Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei hei, korona rokote vastustelijat. Korona passi tulee käyttöön jo perjantaina!

Vierailija
11.10.2021 |

Eli emme tapaa enää, sillä te ette pääse niihin tapahtumiin missä itse aion käydä. Lisäksi väläytellään sitä että joudutte itse maksamaan kulunne jos sairastutte. Siinä ei maakunnissa olevan omakotitalon myyntirahatkaan riitä, kun pari viikkoa makaa tehohoidossa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000008324978.html

Kommentit (314)

Vierailija
161/314 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teit provostasi liian läpinäkyvän tekemällä liikaa yhdyssanavirheitä.

Ei yhtään yhdyssanavirhettä, sen sijaan muutama pilkkuvirhe. Kielioppi ei vaikuta siihen tosiasiaan, että vain nuija jättää ottamatta rokotteen. Nyt on jo runsaasti esimerkkejä siitä, että rokote aiheuttaa vain lievät ohimenevät haittavaikutukset ja edut ovat kiistattomat. Yli puolet kansasta on jo rokotettu ja voi oikein mainiosti.

Nimittely ei vaikuta siihen tosiasiaan, että en ota ikinä koronarokotetta.

Vierailija
162/314 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronapassi on ihan kannatettava ajatus. Ihan oikein, ettei pientä piikkiä pelkäävät vapaamatkustaja-pelkurit saa nauttia ihan kaikista samoista ”eduista” kuin yhteisvastuunsa kantavat järkevät ihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/314 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronapassi on ihan kannatettava ajatus. Ihan oikein, ettei pientä piikkiä pelkäävät vapaamatkustaja-pelkurit saa nauttia ihan kaikista samoista ”eduista” kuin yhteisvastuunsa kantavat järkevät ihmiset.

Onneksi tulee passi, niin pääsette tekin raukat baariin tuulettamaan noita patoutumianne.

Mihinkään muuhun ei passivaatimusta taida tullakaan, jos tulee suureen osaan baareistakaan.

Vierailija
164/314 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sitten jaettiin ihmiset kahtia. Jokainen voi itse valita mihin ryhmään kuuluu ja se on kaikin puolin reilua. Seuraavaksi siirretään ihmiset asumaan erikseen. Rokottamattomat voi sitten asua mm-somppujen kanssa Itä-Helsingissä.

Ei ole jaettu kahtia. Suurin osa kansalaisista on tervejärkisiä ja ottanut rokotteen.

Toivon todella, että terveydenhuollon lakia säädetään siten että rokottamattomien hoitoa ei priorisoida. Rokotevastaisuudelle ei ole yhtäkään perusteltua, lääketieteellistä syytä. Miten ette voi käsittää, että korona on paljon suurempi riski sairastua vakavasti kuin rokote. En ymmärrä miksi tämä ei mene jakeluun.

Rokottamattomat asettavat itsensä lisäksi vaaraan vanhemman väestön, joilla rokotteen teho voi heikentyä nopeammin. Tämän lisäksi viette jo valmiiksi tiukoilla olevan terveydenhuollon resursseja sekä venytätte ylipäätänsä tämän paskan kestoa. Kaikin puolin olette kokonaisuudessan vaan riesaksi ja haitaksi muulle väestölle.

Ja vielä teille, ketkä ajattelette että rokotteet "jakaisivat ihmiset kahtia" Niin ei jaa.  Iso osa väestöstä on sen ottanut, ja tämä iso pitää teitä, ansaitusti, täysin idiootteina.

No kun millon minkäkin rokotteen kohdalla sanotaan eka et juu sopii kaikille tms. ja sit yhtäkkiä ei sovikkaan tietyn ikäisille tms. Ja jotkut maat kieltää rokotteen mikä on/olisi Suomelle ok niin on jo yksinään loistava syy olla ottamatta rokote.

Rokotetta ei pois saa kun sen on ottanut. Rokote tuli liian pian markkinoille niin sitä ei ehditty kunnolla testata ja tutkia eli et voisi enempää väärässä olla :)

Se lienee totta kuten joku sanoi että tämä rokotevastaisten mollaaminen johtuu siitä että rokotteen ottajat pelkäävät rokotevastaisten olevan oikeassa :) Sekä asiantuntijat ym. ns. ammattilaiset jotka suosittelevat julkisesti näitä rokotuksia lehdissä ym. niin voisvat vähän mennä itseensä.

Vierailija
165/314 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä saa enemmistön tajuamaan, että kaikki terveyspalvelut on parasta maksaa itse ja lopettaa ilmainen terveydenhuolto.

Niinpä. Olenkin aina ihmetellyt kun ketään potilaita ei saa kritisoida siitä että ovat ihan itse aiheuttaneet sairautensa ja pahentavat niitä huonoilla elintavoillaan. Ehkä tää vois olla ihan hyvä ja motivoiva juttu, jos alettais käyttään vähän isommassa mittakaavassa.

Vierailija
166/314 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun mua ei kiinnosta baarit ym. missä se tulisi käyttöön niin en myöskään osaa arvostaa yhtään niitä sun ns. "etuja" sekä ei se tarkoita sitä että se tulee jokaiseen baariin ym. Se voi tulla pieneen osaan paikoista käyttöön eli ei kannata liian aikaisin ilakoida :)

Vierailija
167/314 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi maksatte sitten itse oman hoitonne, jos x y ja z ei toteudu.

Vierailija
168/314 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkuri? Itse pelkäät koronaa niin paljon, että kahden piikinkin jälkeen pitää tulla tänne valittamaan. Vaikuttaa ettet oikein luota rokotteisiisi?

Vierailija
169/314 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä saa enemmistön tajuamaan, että kaikki terveyspalvelut on parasta maksaa itse ja lopettaa ilmainen terveydenhuolto.

Niinpä. Olenkin aina ihmetellyt kun ketään potilaita ei saa kritisoida siitä että ovat ihan itse aiheuttaneet sairautensa ja pahentavat niitä huonoilla elintavoillaan. Ehkä tää vois olla ihan hyvä ja motivoiva juttu, jos alettais käyttään vähän isommassa mittakaavassa.

Tottakai sen tulisi käyttöön isommassa mittakaavassa, alkoholismiin ym.

Vierailija
170/314 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikään baari sitä ei tule kysymään, jos yhtään vaikuttaa asiakasmääriin.

Kyllä se vaikuttaa jos ilman passin vaatimista on jatkettava anniskelu ja aukioloaikojen rajoituksia. Ei siis ole kannattavaa olla vaatimatta passia, kun silloin saa olla auki aamuyöhön asti. Huomattavasti kannatavampaa siis ravintoloille ja yökerhoille on passin vaatiminen.

Vierailija
171/314 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkuri? Itse pelkäät koronaa niin paljon, että kahden piikinkin jälkeen pitää tulla tänne valittamaan. Vaikuttaa ettet oikein luota rokotteisiisi?

Olen samaa mieltä kanssasi. Se että on järkevä ei ole pelkuruutta.

Vierailija
172/314 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen toimintaohje: boikotoikaa yrityksiä, jotka passia vaativat.

Vierailija
173/314 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sitten jaettiin ihmiset kahtia. Jokainen voi itse valita mihin ryhmään kuuluu ja se on kaikin puolin reilua. Seuraavaksi siirretään ihmiset asumaan erikseen. Rokottamattomat voi sitten asua mm-somppujen kanssa Itä-Helsingissä.

Ei ole jaettu kahtia. Suurin osa kansalaisista on tervejärkisiä ja ottanut rokotteen.

Toivon todella, että terveydenhuollon lakia säädetään siten että rokottamattomien hoitoa ei priorisoida. Rokotevastaisuudelle ei ole yhtäkään perusteltua, lääketieteellistä syytä. Miten ette voi käsittää, että korona on paljon suurempi riski sairastua vakavasti kuin rokote. En ymmärrä miksi tämä ei mene jakeluun.

Rokottamattomat asettavat itsensä lisäksi vaaraan vanhemman väestön, joilla rokotteen teho voi heikentyä nopeammin. Tämän lisäksi viette jo valmiiksi tiukoilla olevan terveydenhuollon resursseja sekä venytätte ylipäätänsä tämän paskan kestoa. Kaikin puolin olette kokonaisuudessan vaan riesaksi ja haitaksi muulle väestölle.

Ja vielä teille, ketkä ajattelette että rokotteet "jakaisivat ihmiset kahtia" Niin ei jaa.  Iso osa väestöstä on sen ottanut, ja tämä iso pitää teitä, ansaitusti, täysin idiootteina.

Plaaplaaplaa. Jos ei ole mitään uutta annettavaa näihin keskusteluihin niin olkaa vaikka hiljaa.

Samat mantrat ja itsensä parempana ihmisenä esilletuominen ei taida vaikuttaa millään tavalla mihinkään, jos kuvittelette että näin saisitte ketään rokottautumaan.

Eikun ainiin, eihän se teidän tarkoitus olekaan. Kunhan kiillotatte sädekehäänne ja huudatte kuin huomionkipeät kakarat ”huomatkaa kun tein hyvän teon ja olen kunnon kansalainen”.

Sama sakki on varmaan niitä jotka menee luovuttamaan verta vain saadakseen siitä kuvan facebookiin ”päivän hyvä työ” hashtageillä varustettuna.

Kuvailemasi ihmiset saavat ihokarvani pystyyn. Näin yksi kertaiset ja pinnalliset ihmiset triggeröivät minussa jotain. Kaikki mikä on yleisesti hyväksyttävää, mistä luulee saavansa pointseja, julkaistaan fasebookissa. Niin läpinäkyvän siirappista. Ehkä olen itsekin tyhmä.

Vierailija
174/314 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaikuttaa jos ilman passin vaatimista on jatkettava anniskelu ja aukioloaikojen rajoituksia. Ei siis ole kannattavaa olla vaatimatta passia, kun silloin saa olla auki aamuyöhön asti. Huomattavasti kannatavampaa siis ravintoloille ja yökerhoille on passin vaatiminen.

Siitä huolimatta se passi tuskin tulee isossa määrin käyttöön. Mua se ei kiinnosta koska en käy baareissa. Rajoittunee kuitenkin baareihin. Mulle ei ole millään muulla väliä kuin että pääsen ruokakauppaan ym. apteekit ja kuten uutisissa oli niin niihin pääsemistä ei voi passilla rajoittaa.

Vierailija
175/314 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

syrjintä

Joka elinkeinotoiminnassa, ammatin harjoittamisessa, yleisönpalvelussa, virkatoiminnassa tai muussa julkisessa tehtävässä taikka julkista tilaisuutta tai yleistä kokousta järjestettäessä ilman hyväksyttävää syytä

1) ei palvele jotakuta yleisesti noudatettavilla ehdoilla,

2) kieltäytyy päästämästä jotakuta tilaisuuteen tai kokoukseen tai poistaa hänet sieltä taikka

3) asettaa jonkun ilmeisen eriarvoiseen tai muita olennaisesti huonompaan asemaan

rodun, kansallisen tai etnisen alkuperän, ihonvärin, kielen, sukupuolen, iän, perhesuhteiden, sukupuolisen suuntautumisen, perimän, vammaisuuden tai terveydentilan taikka uskonnon, yhteiskunnallisen mielipiteen, poliittisen tai ammatillisen toiminnan tai muun näihin rinnastettavan seikan perusteella, on tuomittava, jollei teko ole rangaistava työsyrjintänä tai kiskonnantapaisena työsyrjintänä, syrjinnästä sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Vierailija
176/314 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plaaplaaplaa. Jos ei ole mitään uutta annettavaa näihin keskusteluihin niin olkaa vaikka hiljaa.

Samat mantrat ja itsensä parempana ihmisenä esilletuominen ei taida vaikuttaa millään tavalla mihinkään, jos kuvittelette että näin saisitte ketään rokottautumaan.

Eikun ainiin, eihän se teidän tarkoitus olekaan. Kunhan kiillotatte sädekehäänne ja huudatte kuin huomionkipeät kakarat ”huomatkaa kun tein hyvän teon ja olen kunnon kansalainen”.

Sama sakki on varmaan niitä jotka menee luovuttamaan verta vain saadakseen siitä kuvan facebookiin ”päivän hyvä työ” hashtageillä varustettuna.

Oikeassa olet että hoen tuhansia kertoja kerrottuja mantroja. Hauskaa tässä on se, että ne ei vaan mene teidän jakeluun. Rehellisesti toivon, että te ketkä rokotteeseen vastaavalla asenteella suhtaudutte ja ette kunnioita muiden, erityisesti vanhemman väestön terveyttä, päädytte itse pihisemään letku kurkussa teholle. Siellä voi miettiä tehtyjä valintoja elämässä. Ja koska korona ei häviä mihinkään, niin näinhän siis tulee osalle teistä käymään väistämättä.

Vierailija
177/314 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on täysi rokotesarja mutta en mene paikkoihin jotka passia vaativat ellei paikan sillä hetkellä töissä olevat työntekijät näytä jokaiselle asiakkaalle myös passia että myös heillä se asia on kunnossa. Jos heidän ei tarvitse näyttää niin se on väärin eikä passia voi myöskään asiakkailta vaatia.

Vierailija
178/314 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yökerhoille ehkä, koska muuten joutuvat käytännössä olemaan kiinni. Muut baarit on pääasiassa aamusta saakka auki ja menettää vain sen muutaman viimeisen tunnin, joten en usko että lähtee kovin moni mukaan. Moni yritys vastustaa passia itsekin eikä halua osallistua tähän eriarvoistamiseen.

Menettää asiakkaita passin vuoksi, ihan periaatesyistäkin. Nähty jo muissakin maissa.

Vierailija
179/314 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa olet että hoen tuhansia kertoja kerrottuja mantroja. Hauskaa tässä on se, että ne ei vaan mene teidän jakeluun. Rehellisesti toivon, että te ketkä rokotteeseen vastaavalla asenteella suhtaudutte ja ette kunnioita muiden, erityisesti vanhemman väestön terveyttä, päädytte itse pihisemään letku kurkussa teholle. Siellä voi miettiä tehtyjä valintoja elämässä. Ja koska korona ei häviä mihinkään, niin näinhän siis tulee osalle teistä käymään väistämättä.

Nii tai sitten ei käy tai noin käy rokotteen ottajille tai sitten ei käy kenellekkään. Tuo pelko siitä että rokottamattomat on oikeassa näkyy hyvin sun kirjoituksesta.

Vierailija
180/314 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hohhoijjaa. usko nyt vaan ettet saa tolla menemään mitään omaa kantaasi kenenkään jakeluun. taidat olla niitä ”aina oikeassa” tyyppejä jotka ei osaa kuin jankuttaa yhtä ja samaa ja kiukuttelee jos kanssaan ei ole kaikki samaa mieltä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan