Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduin melkein rakkaushuijauksen uhriksi....

Vierailija
11.10.2021 |

....mutta osasin epäillä, kun mies oli liian komea ja liian rakastunut minuun vaikka ei oltu tavattukaan. Olisi halunnut minun avaavan pankkitilin, että saa jotain rahojaan vastaanottaa sinne. Ennen kuin alettiin rahasta puhua niin ehdittiin tapaamista suunnitella. Mies olisi varmaan asuntoon päästessäni kiristänyt minulta pankkitunnukset ja jos ei olisi tappanut, niin minusta olisi kuitenkin tehty syyllinen tähän juttuun, jonka rahojen todellista alkuperää en edes tiedä. Sanoi saaneensa ne sijoituksista kaukomaiden öljyrahastoihin. Olikohan oikeasti jotain huumerahoja. Olen sen verran hidasälyinen, etten edes keksi millä kaikilla keinoilla tuo miehen juoni olisi edennyt. Olisi kiinnostavaa kuunnella jonkun fiksumman päättelyketju tästä ja onko jollekin muulle käynyt näin?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä tapaus, jos mies on Suomessa. Yleensä nämä ovat ulkomailla kun ehdottelevat erilaisia pikku rahajärjestelyitä. Oletko varma, että mies oli Suomessa? Mistä päättelit?

Vierailija
2/27 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä tapaus, jos mies on Suomessa. Yleensä nämä ovat ulkomailla kun ehdottelevat erilaisia pikku rahajärjestelyitä. Oletko varma, että mies oli Suomessa? Mistä päättelit?

Ai niin, unohdin kertoa tunnekuohussani sen, että kyseessä oli siis deittipalstalla tapaamastani amerikkalaisesta bisnesmiehestä, joka oli tällä hetkellä Aasiassa hoitamassa jotain työprojektia. Oltiin siirrytty sittemmin deittipalstalta sähköpostilla viestittelyyn, kummallakin gmail-osoite enkä kertonut hälle muuta kuin etunimeni (sekin varmaan jo liikaa). Ne sijoitusrahat olisi pitänyt kuulemma vastaanottaa Britanniassa, mutta koska mies ei itse päässyt nyt Britanniaan niin hän pyysi minua avaamaan täällä Suomessa uuden tilin (offshore account). Ei kuulemma tuon projektin takia päässyt nyt millään muotoa lähtemään Britanniaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ollut suomalainen mies. Miksei suomalaiset miehet kelpaa,  vaan pitää harrastaa maanpetosta deittailemalla ulkomaisia ukkoja?

Vierailija
4/27 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/27 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli ihan hirmuinen summa, jonka ne olisi siirtäneet sille uudelle tilille. Mies lupaili minulle siitä 20 % palkkioksi. Jotain epäilyttävää siinä kyllä oli, jos kerran lupailee satoja tuhansia sellaiselle, jota ei ole koskaan edes livenä tavannut.

ap

Vierailija
6/27 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siinä rahanpesusta ollut kyse. Ei olisi lopettanut siihen, vaan sotkenut sinut muihinkin bisneksiinsä. Hyvä kun pääsit eroon.

Vierailija
7/27 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap todellakin noin tyhmä, vai esitätkö vain?

Vierailija
8/27 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä, ei koko miestä ole edes olemassa.

Vierailija
9/27 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän siinä rahanpesusta ollut kyse. Ei olisi lopettanut siihen, vaan sotkenut sinut muihinkin bisneksiinsä. Hyvä kun pääsit eroon.

Ei siinä mistään rahanpesusta ollut kyse, vaan siitä että kunhan tili avattu, sitten olisi ap:n pitänyt lähettää rahaa joka tarvitaan että hän saa omat varat ulos pankista, rahaa joka tarvitaan että hän voi lähettää ne varat Suomeen, rahaa jolla voidellaan byrokratiaa jnejne. Ihan tyylipuhdas rahastusyritys.

Vierailija
10/27 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko että mitään rahoja olisi tilille tullut vaan edessä olisi ollut tilanteita, joissa sinun olisi pitänyt maksaa summia rahojen vapauttamiseksi sieltä tai täältä tai jotain muuta.

Minun yritykselleni tulee ajoittain eri puolilta maailmaa yhteydenottoja, joissa takana on selvästi joku huijaus. Yksi esimerkki: asiakas tekee tilauksen tuotteista, joita myyn. Tilausta muokataan useampaan otteeseen ja asiakas on hyvin pkkutarkka. Tässä siis halutaan että uskon että hän on ihan oikea asiakas. Lopulta asiakkaalle menee ennakkolasku (en tietenkään lähetä tuhansien eurojen tavaroita uudelle asiakkaalle velaksi). Asiakas lähettää shekin pankkiini, sellaisen paperisen siis. Summa ei ole sama kuin laskulla vaan kaksin- tai kolminkertainen. Kun laitan asiakkaalle viestin että mitäs nyt, emme ensinnäkään vastaanota shekkejä ja toisekseen summa oli paljon suurempi. Asiakas sanoo että hups, lipsahti. Laita ylimääräinen osuus tilille ja lähetä tavarat kiitos. En tietenkään tee kumpaakaan, vaan pyydän osoitetta, jonne lähettää shekki. Sitä ei koskaan tule ja lopulta 'asiakas' katoaa. Näitä on pienillä variaatioilla useampia. 

Joku vastaava pyöritys olisi sinullekin ollut tulossa.

Ystäväni äiti, yli 70-vuotias, haksahti joskus tällaiseen. Lapset ihmettelivät, kun äidin rahat hupenivat eikä ollut rahaa omaa arkea pyörittää lopulta, lainaili koko ajan enemmään. Oli sitten jollekin ulkomaan upseerille laittanut yli 35000 euroa menemään saadakseen sen joskus tänne.

Vierailija
11/27 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en usko että mitään rahoja olisi tilille tullut vaan edessä olisi ollut tilanteita, joissa sinun olisi pitänyt maksaa summia rahojen vapauttamiseksi sieltä tai täältä tai jotain muuta.

Minun yritykselleni tulee ajoittain eri puolilta maailmaa yhteydenottoja, joissa takana on selvästi joku huijaus. Yksi esimerkki: asiakas tekee tilauksen tuotteista, joita myyn. Tilausta muokataan useampaan otteeseen ja asiakas on hyvin pkkutarkka. Tässä siis halutaan että uskon että hän on ihan oikea asiakas. Lopulta asiakkaalle menee ennakkolasku (en tietenkään lähetä tuhansien eurojen tavaroita uudelle asiakkaalle velaksi). Asiakas lähettää shekin pankkiini, sellaisen paperisen siis. Summa ei ole sama kuin laskulla vaan kaksin- tai kolminkertainen. Kun laitan asiakkaalle viestin että mitäs nyt, emme ensinnäkään vastaanota shekkejä ja toisekseen summa oli paljon suurempi. Asiakas sanoo että hups, lipsahti. Laita ylimääräinen osuus tilille ja lähetä tavarat kiitos. En tietenkään tee kumpaakaan, vaan pyydän osoitetta, jonne lähettää shekki. Sitä ei koskaan tule ja lopulta 'asiakas' katoaa. Näitä on pienillä variaatioilla useampia. 

Joku vastaava pyöritys olisi sinullekin ollut tulossa.

Ystäväni äiti, yli 70-vuotias, haksahti joskus tällaiseen. Lapset ihmettelivät, kun äidin rahat hupenivat eikä ollut rahaa omaa arkea pyörittää lopulta, lainaili koko ajan enemmään. Oli sitten jollekin ulkomaan upseerille laittanut yli 35000 euroa menemään saadakseen sen joskus tänne.

Mielenkiintoista ja sopii muistutukseksi myös ihan tavallisille tori.fi-kauppiaille ja asiaikkaille.

Ap

Vierailija
12/27 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap todellakin noin tyhmä, vai esitätkö vain?

Minähän myönsin aloituksessani olevani hidasälyinen ja halusin kuulla muiden fiksumpien kertovan, miten tapaus olisi saattanut edetä (kiitos vastanneille : ) ) ja enhän minä sitä ollut täällä  kysymässä, että kannattaako tuohon juoneen langeta.

Ap

Vierailija
13/27 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun kiinnostut jostain kauempana asuvasta, niin sovi jo varhaisessa vaiheessa videotreffit. Luo itsellesi anonyymi g-mail-osoite ja järjestä Google Meet tapaaminen.

Saatat yllättyä sen "amerikkalaisen upseerin" ulkonäöstä. Ja aina, oli kyse suomalaisesta tai ulkomaalaisesta ihmisestä, siinä kohtaa jos hän viittaa millään tavalla rahaan, peli seis välittömästi.

Vierailija
14/27 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin rahanpesua.... Olemattomia rahoja ei voi pestä.

Vierailija
15/27 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaisihan ne jotain huumerahoja olla.

Vierailija
16/27 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran kun kiinnostut jostain kauempana asuvasta, niin sovi jo varhaisessa vaiheessa videotreffit. Luo itsellesi anonyymi g-mail-osoite ja järjestä Google Meet tapaaminen.

Saatat yllättyä sen "amerikkalaisen upseerin" ulkonäöstä. Ja aina, oli kyse suomalaisesta tai ulkomaalaisesta ihmisestä, siinä kohtaa jos hän viittaa millään tavalla rahaan, peli seis välittömästi.

Mutku sen tyypin tietokoneessa varmaan olisi ollut kamera rikki, niin kuvayhteys ei varmaan olisi onnistunut.

Tämä tosin on se perinteinen tapa näissä huijauksissa, ikävästi tulee kyllä mieleen että tekoäly kohta kehittää vaikka minkälaisen adoniksen kuvan.

Vierailija
17/27 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näen kaksi vaihtoehtoa:

1. joko niin että AP:ta haluttaisiin jallittaa niin että hänen rahojaan käytettäisiin niin kauan kuin niitä riittää.

2. tai sitten huijareilla on kierroksessa daamit B ja C, jne. ja jonkun toisen huijattavan varoja siirreltäisiin AP:n tilille, AP sitten siirtäisi niitä huijarin ohjeiden mukaisesti eteenpäin ja syyllistyisi itsekin rahanpesuun.

Vierailija
18/27 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on instassa nytkin noin 30 kpl amereikkalaisia lentäjiä ja kirurgeja, jotka on lähettäny kaveripyynnön ja rakkaudentunnustuksia. Aika jännä, että minä tuntematon 50v suomalainen nainen olen tosiaan niin kovin rakastettu näiden taholta =)

Sitä en tajua, että kukaan aloittaa edes kirjottelua näiden kanssa.

Vierailija
19/27 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on instassa nytkin noin 30 kpl amereikkalaisia lentäjiä ja kirurgeja, jotka on lähettäny kaveripyynnön ja rakkaudentunnustuksia. Aika jännä, että minä tuntematon 50v suomalainen nainen olen tosiaan niin kovin rakastettu näiden taholta =)

Mä kuvittelen että niiden huijarien kannalta tämä on kuin lottoamista: aina jollekin osuu se päävoitto. Siksi kannattaa yrittää aina vaan.

Vierailija
20/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kuvittelen että niiden huijarien kannalta tämä on kuin lottoamista: aina jollekin osuu se päävoitto. Siksi kannattaa yrittää aina vaan.

Ja varsinkin suominaisia kannattaa yrittää huijata koska ovat maailman helpoimpia naisia jos mies on ulkomaalainen statuskomistus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi