Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairasloman jatkaminen

Vierailija
08.12.2014 |

Minulla on tänään viimeinen sairaslomapäivä ja en todellakaan ole vielä työkykyinen. Soittelin terveyskeskukseen jossa sanottiin että lepäile vielä tämä päivä ja jos aamulla vielä tuntuu kipeältä soittele klo 16 aikaan.
Eli meneekö se ihan oikeasti noin että on sitten päivän ilman lupaa tavallaan pois ja mennään sitten illalla hakemaan saikkua lisää?
Mitä jos lääkäri onkin sitä mieltä että töihin vaan, siitähän tulee sitten luvaton poissaolo tms.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä ole luvatta pois jos tämä päivä on vielä saikkua.

Vierailija
2/5 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä vaan työntekijöille, että työnantaja ei saa korvausta Kelalta saikun ajalta maksetusta palkasta jos lääkärintodistus ei ole yhtäjaksoinen. Ainakin yhden saikkujakson tulee olla yli omavastuuajan.
Asiakkaallani on tilanne, että hänen työntekijänsä on hakenut sairauslomaa ja saanut sitä yhden viikon. Tämän jälkeen yrittää olla töissä yhden päivän, mutta joutuu hakemaan taas sairauslomaa. Nyt on neljäs viikko menossa eikä työnantaja saa mitään korvauksia saikkujen ajalta Kelalta.
Työntekijä ei tätä jostain syystä usko, vaan palaa aina kokeilemaan työntekoa vaikka kaikki tietävät että ei ole vielä työkykyinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 08:56"]Vinkkinä vaan työntekijöille, että työnantaja ei saa korvausta Kelalta saikun ajalta maksetusta palkasta jos lääkärintodistus ei ole yhtäjaksoinen. Ainakin yhden saikkujakson tulee olla yli omavastuuajan.
Asiakkaallani on tilanne, että hänen työntekijänsä on hakenut sairauslomaa ja saanut sitä yhden viikon. Tämän jälkeen yrittää olla töissä yhden päivän, mutta joutuu hakemaan taas sairauslomaa. Nyt on neljäs viikko menossa eikä työnantaja saa mitään korvauksia saikkujen ajalta Kelalta.
Työntekijä ei tätä jostain syystä usko, vaan palaa aina kokeilemaan työntekoa vaikka kaikki tietävät että ei ole vielä työkykyinen.
[/quote]
No enpä mä ainakaan ole lääkärillä koskaan itse saanut valita sairasloman pituutta. Juuri jossain viikon pätkissä ne sen kirjoittaa, vaikka on hyvin tiedossa mun jalkavaivan kanssa että se ei alle kuukauden ainakaan parane. Ihmettä taitavat odottaa, että jos nyt kuitenki tällä kertaa viikossa...

Vierailija
4/5 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 08:56"]Vinkkinä vaan työntekijöille, että työnantaja ei saa korvausta Kelalta saikun ajalta maksetusta palkasta jos lääkärintodistus ei ole yhtäjaksoinen. Ainakin yhden saikkujakson tulee olla yli omavastuuajan.
[/quote]
No enpä mä ainakaan ole lääkärillä koskaan itse saanut valita sairasloman pituutta. Juuri jossain viikon pätkissä ne sen kirjoittaa, vaikka on hyvin tiedossa mun jalkavaivan kanssa että se ei alle kuukauden ainakaan parane. Ihmettä taitavat odottaa, että jos nyt kuitenki tällä kertaa viikossa...
[/quote]

Pointti oli siis se, että kannattaa hakea se uusi sairausloma heti paikalla vanhan saikun putkeen. Tyhjät päivät välissä aiheuttavat heti sen että korvauksia ei tipu jos omavastuu ei ole vielä täynnä.
Ja jos vuorotyöläisellä on esim. tuntilistoihin merkitty vapaapäivä keskelle viikkoa, niin tällekin päivälle pitäisi saada sairauslomaa. Ei auta että menee taas heti seuraavana työpäivänä hakemaan uutta saikkua. Kela on ihan pirun joustamaton ja näiden kanssa on jouduttu taistelemaan useinkin...

Vierailija
5/5 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:43"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 08:56"]Vinkkinä vaan työntekijöille, että työnantaja ei saa korvausta Kelalta saikun ajalta maksetusta palkasta jos lääkärintodistus ei ole yhtäjaksoinen. Ainakin yhden saikkujakson tulee olla yli omavastuuajan. Asiakkaallani on tilanne, että hänen työntekijänsä on hakenut sairauslomaa ja saanut sitä yhden viikon. Tämän jälkeen yrittää olla töissä yhden päivän, mutta joutuu hakemaan taas sairauslomaa. Nyt on neljäs viikko menossa eikä työnantaja saa mitään korvauksia saikkujen ajalta Kelalta. Työntekijä ei tätä jostain syystä usko, vaan palaa aina kokeilemaan työntekoa vaikka kaikki tietävät että ei ole vielä työkykyinen. [/quote] No enpä mä ainakaan ole lääkärillä koskaan itse saanut valita sairasloman pituutta. Juuri jossain viikon pätkissä ne sen kirjoittaa, vaikka on hyvin tiedossa mun jalkavaivan kanssa että se ei alle kuukauden ainakaan parane. Ihmettä taitavat odottaa, että jos nyt kuitenki tällä kertaa viikossa... [/quote] Pointti oli siis se, että kannattaa hakea se uusi sairausloma heti paikalla vanhan saikun putkeen. Tyhjät päivät välissä aiheuttavat heti sen että korvauksia ei tipu jos omavastuu ei ole vielä täynnä. Ja jos vuorotyöläisellä on esim. tuntilistoihin merkitty vapaapäivä keskelle viikkoa, niin tällekin päivälle pitäisi saada sairauslomaa. Ei auta että menee taas heti seuraavana työpäivänä hakemaan uutta saikkua. Kela on ihan pirun joustamaton ja näiden kanssa on jouduttu taistelemaan useinkin...

[/quote]

Missä saa lääkäriin ajan sillon kun haluaa? Kun ei taida olla päivystysasia tuo saikun jatko. Ei meillä päin ainakaan pääse.