Miten te kestätte nämä lapsisurma-uutisoinnit?
Mulla on ihan yrjöttävä olo, kun tässä on ollut nyt pari lapsisurmaa just esillä ja nyt alkoi sen täysin vinksahtaneen muijan tapaus, joka tappoi viisi vauvaa ja säilöi niitä vuosia. Siis tää on aivan hirveää. Edellisen kerran mua on kuvottanut näin paljon Eerika-keissin kohdalla, tosin silloin kuvotti ja itketti vielä enemmän, pari päivää olin niin huonona että hyvä kun jaksoin lähteä töihin, kun menin lukemaan murha.infosta liikaa yksityiskohtia. Nyt olen skipannut ihan kaikki uutisoinnit ja nettispekuloinnit mutta kun otsikoinneiltakaan ei voi välttyä tai kun selaa Hesaria / Ilta-Sanomia joko netissä tai printtinä, niin aina sieltä jokin yksityiskohta hyppää silmille ja jää mieleen kummittelemaan pitkäksi aikaa. Joulukin vielä tulossa. No, jotenkin tämä viiden vauvan äiti -keissi on helpompi sietää, kun ajattelee että se on vaan ollut tod. näk. ihan pihalla ja latvassa heittänyt. Samoin ajattelen siitä äidistä, joka Kuopiossa surmasi kaksi lastaan että jonkin sortin psykoosi, kun sillähän oli bipolaari-diagnoosi ja muutakin. Mutta se bussin keulaan ajanut, niin se oli puhdasta pahuutta, samoin kuin Eerika-juttu, joka on kyllä kaikkein pahin kaikista. Eipä taas tiedä, miten näitten uutisointien kanssa kanssa jaksaa mennä eteenpäin, kauhean paha olla kun lukee lapsiin kohdistuneista rikoksista :(
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 18:38"]
Ei ahdista mitenkään. Kun tappaa lapsen, niin se on sama kuin tappaisi kissan tai koiran. Samoja pikku paskiaisia.
t:Nainen
[/quote]
Hae apua. Olet pahasti häiriintynyt. Aloita vaikka soittamalla 09-10023 ja kuvaile, miten suhtaudut ihmiselämään. Olen tosissani.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 18:45"]
EVVK. Ei tunnu miltään.
[/quote]
Näin voisi kommentoida pesunkestävä psykopaatti tai sosiopaatti. Miten vastaisit tähän? -> http://some-muari.blogspot.fi/2007/06/psykopaattitesti.html Jos olet psykopaatti, suosittelen juttelutuokioita psykologin kanssa, jotta kanssaihmiset eivät turhaan joudu kärsimään takiasi.
Huomasin vastauksia katsoessani, että joukossa oli noin 3/21 vastausta, jotka voisivat olla persoonallisuushäiriöisen kommentteja ja noin 4/21 sellaista, jotka olivat todella empaattisia ja herkkiä surulliselle uutiselle, loput noin 14/21 vastauksista oli "järkevän" neutraaleja: henkilöillä oli omia defenssimekanismeja, joilla järkeistivät tilannetta ja yrittivät suhtautua neutraalisti. Hmm, tuli vain mieleeni, että vaikkapa tuolla ulkosalla kävellessä voisi olla sama jakauma ihmisten empaattisuuden osalta - noin 10-15% vastaantulijoista olisi tunnekylmiä ja raakoja, noin 15-20% empaattisia, auttavaisia ja kultaisen sydämen omaavia lähimmäisiä ja loput 2/3 vastaantulijoista olisi melko neutraaleja. Jos vaikka kolaroisi autonsa ja loukkaisi pahasti itsensä, niin aina on ne pari kultaista ja hyvää auttajaa ja pari sellaista, jotka yrittävät varastaa uhrilta lompakon ja arvoesineet jne. ja loput kuvailevat onnettomuutta kännykkäkameroilla ja jos kukaan muu ei hälytä apua, ehkä viimein soittavat 112:een. Pitääköhän paikkaansa?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 18:54"]
Ahdistaa kyllä, mutta enemmän mietin ja pohdin mitä ihmettä tässä yhteiskunnassa/ihmismielessä on vialla, että ihmiset päätyvät näihin ratkaisuihin.
[/quote]
Tiedätte maailmasta liian vähän, siksi jumitutte tuollaisiin tapauksiin. Kun opiskelee riittävästi historiaa ja on yhtään perillä, mitä tapahtuu sodissa ja muissa poikkeustilanteissa, tajuaa, että nykyisin jokaisen tapauksen kohdalla pitäisi paremminkin riemuita, ettei näitä ole tämän enempää. Eletään kuitenkin rauhallisia aikoja.