Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä aiheuttaa ystävättömyyden

Vierailija
11.10.2021 |

Löytyykös asiasta mielipiteitä, että mistä mahtaa johtua, että joilekin ihmisille ystävyyssuhteiden solmiminen on erittäin vaikeaa ja joissain tapauksissa mahdotonta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi heitä paljon mutta tyydyn 6 ystävään. Ilkeillä ei mitään asiaa.

Vierailija
2/15 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen sairaus tai vammaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkuus ottaa yhteyttä ihmisiin, lähinnä sellainen "mitähän se minusta ajattelee" -tyylinen huonoon itsetuntoon liittyvä ajatusmalli ja pelkää joutuvansa naurunalaiseksi, jos kuvittelee, että toinen voisi haluta viettää aikaa kanssani, mutta ei sitten oikeasti haluakaan. Oon sit mieluummin yksin, kuin otan vastaan pettymyksiä siitä, että yritin hankkia ystäviä.

Ainakin minä olen tuollainen.

Vierailija
4/15 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitäkin näkee, että oli paljon ystäviä koulussa, opiskellessa...

Sitten varhaiskeski-iässä kaikki häipyvät.

Siinä sitten elellään yksinhuoltajana ilman tukiverkkoja.

Vierailija
5/15 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuma? Ei ole tullut sellaista ihmistä vastaan, joka malttaisi tutustua hitaasti avautuvaan ihmiseen, niin että ystävyys pääsisi syntymään.

Vierailija
6/15 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset hakevat ainoastaan hyötyjä toisista.

Vierailija
7/15 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se, että olen ollut koulukiusattu, eikä kouluista ole jäänyt mulle yhtään ystävää. Sanotaan, että "kumppanit vaihtuu, kaverit ei" mutta mulla se on toisinpäin.  N26

Vierailija
8/15 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä täsmälleen miksi minulla ei ole ystäviä, mutta joitain taustasyitä luetellakseni.

- Tulin hyvin nuorena äidiksi, erilaiset elämäntilanteet aikaisempien kaverien kanssa erkaannuttivat. Kypsemmässä iässä olevat äidit eivät tuntuneet haluavan tutustua ikäiseeni. Lisäksi melko tuore suhde lapsen isään/mieheeni jatkui ja jatkuu yhä, joten aikaa ystävyyssuhteiden ylläpitoon tai etsimiseen en käyttänyt tarpeeksi.

- Luonteeltani olen varautunut. En tuomitse ja tutustun mielelläni monenlaisiin ihmisiin, mutten enimmäkseen pysty antamaan itsestäni juuri mitään muuta kuin kuoren. Olisin varmaan ihan mielenkiintoista seuraa jonkun mielestä jos olisin avoimesti oma itseni, mutten todellakaan ole useimpien seurassa. En tahdo muuttua tämän suhteen kovin paljon omista syistäni.

- Monet muutot, olen muuttanut elämässäni hieman yli 20 kertaa. Lasten kanssa olemme nyt olleet muutaman vuoden samalla paikkakunnalla ja täältä toivottavasti alkaisi vähitellen tuntea ihmisiä.

- Välttelen paikkoja, joissa voisin tutustua ihmisiin koska en tunne ketään.

Lisäksi: osa ihmisistä on tarkempia siitä millaisiin ihmisiin ryhtyy tutustumaan. En taida kuulua niihin suosituimpiin, joihin kovin moni tahtoisi tutustua. Pikemminkin päin vastoin, taidan edustaa sellaista omien polkujen asennetta, joka ei viihdytä ihan kaikkia.

Vierailija
9/15 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruuden ystäväporukka hajosi ympäri maailmaa. Aikuisena, äitinä, ei ole paljon tilaisuuksia eikä aikaa tutustua ja luoda uusia ystävyyssuhteita. Joihinkin miellyttäviin ihmisiin olen törmännyt, joiden kanssa olisi ollut kiva ystävystyä, mutta näillä tyypeillä olikin jo valmis ystäväpiiri, eikä heillä ollut tarvetta ystävystyä minun kanssani. Elämä on. Onneks oon introvertti, enkä koe menettäväni paljoakaan.

Vierailija
10/15 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ujo, sosiaalisesti kömpelö, huono itsetunto

Vierailija
11/15 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että paljon vaikuttaa varhaiset sosiaaliset kokemukset ja luonne.

Jos on ujo ja kiltti ja joutunut päiväkodissa tai koulussa joidenkin kiusaajien silmätikuksi, niin siinä katoaa luottamus muihin ihmisiin. Sen vuoksi näihin ilkimyksiin pitäisikin tarttua kovemmalla kädellä jo päivähoidossa.

Toinen voi olla, ettei vastaan vaan ole tullut sellaista sielunsisarusta, joka kanssa synkkaa.

Kolmas sitten, että on itse vaikea luonne tai ei huomaa ikävää käytöstään.

Voi myös olla autistisia piirteitä, ettei osaa lukea sosiaalisia viestejä ja siten solmia sosiaalisia suhteita tai pitää yllä normaalia keskustelua.

Vierailija
12/15 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys. Siihen loppuu ihmisten halu olla kanssasi tekemisissä. Et ole enää koneiston tuottava osa.

Vierailija
13/15 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin se, että priorisoin monet muut asiat ystävyyden edelle. Ei ne säily ilman vaalimista. Toisaalta ei kaduta sillä olen sitten saanut paljon aikaa muuhun.

Vierailija
14/15 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden viettäminen pienellä paikkakunnalla. Peruskoulun jälkeen ystävät hajosivat eri puolille Suomea. Opiskelupaikassa ei päässyt valmiisiin kaveriporukoihin enään mukaan. Opiskelun jälkeen lyhyitä työsuhteita joissa ei tutustu kunnolla ihmisiin. Muutto paikkakunnalle jossa ei tunne ketään. Ystäviä on muutamia jäänyt kouluajoista jotka asuvat kaukana. Nykyisellä paikkakunnalla ei ole ystäviä.

Vierailija
15/15 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi heitä paljon mutta tyydyn 6 ystävään. Ilkeillä ei mitään asiaa.

Sinulla on ystäviä enemmän kuin monella muulla yhteensä. - Tosin olen ollu laittavinani merkille, että ystävä sanaa käyttää osa heisäkin joisa itse saattaisin käyttää ilmaisua kaveri, joten eipä tämäkään kommentini paljoa tuoda lisäarvoa tähän keskusteluun. Yhtä kaikki sanon vielä  ei useinkaan ystävien määrä, vaan laau.

Se vähän yksinkertaisempi mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi