Lastenne parhaat tokaisut
Kertokaa hauskoja juttuja, joita lapsenne ovat sanoneet :)
En suostunut kertomaan mun 4-v. tytölle mitä saa joululahjaksi, niin tämäpä lausahti nasevasti siihen, että
"Julkilausumattomat totuudet muuttuvat myrkyksi." :D
Kommentit (44)
Nää kaikki ei edes kuulosta lasten "tokaisuilta". Yleensäkin ne tuntuu vain omasta mielestä hauskoilta.
Vierailija kirjoitti:
Poikettiin 5-vuotiaan kanssa maanantain kauppareissulla Alkossa, jo ovella lapsi kailotti, että "äiti, miksi sä taas ostat viinaa". Olin juuri perjantaina ostanut muutaman saunaoluen ja sillä kertaa jo valmiiksi seuraavan viikonlopun ruokaviinit. Harvoin on nolottanut niin paljon, mutta myyjää tuntui vain hymyilyttävän.
Mulla saattaa olla pahin. Neljä vuotias poika sanoi kaupassa meinaatko taas isi varastaa kaljaa? Menin pariksi sekunniksi ihan seis. Ikinä en ole varastamut. Pojalle pidin puhuttelun heti kun päästiin kaupasta. En tiedä ketään muuta jonka lapsi olisi sanonut yhtä pahasti kautta nolosti.
Vierailija kirjoitti:
Nää kaikki ei edes kuulosta lasten "tokaisuilta". Yleensäkin ne tuntuu vain omasta mielestä hauskoilta.
Niinpä. Osa oli yhtä keksittyjä kuin Ap:n aloitus. Vähän pelisilmää taas! 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Osa oli yhtä keksittyjä kuin Ap:n aloitus. Vähän pelisilmää taas! 👍
Ja monet lastenkirjoista/tv-ohjelmista.
Mulla ei ole omia lapsia, mutta kerran kuulin kahden ohi kävelleen lapsen keskustelun. Toinen sanoi toiselle vahvalla kirjakielellä:
”Ei. Sinä et tarvitse lisäravinteita, sillä saat kaikki tarvittavat hivenaineet ja vitamiinit luonnosta.”
Ties vaikka tämä nuoriherra olisi aikuisena tutkija.
Ihmettelin ääneen, että kukahan on vienyt puhelimeni laturin kun ei löydy mistään. 4-v siihen hyvin vakavana: "no ne sosialistit tietysti". Juu ei puhuttu hetkeen politiikkaa ruokapöydässä...
Ei ole tokaista, mutta äsken mies tuli siivoamasta autoa ja toi sellaisen käsipyyhkeen pesuun, jolla on pyyhitty aamuisin auton ikkunoista höyryt pois. 7 v esikoinen huhuili "iskäää, jäit kiinni. Tiedän miessä sä kävit. Sä kävit uimarannalla, näin pyyhkeen". :'D
Kevätsiivouksessa löytyi "arkistosta" kaunis lapseni tekemä kortti, varmaan 90-luvulta, kortissa teksti: Äiti rakas, onnittelen ja sinua kiittelen. Olet paras hippi minkä tunnen.
Poikani, 4-vuotias, sanoi Alkossa, kun olimme ostamassa viinaa, että Jorma Uotinen tykkää pojista ja on perämies.
Kysyin tietokilpailukysymyksenä kahdelta alle kouluikäiseltä pojaltamme: Mainitkaa kaksi raidallista eläintä.
Vastauksena kuin yhdestä suusta: Geobardi ja leonardi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa oli joitain ihan hauskoja. Miksi ne iltapäivälehtien vastaavat jutut ovat niin suunnattoman noloja, ja lisäksi toistavat itseään. Ne saisi lopettaa. Vai onko jo lopetettu, en tiedä.
Joo, ne on monesti kuin jotakin Valittujen Palojen aforismeja. Varmaan joku aikuinen keksii niitäkin työkseeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksivuotias tivasi, mitä saa syntymäpäivälahjaksi. En suostunut paljastamaan, joten hän tokaisi "Vapauden salaisuus piilee ihmisten sivistämisessä, kun taas itsevaltiuden salaisuus piilee sinä, että heidät pidetään tietämättöminä."
Tää oli hyvä! 😉
Mutta äidin keksimä.
Kaksivuotias poikani ihmetteli saunassa: "Äiti, miksi sinulla on niin pieni pippeli?
Isällä ja isoveljellä oli hauskaa...
Perhesaunavuorolla: poika 5 v kommentoi biologiaa. " Äiti, mä oon huomannu, että miehillä ja pojilla on yleensä pippeli ja pippeli ja pipari alkaa samalla kirjaimella!"
Isä oli ihan hiljaa.
Uimahallissa kerran joku pikkupoika istui isänsä kanssa lauteilla ja tokaisi yhtäkkiä "Oispa kaljaa". Joku vanhempi ukkeli sai kunnon naurukohtauksen siitä ja taisipa muutkin vähän naurahdella.
m38
Tämmöstä meidän teinitytöltä --> "Painu akka witduuun!"
„Kun leikkii ja juoksee kavereiden kanssa niin jalat ei tunnu, mutta kun menee sun kanssa kävelylle niin ne ensin tuntuu ja sitte ne onkin jo painavat.“
4-vuotias
Aamulla poikani 4 vuotiaana tuli viereeni sänkyyn köllöttämään, katseli minua silmiin ja tokaisi:"äiti, sulla on ihanat silmämunat".
Olin tyttäreni(33v) luona yökylässä ja aamulla ihastelin, että hän näyttää takaapäin 20 vuotiaalta ja edestä 15 vuotiaalta (akneiho). Siihen tuli laspenlapsi 11 v ja sanoi mummi säkin näytät takaapäin 20 vuotiaalta mutta edestä 90 vuotiaalta. Olin silloin 65. Meinasin kuolla nauruun. Mun tytär suuttui ja sanoi pojalleen, että tuo on loukkaavaa, pyydä heti anteeksi. Poika tuumasi, enkä pyydä, totuus tulee lapsen suusta. Nauratti tosi kovasti mummia, jota oikeesti luullaan 10 v nuoremmaksi
Olin raskaana ja neuvollareissulla oli 4-v tytär mukana.
Kerroin terveydenhoitajalle, että mulla oli usein päänsärkyä.
Tytär siihen ennenkuin hoitaja ehti mitään sanoa, tokaisi: Olet varmaan juonut viinaa.
Meitä aikuisia nauratti ihan hirveästi.
Onneksi hoitaja oli läheinen tuttu ja tiesi, ettei meillä käytetty ollenkaan alkoholia.