Lapsi leikkii koko ajan vain legoilla
Lapseni, 6,5v poika, leikkii koko ajan lähes ainoastaan legoilla. Ulklna toki leikkii muutakin, mutta sisällä 95% ajasta vakn pikkulegoilla. Joskus innostuu vähän muutakin, mutta pääasiassa legoja... Onko muilla tällaisia vauheita?
Kommentit (15)
Mun veli oli samanlainen pienenä. Metästi jopa kärpäsen kiinni ja rakenti sen ympärille pienen kopin auton moottoriksi ja kun autoa heilutti alkoi kärpänen surista eli auton moottori käynnistyi! :D Ja kone insinööri tuosta veljestä tuli :)
Meillä 7 vuotias rakentelee legoilla joka päivä. On kiinnostunut panssarivaunuista ja erilaisista tykeistä niin tekee legoista pienoismalleja. Ja toki sitten leikkii niillä. Niin kiva katsoa sitä näpertämistä. :)
Meillä myös 8v. leikkii vain legojen kanssa. Ulos saa suorastaan patistaa kun ei millään malteta olla erossa legoista tai keskeyttää leikkejä edes tunniksi. Mutta on ne leikit ja legorakennukset kyllä hienoja, ei voi muuta sanoa.
Meillä 8-vuotiaan tytön suosikkeja tällä hetkellä on ne lego friendsit.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:43"]Meillä 8-vuotiaan tytön suosikkeja tällä hetkellä on ne lego friendsit.
[/quote]
Sama, ja olen tyytyväinen. Ennen meillä oli ongelmia siitä että olisi vain pelannut kaiken aikaa. Pukki taitaa tuoda lisää legoja :)
Legoilla voi onneksi leikkiä mitä tahansa. Meillä myös 4v on täysin legojen lumoissa. Siskon kaanssa leikkivät thdessä muitakin juttuja.
No milläs sen pitäisi leikkiä? Nukeillako? Vai pyssyillä? Siinä kehittyy kuin huomaamatta avaruudellinen ajattelukyky.
Ooo! Siitä on tulossa sellainen sukupuolineutraali!
No, legothan on kivoja. :)
Hyvä juttuhan tuo toki on. Kiitos ihanista viesteistä, etenkin inssi -klmmentti nauratti, sitä olen sanonut ihan vauva-ajoista asti ja kun meillä vanhemmilla ei ole mitään insinööristaitoja itsellämme :-). En ole huolissani mietin vaan onko muolla saman ikäisillä sama juttu pop.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:45"]
Lapseni, 6,5v poika, leikkii koko ajan lähes ainoastaan legoilla. Ulklna toki leikkii muutakin, mutta sisällä 95% ajasta vakn pikkulegoilla. Joskus innostuu vähän muutakin, mutta pääasiassa legoja... Onko muilla tällaisia vauheita?
[/quote] ei hälyyttävää, mun lapsi kans tykkäsi pikkulegoilla rakennella esim lentokone ja sitten se muuntui helikopteriksi, en neuvonut yhtään eikä isäkään, itse teki. Oli myös kiinnostus avaruuteen, tähtiin, planeettoihin.