Pankkikortin pin koodi unohtunut...
En oo käyttänyt yhtä korttia vuosikausiin (visa debit) ja nyt en tietty muista pin koodia. Antaakohan pankki sen jos verkkopankin kautta laittaa kyssärin (siis omilla tunnuksilla) vai pitääkö se vaihtaa?
Tosin ei mun pakko tota oo käyttää, mutta kun on olemassa ni oishan tuo hyvä muistaakkin jos tarviikin joskus...
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 12:49"]
Soita pankkiisi, lähettävät tunnuksen postissa. 41vm
[/quote]Tai sitten eivät lähetä. OP:ssa ei ainakaan onnistu, pitää hakea konttorista. Itsekin odottelen, koska se olisi valmiiksi haettavissa....
Ja itse pankkihan ei tunnuslukua tiedä vaan kortin valmistajan kautta hankkivat sen.
Eivät lähetä postissa. Juuri kävin hakemassa kortiini uuden koodin osuuspankista. Ja se piti siis tilata etukäteen ja viikon verran meni, kun pankista sai haettua.
Osuuspankki (OP) on tässä(kin) asiassa kuin kivikaudelta. Lähettävät uuden PIN-koodin Postissa, ja kun lähetys kestää, niin syyttävät Postia. Epäilen, että eivät postita edes 1.luokassa.
Nordeassa onnistuu helposti:
Voit halutessasi katsoa korttisi tunnusluvun, jos olet sen unohtanut tai olet vastaanottanut uuden kortin. Valitse kortti, jonka tunnusluvun haluat katsoa. Tunnusluku avautuu erilliseen ikkunaan, josta näet hiiren osoittimella yhden numeron kerrallaan. Tunnusluvun katsominen on maksullista. Saman päivän aikana tapahtuvista tunnusluvun katselukerroista veloitetaan palvelumaksu vain yhden kerran.
Vierailija kirjoitti:
Nordeassa onnistuu helposti:
Voit halutessasi katsoa korttisi tunnusluvun, jos olet sen unohtanut tai olet vastaanottanut uuden kortin. Valitse kortti, jonka tunnusluvun haluat katsoa. Tunnusluku avautuu erilliseen ikkunaan, josta näet hiiren osoittimella yhden numeron kerrallaan. Tunnusluvun katsominen on maksullista. Saman päivän aikana tapahtuvista tunnusluvun katselukerroista veloitetaan palvelumaksu vain yhden kerran.
Eli siis verkkopankkiin kirjautumisen jälkeen Kortti-valikosta löytyy kohta "tunnusluvut", josta pääsee sitten ihan saman tien katsomaan.
Jäin vain ihmettelemään miten olet unohtanut/et ole käyttänyt korttiasi..maksaako äiti laskusi?
Vaikka olisi toinen tili, miten voi unohtaa..?
Vierailija kirjoitti:
Jäin vain ihmettelemään miten olet unohtanut/et ole käyttänyt korttiasi..maksaako äiti laskusi?
Vaikka olisi toinen tili, miten voi unohtaa..?
Mihin laskujen maksamisessa tarvitsee debit-kortin pin-koodia? Ja aika monella ihmisellä on useampi kuin yksi maksukortti. Että jos ei ole käyttänyt säännöllisesti tuota Visa-debitiä, niin ei ole mikään ihme, että on unohtanut. Sen verran monta muutakin koodia ja salasanaan nykyään ihmisellä muistettavana, ettei joku kuukausia-vuosia käyttämättä olleen kortin pin ihan ensimmäisenä ehkä muistu mieleen.
"miten voi unohtaa". Hyvin, uusavuton nuoriso..
Kai sen nyt olet kirjoittanut kissan kokoisilla jhnkn näkyviin :)
Kortinpinkoodi kirjoitti:
Osuuspankki (OP) on tässä(kin) asiassa kuin kivikaudelta. Lähettävät uuden PIN-koodin Postissa, ja kun lähetys kestää, niin syyttävät Postia. Epäilen, että eivät postita edes 1.luokassa.
Ykkösluokkaa ei ole enää olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kortinpinkoodi kirjoitti:
Ykkösluokkaa ei ole enää olemassa.
Oletko huomannut ne "prioritet'-tarrat kun ostat postimerkkejä?
Loogisinta ja järkevintä onkin kysyä AV:lta pankin sijaan.
En tiiä mitä pitäis tehä ku mulla on visa ja oon käyttäny lähimaksua melkeen pelkästään ja unohin sen koodin, en tiiä siks mitö trhä kun oon vasta 12 :/ auttakaa pliis
Paljonko teidän pankissa maksaa tuo tunnusluvun katsominen verkkopankissa? Ässässä se taitaa olla 5€
Soita pankkiisi, lähettävät tunnuksen postissa. 41vm