oikealle ja se on hyvä siksikin, että näkee mahdolliset jalankulkijat. Se on todellakin auttanut vähän, joskaan ei ihan koko ongelmaa poista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotku tollot eivät tajua että vastaantulevaa liikennettä ei saa häikäistä ajamalla pitkät päällä, ei edes moottoritiellä, se nurmi kaistojen välissä ei estä valon kulkemista.

Vierailija
4/14 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 07:44"]Jotku tollot eivät tajua että vastaantulevaa liikennettä ei saa häikäistä ajamalla pitkät päällä, ei edes moottoritiellä, se nurmi kaistojen välissä ei estä valon kulkemista.
[/quote]

Ei ne ole pitkät vaan uudet hienot todella kirkkaat ja kylmän sinertävät valot. On niillä joku hieno nimikin.
ap

Vierailija
5/14 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xenon -valot. Katse oikeaan reunaan. Ei ole muita keinoja.

Vierailija
6/14 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne niitä ole vain jälkiasennus xenoneita. Jengi laittaa niitä itse umpioihin, minne ne ei kuulu.

Vierailija
7/14 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 07:38"]Mulla on kanssa ollut pimeällä ajaessa, varsinkin kun ei ole lunta, ongelma että vastaantulijat häikäisee. Mies neuvoi myös minua kuten tuossa edellä, että käännä painopiste sinne oikealle ja se on hyvä siksikin, että näkee mahdolliset jalankulkijat. Se on todellakin auttanut vähän, joskaan ei ihan koko ongelmaa poista. 
[/quote]

Ei kai siinä sentään painopistettä kannata alkaa kääntelemään oikealle...

Vierailija
8/14 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maantiellä riittää katseen kääntäminen mutta taajamissa tihkusateessa pilkkopimeillä kun tuollainen tulee vastaan pienessä ruuhkassa ja huonoissa katuvaloissa niin ei ole kyllä toivoakaan nähdä sitä heijastintonta tummiin pukeutunutta jalankulkijaa joka juuri silloin päättää lähteä tien yli. Saisi olla jokin taajamahimmennin noissa.

Vierailija
9/14 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 07:56"]

Ei ne niitä ole vain jälkiasennus xenoneita. Jengi laittaa niitä itse umpioihin, minne ne ei kuulu.

[/quote]

Naapurilla on juuri noin ja varmaan vastaatulijat kiittää. Katsellut vaan ja on kuin ajaisi pitkät päällä, kumma kun pitää "tuunata" autoa tuommoiseksi.

Vierailija
10/14 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suurin osa nykyautoilijoista ei tiedä mitään valojen säätämisestä... Eli esim. jos auton peräkontti on lastattu täyteen täytyy valoja säätää alaspäin.

Vierailija
11/14 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava auttaa kans: Kun tulee kiiltomato vastaan eli kymmeniä autoja peräkkäin, joissa on kirkkaat valot, laita pyyhkijät päälle katkomaan tuota valoputkea niin et häikäisty niin helposti.

n:o 2

Vierailija
12/14 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 07:44"]

Jotku tollot eivät tajua että vastaantulevaa liikennettä ei saa häikäistä ajamalla pitkät päällä, ei edes moottoritiellä, se nurmi kaistojen välissä ei estä valon kulkemista.

[/quote]

Turhaan tätäkään alapeukuttaa, kun se on totta. Ajan Helsinki-Lahti motaria pimeän aikaan ja aika yleistä tuo on. Ei kovan liikenteen aikaan, mutta tuossa kahden jälkeen yöllä vastaantulijat jättää aika usein vaihtamatta. Ei se tietenkään samalla tavalla haittaa kun tavallisella tiellä, mutta voisi ne kohteliasuuden vuoksi vaihtaa.

Vierailija
13/14 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:06"]

Ja suurin osa nykyautoilijoista ei tiedä mitään valojen säätämisestä... Eli esim. jos auton peräkontti on lastattu täyteen täytyy valoja säätää alaspäin.

[/quote]

mulla on kyllä autossa ihan automaattisesti säätyvät valot (ja ne vastaantulijan kiroamat xenonit)

Vierailija
14/14 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:06"]

[/quote]

mulla on kyllä autossa ihan automaattisesti säätyvät valot (ja ne vastaantulijan kiroamat xenonit)
[/quote]
Niin sulla, mutta monella muulla ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi