Ainola -kauneusklinikka tarjosi ilmaisen kasvohoidon, menenkö?
Mulle tarjottiin ilmaista kasvohoitoa ja konsultaatiota Kluuvin Ainola -kauneusklinikalta. Puhelussa tosi asiallisen oloinen nainen, luetteli mitä hoitoja siihen kuuluu ja kertoi, että kyseessä on markkinointitilanne. Hoitoja oli siis useampi, myös tällainen Oxy Pro -happihoito. Haluaisin tosi paljon mennä ihan mielenkiinnosta, mutta nyt tuli netissä vastaan huonoja kokemuksia tästä "ilmaisesta kasvohoidosta" useamman vuoden takaa. Kertokaa joku, onko firma yhtään muuttunut parempaan suuntaan? Myyntipuheita en pelkää, mutta allergiset reaktiot yms. huolestuttaa.
Kommentit (9)
Luepa vähän taustoja. Sitten et edes kysy. Ovat vaihtaneet nimeään. Pysy kaukana. Tai oma valinta tietenkin.
MInä olen käynyt monta kertaa. Erittäin aggressiivista markkinointia, mutta osaan sanoa " ei, kiitos". Aina olen saanut ihan hyvän lyhyen kasvohoidon ja odotustiloissa suklaata, mansikoita ja joskus kuoharia.
Annas kun arvaan, hoito on ilmainen mutta tuotteista mitä käytetään pitää maksaa.
Ei ole ilmaisua kasvohoitoja. Se on markkinointikeino.
Googlaa ja totea itse kannattaako. Ei kannata, ovat saaneet jo monta varoitusta touhustaan.
Hoitoon käytetyistä tuotteista ei tarvitse maksaa. Mutta markkinointi on painostavaa ja valheellista. Minä otan sen hupina ja kuuntelen sen vain ilmaisen kasvohoidon takia.
Jos Ainola Kauneushoitola on soittanut numeroosi suoramarkkinointikielloista huolimatta, tee ilmoitus kuluttaja-asiamiehelle. Sivustolla on kaavake: https://asiointi.kkv.fi/asiointi?id=kkv_public_sc_cat_item&sys_id=de32d…
Täyttäminen vie vain hetken. Mitä useampi Ainola kauneusklinikan lainvastaisen puhelinhäiriköinnin kohteeksi joutunut ilmoituksen tekee, sitä suurempi mahdollisuus on yrittää saada yritys muuttamaan toimintansa Suomessa voimassa olevien lakien ja asetusten mukaiseksi.
https://kuluttaja.fi/fi/artikkeli/miksi-ainola-saa-yha-kaupata-kasvohoi…
"Kauneushoitolasta tulee yhä ilmoituksia Kilpailu- ja kuluttajavirastoon, vaikka yritys lupasi kuluttajaviranomaisille muuttaa toimintatapojaan jo vuonna 2020.
Kauneushoitola Ainola on aktivoitunut taas kauppaamaan ilmaisia kasvohoitoja. Ihmettelin kovasti, kun minulle soitettiin ja tarjottiin hoitoja. Kieltäydyin, enkä tajunnut kysyä, mistä ovat numeroni kaivaneet, kun se ei ole julkinen ja suoramarkkinointikieltokin minulla on. Netistä löysin googlettamalla keskustelua puhelinnumerosta, josta he soittivat. Samalla löytyi myös linkki Kuluttajan vuoden 2017 artikkeliin Ainolasta. Kirjoituksen perässä on kommentteja kuluttajilta, joista osa on ihan tuoreita. Tuleeko Ainolasta vielä ilmoituksia Kilpailu- ja kuluttajavirastoon? Onko mitään keinoa saada yritys muuttamaan toimintaansa?
Vastaus: Ainolasta tulee yhä yksittäisiä ilmoituksia, sanoo erityisasiantuntija Kristiina Vainio Kilpailu- ja kuluttajavirastosta. Kuluttaja-asiamies on puuttunut yrityksen toimintaan viimeksi vuonna 2020, jolloin yritys sitoutui muuttamaan menettelyään. Jos yritykset eivät noudata antamiaan sitoumuksia, kuluttaja-asiamies voi esimerkiksi saattaa asian markkinaoikeuden käsiteltäväksi. Markkinaoikeus voi puolestaan kieltää lain vastaiseksi katsomansa menettelyn ja tehostaa kieltoa uhkasakolla."
Älä mene. Tuotteiden pakkomyyntiä.
🇺🇦🇮🇱