Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voikin työnhaku olla näin vaikeaa...

Hemuli
12.10.2021 |

Irtisanouduin vajaa kaksi kuukautta sitten, kun työtehtävät olisivat muuttuneet ja matkustusta olisi ollut entistä enemmän (vaativa asiantuntijatehtävä). No, olin hieman ylioptimistinen kun ajattelin, että äkkiäkö sitä uuden työn löytää. Mulla saman työnantajan palveluksessa yli 10 v, ei aukkoja CV:ssä, yksi korkeakoulututkinto ja toinen harrastuksen vuoksi tekeillä. Hyvin nopeasti selvisi, että en pääse edes haastatteluihin asti. Kun kysyn perusteluja, kehutaan vaan miten on niin hyvä kokemus ja pidetään mielessä. Mulla on pieni lapsi, ja vanhempainvapaa vähän aikaa sitten takana. Voiko tämä vaikuttaa vai onko kilpailu niin kovaa? vai onko mulla vaan yksinkertaisesti ihan päin sitä itseään kirjoitettu CV ja hakemus? Edellisestä työnhalusta on joku 15 v. Ja niin, olen alle 40v nainen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla työnhakutaidot ihan ruosteessa. Vaikea sitä tässä on sanoa, tule vaikka tonne brändiketjuun hillumaan ja saamaan vinkkejä.

10 v putki samassa paikassa on vähän miinus, samaten selittämätön irtisanoutuminen. Pieni lapsikaan ei paranna tilannetta, mutta sen ei pitäisi hakemuksessa edes näkyä?

Vierailija
2/3 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on joo ihan ruosteessa työnhakutaidot. Irtisanoutuminen ei näy CV:ssä, sillä irtisanomisaika on edelleen menossa.  Mutta, olin tosiaan niin hölmö, että laitoin yhdistetyn opinto- ja vanhempainvapaan näkymään CV:hen.... Kiitti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu varmaan siitä valtavasta työvoimapulasta, joka poliitikkojen mukaan suomessa nyt on. onneksi vihreät ovat tuomassa ulkomailta apua tähän valtavaan työvoimapulaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan