Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille tulee jonkun postia - miten toimia

Vierailija
11.10.2021 |

Meille on alkanut tulla vieraan ihmisen postia. Ollaan asuttu vuosikaudet samassa osoitteessa, eli ei ole edellinen asukas tms.

Voiko kirjat siirtää minne vain? Eikö näitä mitenkään tarkisteta? Onko minun vastuulla huolehtia postista? Miten toimin, koska osoite kuitenkin oikea? Miten voi vaan kirjoittaa jonkun osoitteen ja "muuttaa" sinne? Jos tehnyt vaikka kirjoitusvirheen muuttoilmoituksessa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavippiä vaan vetämään.

Vierailija
22/24 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä ne postit roskiin, ei mitään järkeä alkaa kikkailla, yliviivailla ja palautella toisten posteja. Niistä huolehtiminen ei ole sun hommaa eikä yliviivailut paljoa postia paina.

Sen sijaan kannattaa kyllä tarkastaa, ettei kukaan ole siirtänyt kirjojaan osoitteeseesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digiaika on helpottanut osoitteella huijaamistakin, kun kirjeet voi tilata OmaPostiin. Noin voi käyttää osoitetta, jossa ei tosiasiallisesti asu eikä sinne mene paperikirjeitä, mutta itse saa niistä tiedon sähköpostiin. Asunnossa oikeasti asuva ei siten edes tiedä, että osoitetta käyttää joku toinenkin.

Varmin tapa tarkistaa asunnossa kirjoilla olevat on digi- ja väestötietovirasto. 

Vierailija
24/24 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavassa tilanteessa soitin maistraattiin. Mulle tuli jopa lapsen koulukuvat ja kun soitin Seppälälle, lapsi oli antanut tosiaan sen osoitteeen. Syy oli typerä, ilmeisesti kerrostaloon ensimmäistä kertaa eläessään muuttaneet ihmiset olivat kirjoittaneet osoitteensa 8 A 6 muotoon 6 A 8 joka paikkaan. Nämä nimittäin löytyivät tuosta naapurista nämä ihmiset kun aloin selvittää sen jälkeen, kun nuoria tyttöjä kävi oveni takana kysymässä uutta koulukaveriaan, että missä sen nimisiä asuu.   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän