Uuden puhelimen hankinta kk-maksulla ilman luottotietoja
Niin. Kyllä tämä ennen on onnistunut mutta nyt tuli Soneran sivuilla ilmoitus että voi ostaa vain kertamaksulla. Onko muuttunut?
Kommentit (55)
Selvitettiinkö sulle mitä noi "jotkut tapukset" ovat? Olitpa rohkea, itse en olis kehdannut soittaa.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:08"]Soitin Soneralle. Oli tosi ystävällistä palvelua. Selvitti asiaa siellä päässä ja soitti takaisin kertoakseen että ei valitettavasti onnistu kuin kertamaksulla. Häiriömerkinnälliset saa joissakin tapauksissa yhä laitteen kk-maksulla jos maksaa ns. vakuus- tai ennakkomaksun mutta mun tapauksessa tämäkään ei ollut mahdollinen.
Kokeilin mielenkiinnosta DNA:ta -> vain kertamaksulla ja Saunalahtea, mistä sain kk-maksulla kun maksan ensin vakuuslaskun. En tiedä kuinka paljon tuo vakuus on, mutta jos puhelimen hinta on n. 300€ niin olisko tosta about puolet?
Kirjoitin tämän nyt tiedoksi samanlaisen asian kanssa kamppaileville kun google nämä jutut aina paljastaa.
[/quote]
Mulla Saunalahden vakuusmaksu oli suurempi kuin laitteen hinta :D
[/quote]
No mitäs järkeä siinä on? Kai sitten kannattaa hankkia laite sillä vakuusrahalla?
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:08"]Soitin Soneralle. Oli tosi ystävällistä palvelua. Selvitti asiaa siellä päässä ja soitti takaisin kertoakseen että ei valitettavasti onnistu kuin kertamaksulla. Häiriömerkinnälliset saa joissakin tapauksissa yhä laitteen kk-maksulla jos maksaa ns. vakuus- tai ennakkomaksun mutta mun tapauksessa tämäkään ei ollut mahdollinen.
Kokeilin mielenkiinnosta DNA:ta -> vain kertamaksulla ja Saunalahtea, mistä sain kk-maksulla kun maksan ensin vakuuslaskun. En tiedä kuinka paljon tuo vakuus on, mutta jos puhelimen hinta on n. 300€ niin olisko tosta about puolet?
Kirjoitin tämän nyt tiedoksi samanlaisen asian kanssa kamppaileville kun google nämä jutut aina paljastaa.
[/quote]
Se vakuus on luultavasti 300e.
Osta parinkympin perusluuri ja maksa laskut työpaikalla (tai koulussa, missä oletkaan) tai kirjastossa. Pankkien auloissa on myös tietokoneita, joilla voi käyttää nettipankkia. Halvimmat älypuhelimet on satasen luokkaa.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:13"]Selvitettiinkö sulle mitä noi "jotkut tapukset" ovat? Olitpa rohkea, itse en olis kehdannut soittaa.
[/quote]
Ei kun tipuin kärryiltä. Tarkistus tehdään luotonvalvonnassa koneella ja joskus voi ehdottaa jotain manuaalista kiertoa tms. jolloin määritellään vakuus ja kun se on maksettu voi loppuosan ottaa kk-maksulla. Tuo maksettu vakuus vähennetään siitä loppusummasta. Mutta joissain tapauksissa, ehkä jos velkamäärä ylittää jonkun tietyn summan, tuo manuaalikierto ei ole mahdollinen vaan ainoaksi vaihtoehdoksi jää kertamaksu.
Niin, luottotietojen menetys tarkoittaa tosiaan sitä että sulle ei myönnetä luottoa jota osamaksukauppakin on. Säästä muutama kuukausi, ehkä huomaat ettet oikeasti tarvitsekaan kallista puhelinta.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:08"]Soitin Soneralle. Oli tosi ystävällistä palvelua. Selvitti asiaa siellä päässä ja soitti takaisin kertoakseen että ei valitettavasti onnistu kuin kertamaksulla. Häiriömerkinnälliset saa joissakin tapauksissa yhä laitteen kk-maksulla jos maksaa ns. vakuus- tai ennakkomaksun mutta mun tapauksessa tämäkään ei ollut mahdollinen.
[/quote]
[/quote]
No mitäs järkeä siinä on? Kai sitten kannattaa hankkia laite sillä vakuusrahalla?
[/quote]
Joo, ei olekaan järkeä. Ne on kai katsonuy tuon helpommaksi tavaksi kieltäytyä myymästä luottotiedottomalle
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:12"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:08"]Soitin Soneralle. Oli tosi ystävällistä palvelua. Selvitti asiaa siellä päässä ja soitti takaisin kertoakseen että ei valitettavasti onnistu kuin kertamaksulla. Häiriömerkinnälliset saa joissakin tapauksissa yhä laitteen kk-maksulla jos maksaa ns. vakuus- tai ennakkomaksun mutta mun tapauksessa tämäkään ei ollut mahdollinen. Kokeilin mielenkiinnosta DNA:ta -> vain kertamaksulla ja Saunalahtea, mistä sain kk-maksulla kun maksan ensin vakuuslaskun. En tiedä kuinka paljon tuo vakuus on, mutta jos puhelimen hinta on n. 300€ niin olisko tosta about puolet? Kirjoitin tämän nyt tiedoksi samanlaisen asian kanssa kamppaileville kun google nämä jutut aina paljastaa. [/quote] Mulla Saunalahden vakuusmaksu oli suurempi kuin laitteen hinta :D
[/quote]
Niin, eikös vakuusmaksut ole useimpia satasia aina. Että helpommalla pääsee, kun ostaa halvan älypuhelimen. Milläs sen vakuusmaksun maksaa, jos kerta ei ole varaa maksaa puhelinta kertamaksulla? Äly hoi...
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:16"]Osta parinkympin perusluuri ja maksa laskut työpaikalla (tai koulussa, missä oletkaan) tai kirjastossa. Pankkien auloissa on myös tietokoneita, joilla voi käyttää nettipankkia. Halvimmat älypuhelimet on satasen luokkaa.
[/quote]
Olenko jossain vaiheessa pyytänyt tällaisia neuvoja? Mielestäni en. Kerroin lähtökohdat ja kysyin josko jollakulla olisi tietoa tuosta osamaksukaupasta jos luottotiedot menneet. Mene muualle päsmäröimään.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:08"]Soitin Soneralle. Oli tosi ystävällistä palvelua. Selvitti asiaa siellä päässä ja soitti takaisin kertoakseen että ei valitettavasti onnistu kuin kertamaksulla. Häiriömerkinnälliset saa joissakin tapauksissa yhä laitteen kk-maksulla jos maksaa ns. vakuus- tai ennakkomaksun mutta mun tapauksessa tämäkään ei ollut mahdollinen.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Joo, ei olekaan järkeä. Ne on kai katsonuy tuon helpommaksi tavaksi kieltäytyä myymästä luottotiedottomalle
[/quote]
Soneran asiakaspalvelijakaan ei oikein osannut sanoa mitään kun ihmettelin vakuusmaksun määrää. Hän kun puhui useammasta satasesta johon sanoin, ettö tuskin nyt kuitenkaan kovin monesta satasesta kun itse laitekaan ei ole montaa satasta eikä liittymää tarvita.
Mutta totta varmaan toi, että pääsevät näin eroon osamaksukaupasta haaveilevasta luottotiedottomasta asiakkaasta.
Gigantista saa älypuhelimen 50 euroon. Hyvä iso ruutu, jolla hoittaa nettiasiatkin.
Kuule googletappa 'puhelin vakuusmaksu'
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:26"]Gigantista saa älypuhelimen 50 euroon. Hyvä iso ruutu, jolla hoittaa nettiasiatkin.
[/quote]
Kiitos mutta mieluummin laitan senkin 50,00€ säästöön kun hassaan johonkin umpisurkeaan luuriin.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:28"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:26"]Gigantista saa älypuhelimen 50 euroon. Hyvä iso ruutu, jolla hoittaa nettiasiatkin. [/quote] Kiitos mutta mieluummin laitan senkin 50,00€ säästöön kun hassaan johonkin umpisurkeaan luuriin.
[/quote]
Omasta ja muiden kokemuksista voin sanoa, ettei ole umpisurkea luuri. Kunhan neuvoin, mistä saisit hyvän käyttöpuhelimen halvalla. Ei tarvitsisi maksaa mitään osamaksulla ja säästät kivan summan rahaa. Anteeksi, kun yritin neuvoa. Minun ei ole tarvinnut koskaan ryssiä luottotietojani, joten en tiedä tuosta itse ongelmastasi yhtään mitään. Kunhan annoin vaihtoehdon.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:28"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:26"]Gigantista saa älypuhelimen 50 euroon. Hyvä iso ruutu, jolla hoittaa nettiasiatkin. [/quote] Kiitos mutta mieluummin laitan senkin 50,00€ säästöön kun hassaan johonkin umpisurkeaan luuriin.
[/quote]
Omasta ja muiden kokemuksista voin sanoa, ettei ole umpisurkea luuri. Kunhan neuvoin, mistä saisit hyvän käyttöpuhelimen halvalla. Ei tarvitsisi maksaa mitään osamaksulla ja säästät kivan summan rahaa. Anteeksi, kun yritin neuvoa. Minun ei ole tarvinnut koskaan ryssiä luottotietojani, joten en tiedä tuosta itse ongelmastasi yhtään mitään. Kunhan annoin vaihtoehdon.
[/quote]
Sitten olisi ehkä kannattanut kertoa merkki ja malli. Tuollaisenaan vaikutti lähinnä vittuilulta. Myös huuto.netistä ja Torista saa halvalla hyviä puhelimia.
Saunalahdelta sain ilman vakuuksia.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:08"]Soitin Soneralle. Oli tosi ystävällistä palvelua. Selvitti asiaa siellä päässä ja soitti takaisin kertoakseen että ei valitettavasti onnistu kuin kertamaksulla. Häiriömerkinnälliset saa joissakin tapauksissa yhä laitteen kk-maksulla jos maksaa ns. vakuus- tai ennakkomaksun mutta mun tapauksessa tämäkään ei ollut mahdollinen.
[/quote]