Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tulee riitoja pikkujouluista?

Vierailija
07.12.2014 |

Tuntuu kurjalta kun monissa perheissä eletään sitä aikaa kun aviopuoliso haluaa väkisin mennä firman pikkujouluihin ja se aiheuttaa riitoja. Meillä ei ole koskaan tarvinnut riidellä kun mies ei ole koskaan halunnut niihin mennä, enkä minäkään. Ei kuulema ymmärrä että miksi hän menisi dokamaan yhtenä iltana vuodesta ihmisten kanssa joita ei edes tunne työn ulkopuolelta? Meillä ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa siitä, mutta tuntuu että monissa perheissä on. Minäkään en käy pikkujouluissa, ehkä vuoden väkinäisin juhla mihin ladataan odotuksia ja pelkoja ja koetaan että jää pois jostain suuresta jos ei mene. Mitä ihmettä siellä edes on miksi sinne pitää perheellisten ihmisten mennä ryyppäämään? Me ei kyllä ryypätä muutenkaan, nuorempana joskus dokailtiin mutta tuntuu että vuosi vuodelta pikkujoulutkin ovat puhtaasti vaan ryyppykestit.

Me käydään kyllä erikseen lomilla ja omien kavereitten kanssa, varmaan juuri siitä johtuu että pikkujoulut eivät ole niin ihmeellisiä. Varmaan ongelmia tulee sellaisissa suhteissa missä ei koskaan käydä ilman toista missään ja pikkujoulut olisi hyvä syy mennä edes joskus ilman toista? Pikkujoulukautena ravintolassakin olo on inhottavaa, baarit on täynnä tyyppejä jotka ovat kamalassa kuosissa nakit silmillä ja törttöilevät..

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mä olen tosi hyvä kaveri monen duunikaverin kanssa. Nähdään vapaalla ja ollaan yhteyksissä koko ajan. Loppujen kanssa viihdyn hyvin töissä. Tosi kiva viettää ilta yhdessä, meillä oli huikean hauskaa.

Vierailija
2/3 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:25"]

Ai, mä olen tosi hyvä kaveri monen duunikaverin kanssa. Nähdään vapaalla ja ollaan yhteyksissä koko ajan. Loppujen kanssa viihdyn hyvin töissä. Tosi kiva viettää ilta yhdessä, meillä oli huikean hauskaa.

[/quote]

Ehkä et ole tämän aloituksen kohderyhmää. Nyt on kyse niistä pareista joille tulee riitoja pikkujouluista, et sä voi tietää millaisia taisteluja kollegasi ovat käyneet päästäkseen pikkujouluihin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujoulukausi on ehkä vastenmielisin kausi vuodesta. Se tuntuu olevan monelle nuorelle vanhemmalle tärkeämpää kuin itse joulu, ja joulupäivänäkin pitää päästä ryyppäämään ja tapaamaan kavereita. Kun mä olin lapsi niin joulu oli lasten juhlaa, ei porukat hoidattaneet meitä mummoilla että pääsisivät itse kapakkaan. Nuoret itsekkäät aikuiset ovat omineet vapun, pääsiäisen ja juhannuksenkin ja läträävät alkoholin kanssa lasten ollessa yökylässä tai mummon heitä hoitaessa. Sitä selitellään että pääasia että lapset ovat turvassa. Miltä luulette lapsista tuntuvan kun perhe ei tee yhdessä mitään vaan vanhemmat dokaavat kaikki juhlapyhät? Musta tuntuisi pahalta, jos aikuisena tajuaisin että en ollut tarpeeksi arvokas ihminen että vanhempani olisivat juhlineet minun kanssani. Onko tämä joku alle kolmekymppisten vanhempien buumi vai mikä vikana? Sitten nämä muka aikuiset lisäävät someen kännikuviaan, irvokas yhdistelmä kun kuitenkin samalla seinällä leveillään ihanilla lapsukaisilla. Miksi tehdä lapsia kun ei kiinnosta muu kuin biletys.

Mä juhlin omien lasteni kanssa vappua ja pikkujouluja, eikä yhtään juhlapyhää kännäillä. Me käydään sitten yöelämässä kun lapsi on leirillä, tai omasta halustaan mummolassa tms. Silloinkaan ei oteta niin ettei koska tahansa oltais valmiita hakemaan lapsi kotiin jos jotain käy.

Vanhemmilla on vastuu aina, ja musta on ihmeellistä että se vastuu koetaan velvoitteena eikä etuoikeutena. Tulee aika kun mun lapsi lähtee maailmalle, ja sitten saan tehdä ja touhuta mitä huvittaa kun lapsella on oma elämä. Mutta mun arki tekee nyt mun lapseni lapsuuden, ja mä haluan hänen muistavan että yhdessä juhlittiin ja touhuttiin, ja että hän oli arvokas juhlaseura. :)

Pikkujoulujenkin tulisi olla perhekeskeisempiä ja firmojen pitäisi huolehtia siitä että ne olisivat koko perheen juhlat. On surullista, että äidit ja isät rientävät kännijuhlista toisiin ja lapset on hoidossa. Miksei ole perheen pikkujouluja??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi