Teinin kotitalousläksy
Hänen pitäisi leipoa pullaa. Muuten ok, mutta itse olen keliaakikko, en voi tavallista pullaa syödä, teini itse syö ehkä yhden tai maksimissaan 2 pullaa. Lapsen isä ei pullaa syö. Pakasteeseenko vaan laitan pullat ja syötän teinin kavereille?
Kommentit (8)
No mitä jos teette gluteenittomista jauhoista? Herää kysymys mikä vi..u oli ongelma
Pistä teinin mukana vaikka sen kavereille. Tai sitten voi pakastaa ja tarjota kahvin kanssa niitä aina vieraille.
Vierailija kirjoitti:
No mitä jos teette gluteenittomista jauhoista? Herää kysymys mikä vi..u oli ongelma
Paremman näköisiä ja helpommin leivottavia saa vehnäjauhoista.
Tekee pienen taikinan. Siinä opettelee samalla matikkaa, kun laskee puolen litran reseptistä oikeat mittamäärät vaikka 2dl taikinalle 😉
No jo on "ongelma". Tekee gluteenittomia pullia tai jos on pakko tehdä tavallisia niin just sinne pakkaseen ja sieltä syö sitten kun mieli tekee.
Pullataikinankin voi puolittaa tai puoletkin puolittaa. Pakkasessakin säilyy aika pitkään.
Kai sulla olis sullekkin sopivia jauhoja kaapissa?
Leipoo niitä pullia vaikka pari pellillistä tai mitä siitä normikokoisesta pullataikinasta nyt tuleekaan. Syö sitten itse sen mitä syö ja kutsuu vaikka kaverinsakin pullakahveille. Ylijääneet pullat voi sitten seuraavana päivänä viedä kouluun opettajainhuoneeseen, varmaan uppoo kahvin kanssa opeillekin.
Eiköhän ne niihin kavereihin uppoa. Tai sitten tekee gluteenittomana.