Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virolaiset siivoavat 10 eur /h brutto

Vierailija
11.10.2021 |

Puhutaan tästä!

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole minimipalkkaa, vaan pitää osata lukea soppari ja miettiä onko se reilu.

Tottakai, mutta ihmisiä pelotta, koska töitä tarvitsevat, esimerkiksi se sama Espresso House juttu nyt. Täällä pitäisi liitot ja valtio alkaa tutkimaan, miten Suomessa yritykset toimivat. Jos liikemalli on rakennettu or jatyölle, sitten ovet kiinni? Itse tekevat isoja voittoja.

Vierailija
22/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ihan tyytyväinen nykyiseen tilanteeseeni. Siivoan 3200e brutto ja 2kk lomaa vuodessa.

Missä olet töissä? Itse Siskon Siivous

Toimin sairaalassa laitoshuoltajana. 3 vuorotyö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ihan tyytyväinen nykyiseen tilanteeseeni. Siivoan 3200e brutto ja 2kk lomaa vuodessa.

Paljonko sun peruspalkkasi on? Täällä kaupungilla 1965, sairaanhoitopiirillä huonompi.

Mä en tee kuin aamua, joten tiliä tulee n 2400, pienellä veroprosentilla käteen 2000. Kesät omilla lomilla. Tyytyväinen minäkin.

Toinen laikkari

Vierailija
24/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Virossa ja meillä käy siivooja. Maksan 70e kerta, välillä jynssää 6h, välillä juoksee homman läpi 3.5h. Tarjoan myös lounaan ja kahvit. Putipuhdasta tulee aina.

Keväällä kävi ikkunanpesijät naapurustossa. Maksettiin jotain 50e/talo, aikaa meni reilu puoli tuntia koko talon ikkunoissa. Niitä oli neljä pesijää. Ihan jäätävää tahtia pesivät.

Virolaiset pärjää maailmassa kun rahalähteitä on useita eivätkä sylje huonompien duunien päälle. Suomalaiset tuppaa masentuneena möllöttää kotona eivätkä edes yritä pärjätä. Mutta syytän siitä kyllä Suomen ankeaa ilmapiiriä, en niitä ihmispoloja.

Virossahan nuo ovat hyviä palkkoja joten sillä rahalla saa motivoituneita ihmisiä. Maksoitko vielä pimeänä?

Vierailija
25/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole minimipalkkaa, vaan pitää osata lukea soppari ja miettiä onko se reilu.

Palkan pitää olla samaa tasoa alan palkkauksen kanssa. Ei saa maksaa 5e/h jos muut maksavat 12e/h.

Vierailija
26/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkan pitää olla samaa tasoa alan palkkauksen kanssa. Ei saa maksaa 5e/h jos muut maksavat 12e/h.

Minusta TES siivoojalla on vähän rikollista, ei sellaisella pärjää.. tilille tulee reilut 1200 eur (perus 10.10 brutto)

Vierailija
27/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla samalla myös netto.

Vierailija
28/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella suomalaisella on palkka aivan samaa luokkaa ja vielä työssä johon vaaditaan korkeakoulututkintoa.

Vierailija
29/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella suomalaisella on palkka aivan samaa luokkaa ja vielä työssä johon vaaditaan korkeakoulututkintoa.

Nyt onkon se aika, että sanotaan, että se ei sovi enää. Monta ihmistä onkin sitä jo tehnyt, siksi iso pula työntekijöistä. Jos katsotaan vuokrajen hintoja + ruoka ja ihmisillä on muitakin kulutuksia kuten hammaslääkäri ja muut palvelut, kampaaja esimerkiksi. Kaikki työt ovat tärkeitä, siivous myös. Oliko see koti tai toimisto tai lastentarha/koulu - kaikki haluamme, että olisi hyvin siivottu ja siisti olo.

Vierailija
30/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sun peruspalkkasi on? Täällä kaupungilla 1965, sairaanhoitopiirillä huonompi.

Mä en tee kuin aamua, joten tiliä tulee n 2400, pienellä veroprosentilla käteen 2000. Kesät omilla lomilla. Tyytyväinen minäkin.

Toinen laikkari

Peruspalkka sisältäen henk. koht lisät ( ilman pyhä, ilta ja yölisiä) on hitusen yli 2200e.

Vierailija
31/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään paljon siivoamisesta ja haluan tehdä hyvin eli olla ylpeä työstä, mutta asenne menee nopeasti huonoksi, kun ei maksetta mitään. Ainoa hyvä asia on se, että toimistot, missä käyn, arvostavat työstäni ja on tyytyväiset munkaa. Kyllä mä ymmärrän, että he eivät ole syyssä, että yritys ei maksa mulle tarpeeksi.

Vierailija
32/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aika takaisin oli uutinen, että helsinki on uupumassa pas kaan.. mistä se johtuu... hotelleissa sama peli, 15 min huone pitää olla siisti. Sis tehdään näin, että samalla rätillä kaapit ja vessat

Vierailija
33/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari vuotta sitten töissä firmassa, missä omistaja ei ollut 2 vuotta veroja maksanut, käytiin palkaturvassa ja asia meni käräjään. Vero ei ollut itse mitään huomannut, 1.5 miljoona oli maksamatta

Vierailija
34/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen ei lähte kotoakin sellaisella rahalla

Vierailija
35/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen pitkäaikaistyötön siivoaa 9€/päivä.

Vierailija
36/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole argumentti, että jos olet työtön, pitää ottaa kaikki vastaan. Ihmiset käyvät töissä rahan takia. Yritykset tekevät voittoa ja työntekijä saa niin vähän palkka, että pitää vielä kelasta kysyä lisää. Kuka siis oikeasti sitä voittoa maksaa? Toiset veronmaksajat!

Vierailija
37/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se aika pieni korvaus 2200 euron tukien päälle!

Vierailija
38/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän koulun suomalaisella siivoojalla oli noin 10.60e tunti, eli mikä tuossa aloituksessa on ihmeellistä?

Vierailija
39/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen laikkari

Huh..sama palkka kuin mulla ja olen amk sosionomi. ..

Vierailija
40/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tukien lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi