Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virolaiset siivoavat 10 eur /h brutto

Vierailija
11.10.2021 |

Puhutaan tästä!

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on yleistä.

Vierailija
2/81 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähi-idästä tulevat tekee 8e/h

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on raskasta ja paljon liikkumista eri paikoille. Plussa vielä se, että pitää olla nopea. No ei jaksa 10 tunti päivässä juosta, kotona vain nukkumassa. Henki on sairas

Vierailija
4/81 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan täällä pohjoisessa yleinen palkka monesta hanttihommasta, jopa koulutusta ja ammattitaitoa vaativastakin.

Perusta siinä sitten perhettä jne.

Vierailija
5/81 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolme paikkaa, missä käyn, toimisto ja lastentarhaat, 2+2+3 tuntia. Lisäksi matkat. Päivän pituus tulee jopa 10 tuntia. Ei mitään korvauksia siitä ja joka kuukausi käy tarkistaja sormea viippämässä.

Vierailija
6/81 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Suomalainen ei jaksa käydä töissä ollenkaan.

Vierailija
7/81 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia on ollut pula, mutta palkka 2008 tasolla. Yritykset tekevät isoja voittoja, mutta työntekijä saa taskurahaa.

Vierailija
8/81 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia on ollut pula, mutta palkka 2008 tasolla. Yritykset tekevät isoja voittoja, mutta työntekijä saa taskurahaa.

Siitä sitten vain omatoimini pystyyn niin saa yrittäjänä isoja voittoja:)

Vierailija
9/81 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viroksi sanotaan "eestlannad koristavad" eli siivoovat. Ruumikoristaja = huoneensiivooja

Vierailija
10/81 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Virossa ja meillä käy siivooja. Maksan 70e kerta, välillä jynssää 6h, välillä juoksee homman läpi 3.5h. Tarjoan myös lounaan ja kahvit. Putipuhdasta tulee aina.

Keväällä kävi ikkunanpesijät naapurustossa. Maksettiin jotain 50e/talo, aikaa meni reilu puoli tuntia koko talon ikkunoissa. Niitä oli neljä pesijää. Ihan jäätävää tahtia pesivät.

Virolaiset pärjää maailmassa kun rahalähteitä on useita eivätkä sylje huonompien duunien päälle. Suomalaiset tuppaa masentuneena möllöttää kotona eivätkä edes yritä pärjätä. Mutta syytän siitä kyllä Suomen ankeaa ilmapiiriä, en niitä ihmispoloja.

Vierailija
11/81 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä sitten vain omatoimini pystyyn niin saa yrittäjänä isoja voittoja:)

Joka vuosi tehdään hankkeita, mistä valitaan halvimmat. Ei se niin helppo ole. Sama on rakennuksella. Isot firmat aina näkyssä, mutta työ tehdään halvalla vuokralla.

Vierailija
12/81 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään ulkomaalaisen joka tekee siivousalan työtä. Hänellä ei ole edes ruokatuntia vaan leivän tai muun vastaavan kuulemma syövät kiireessä jossain siivottavan kohteen saunatilassa tms. Sitten seuraavaan paikkaan. Kahvi- tai muita taukoja ei ole. Palkka on varmaan tuota kympin tasoa.

Vierailija
13/81 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ratkaisu olisi, että yritykset ottivat suora siivooja palkalle.

Vierailija
14/81 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä tehdään orjiksi vielä näin, että elämme yrityksen asunnossa, 4 naista yhdessä. Ei mitään sanomista, ei menoa...

Vierailija
15/81 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HS pitäisi tutkia sitäkin!

Vierailija
16/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suomalainen ja tehnyt 10e tuntipalkalla montaakin työtä. Toisaalta olen tehnyt 20e tuntipalkalla opetustyötä, jossa maksettiin vain pidetyistä tunneista, joita oli aina pari kerrallaan toisella puolen Helsinkiä. Tuntien valmisteluun meni helposti tuplamäärä aikaa. Olen 40v, korkeakoulutettu ja kuvittelin että tuo riistoilu on ihan normaalia.

Vierailija
17/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole minimipalkkaa, vaan pitää osata lukea soppari ja miettiä onko se reilu.

Vierailija
18/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän demareita kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
19/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan tyytyväinen nykyiseen tilanteeseeni. Siivoan 3200e brutto ja 2kk lomaa vuodessa.

Vierailija
20/81 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ihan tyytyväinen nykyiseen tilanteeseeni. Siivoan 3200e brutto ja 2kk lomaa vuodessa.

Missä olet töissä? Itse Siskon Siivous

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi