Voiko henkilökohtainen avustaja saada potkut, jos ruuanlaitto ja leipominen ei suju?
Jos avustettava innostuu ruuanlaitosta ja leipomisesta ja päättää, että olisi kiva kokeilla toinen toistaan monimutkaisempia ja vaativampia reseptejä. Avustaja tekee työt tai ainakin yrittää parhaansa, mutta vaikeat ruuat ja leipomukset ei vaan onnistu, koska avustajan osaaminen rajoittuu makaronin keittämiseen ja broilerin koipi-reisien kypsentämiseen uunissa. Voiko parhaansa yrittänyt avustaja saada potkut ja jos voi, seuraako siitä työttömäksi jääneelle avustajalle karenssi?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Jos avustajalle antaa potkut pienien ruoanlaiton puutteiden takia ei avustettavalla ole vielä kokemusta kuinka vaikea on ylipäätään saada avustaja.
Sellainen joka oikeasti tarvitsee avustajaa ja joka on tarvinnut avustajaa jo jonkun aikaa arvostaa avustajaa joka kykenee auttamaan perusasioissa silloin, kun tarvitsee. Avustajissa on heitäkin, joita ei vaan nappaa minkään tekeminen ja odottavat, että työnantaja antaisi potkut, että pääsee takaisin työttömyystuille.
Jos avustettavan työt ja luonne on mukavia niin on tunku avustajista. Itselläni jokainen olisi halunnut alkaa vakituiseksi avustajakseni ja olen valinnut itse parhaimmat. Oikea asenne on se minimivaatimus ja elämän kuuluu (avustajankin läsnäollessa) olla rentoa ja hauskaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun avustettavani innostui poolon peluusta ja minä kun pelkään hevosen selässä. Vaihtoi minut Kyra Kyrklundiin.
Kyra Kyrklund on muuten kiva ihminen. Valis
Kyra taitaa tienata jonkun 150 euroa 30 minuutin valmennuksesta joten tuskin liikkuu mihinkään 9 euron tuntipalkalla :)
Vierailija kirjoitti:
Avustaja tekee samat siivousjutut mitä sinäkin tekisit kotonasi. Etkö ikinä siivoa hyvin vai tilaatko itse aina siiviusfirman siivoamaan hyvin?
Miksi nostit 2 vuotta vanhan ketjut, vaikka ei ollut mitään järkevää kirjoitettavaa varsinkaan aloitusviestiin?
Just tuosta syystä en halua avustajaksi, en osaa kokata, ja lähes kaikki avustettavat varmaan sitä haluaa.
Hörrimöykky kirjoitti:
Aika hankala kysymys. Itse lähtisin siitä, että avustaja on kädet ja avustettava pää eli avustettavan vastuulla on hanskata keittiömestaruus ja gordonoida.. eiku koordinoida tekeminen eli tsekata/seurata kypsennysajat yms.
Itse olin firman kautta avustajana ihmiselle jolla oli hyvin tarkat systeemit ruoan suhteen. Liki samalla reseptillä tehtiin kerralla noin viikon safkat astioihin. Hän alkoi jossain kohtaa kritisoida tekemisiäni ja harmitella sitä kun en ole tekijäimmeinen keittiössä, pahimmillaan heitti aika pahaakin palautetta sapuskastani. Ilmeisesti sitten ilmoitti firmalle ettei mun tarvi enää tulla eli vuoroja ei sitten tullut. Myöhemmin sitten koitti saada mua uusiksi avustamaan (hänellä siis kävi useampi avustaja) koska ilmeisesti mulla on sitten lahjoja muilla osa-alueilla (esim. kantomuulina tahi vauhdikkaana pyörätuolituupparina). Olin niin pieni ihminen etten enää mennyt, otin ihan liian raskaasti noi pahimmat palautteet. Nyt varmaan osa
Mun mielestä kannattaa maksaa takaisin samalla mitalla kun et ole enää töissä. Kirjoitat vaikka kirjeen ja kerrot kuinka paska ihminen avustettava oli ja että olisi syytä ymmärtää ettei ketään kiinnosta sellaisen auttaminen
Vierailija kirjoitti:
Avustaja tekee samat siivousjutut mitä sinäkin tekisit kotonasi. Etkö ikinä siivoa hyvin vai tilaatko itse aina siiviusfirman siivoamaan hyvin?
Eikai suursiivoukset kuulu avustajille? Esim.ikkunanpesu?