Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten yhdistää työ, lapset jne

Vierailija
07.12.2014 |

Ongelma on seuraava. Olen vuorotyössä, mies reissuhommissa. Lapsia on, koulu- ja päiväkoti -ikäisiä. Palkkaani tarvitaan joten kotiin en voi jäädä. Kuitenkin olen tämän vuoden aikana uupunut täysin. En meinaa itse jaksaa ja lapsetkin ovat minusta vähän heitteillä kun koululaiset joutuvat olemaan ikäviin aikoihin keskenään. Miehen palkkaa tarvitaan myös eikä ole vaihtamassa työpaikkaa. Itse olen hakenut lukuisia työpaikkoja jotta pääsisin pois vuorotyöstä. Olen myös hakenut opiskelemaan mutta en ole saanut paikkaa kouluun. Minulla on vakityö joten koen että aika riski on hypätä johonkin pätkään jossa olis parempi työaika.

Jossain vaiheessa harkitsin perhepäivähoitajan hommaa mutta koin senkin huonoksi vaihtoehdoksi koska edelleenkin haaveilen siitä opiskelupaikastakin. Saan ansiosidonnaista opiskeluun jos saan paikan kouluun ja otan opintovapaata. Jos vaihdan työpaikkaa niin en voi hypätä kouluun.

Tuntuu että on vaan huonoja vaihtoehtoja. Haluaisin että möisimme talomme ja muuttaisimme kerrostaloon tai rivariin. Jotta pärjäisimme vähemmällä rahalla. Mies ei halua koska joutuisimme myymään talon isolla tappiolla huonon ajankohdan vuoksi.
.
Tietysti näistä saamme syyttää vain omia valintojamme. Itse päätimme talon rakentaa, siinä vaiheessa miehellä oli työpaikka tässä lähellä. Itse olemme lapsia halunneet ja olen ajatellut selviäväni mutta nyt on vastoinkäymisiä ollut niin paljon että olen väsähtänyt. Tuntuu ettei ole ulospääsyä tai hyvää ratkaisua.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Mietin vaam niitä opiskelupaikkoja. Onlo sulla ennestään joku tutkinto?

Vierailija
2/4 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tutkinto mutta pelkkä perustutkinto. Asumme seudulla jossa ei juuri töitä ole tarjolla. Olen hakenut töitä myös 50-70km päästä kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin samasta syystä meille ei tule enempää kuin yksi lapsi. Raha, aika ja tukiverkosto riittää paremmin. Voi sitä syyllistämisen määrää siitä miten olisi pakko pakko pakko hankkia toinen lapsi ja kuinks itsekkäitä olemme kun emme muka ajattele lapsen parasta. Siksi tuollaiset elämän suurimmat päätökset tulee tehdä järjellä, ei tunteella. Todella paljon tsemppiä teille. Asioilla on tapana lutviutua.

Vierailija
4/4 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:15"]

Siksi tuollaiset elämän suurimmat päätökset tulee tehdä järjellä, ei tunteella. 

[/quote]

Juuri näin. Elämää voi ja pitää suunnitella.

t. vapaaehtoisesti lapseton kolmikymppinen, ei ruuhakavuosista tietoakaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän