Aloin keittää liedellä pannukahvia. Maku on niin paljon parempi kuin kahvinkeitinsumpissa.
Kadun, etten ostanut sitä kahvipannua jo paljon aiemmin.
Kommentit (35)
Ei se nyt niiiiiin paljon paremman makuista ole.
On huomattavasti parempaa ku suodatin kahvi. Ainoa miinus, että kerää LDL kolesterolia.
Huoltoasemien jäähtyneet ja uudelleen lämmitetyt kahvinlitkut. Karmeata juotavaa. Pannukahvi rules.
Tuossa on vaan paljon helpompi myös epäonnistua, suodatinkahvi maistuu aina samalta, kunhan purut on mitattu oikein. Siksi moni varmaan vierastaa, jos ensimmäinen kokeilu menee pieleen, niin on helposti paljon kammottavamman makuista.
Itse tein saman tempun. Vein kahvinkeittimen varastoon ja keittelen pannulla. On vissi ero, suodatinkahvi on kitkerää. Ikinä en ole vielä pannukahvin keitossa epäonnistunut.
Minun vanhemat keittävät ainoastaa pannukahvia. Heillä ei edes ole kahvinkeitintä, eikä suodatinkahvia. Kävi mielessä, onkohan tällaisia talouksia enemmänkin?
Mekin ostetaan oikea pannu ja karkeat jauhetut pavut koska niin tulee asuntoon hyvä haju .
Tuoksuva kahvi kirjoitti:
Mekin ostetaan oikea pannu ja karkeat jauhetut pavut koska niin tulee asuntoon hyvä haju .
Ihanat aromit toden totta.
Perkolaattori on sitä varten, pitäisikin ottaa esille.
Eikö se ole paljon epäterveellisempää kuin suodatinkahvi. En muista nyt mitä epäterveellyksiä siinä on, mutta suodatinkahvi on parempi. Pitääpä googlata.
Maria Ohisalo: - Lopettakaa, LOPETTAKAA, LO-PET-TA-KAA! Kahvin hiilijalanjälki on hirvittävän suuri! Juokaa vesijohtovettä!
Samaa mieltä. Suodatinkahvia silti juon useimmiten koska pannukahvi on niin kuumaa, eikä työaamuina ole aikaa odotella jäähtymistä. Mutta harvemmin juotuna, esim. lomilla. maistuu sitäkin paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole paljon epäterveellisempää kuin suodatinkahvi. En muista nyt mitä epäterveellyksiä siinä on, mutta suodatinkahvi on parempi. Pitääpä googlata.
Meillä suodatetaan pannussa keitetty kahvi vielä erikseen suodattimen läpi ennen käyttöönottoa, siinä menevät ne pahimmat huonon kolesterolin aiheuttajat.
Pannukahvissa on kafestolia, joka vaikuttaa kolesteroliin.
Harri Holkeri: "Minä juon nyt kahvia!"
Vierailija kirjoitti:
Perkolaattori on sitä varten, pitäisikin ottaa esille.
Perkolaattori ajaa saman asian, sillä keitin kun vielä oli enemmän juojia. Nyt kun keittelen vain itselleni, ostin pienen pannun jolla keittänee max kuusi kupillista. Sillä saa itselle hyvin mukillisen keitettyä.
Vierailija kirjoitti:
Maria Ohisalo: - Lopettakaa, LOPETTAKAA, LO-PET-TA-KAA! Kahvin hiilijalanjälki on hirvittävän suuri! Juokaa vesijohtovettä!
Kuka hitto vetää ton Ohisalon melkein joka ketjuun?! S**tanan vihervajakit, painukaa sinne mihin aurinko ei ikinä paista!
Eroa on kuin yöllä ja päivällä. Pannukahvissa on tosiaan sitä jotakin, suodatinkahvi menettelee.
Mistä kahvista käytetään plörö-sanaa? Pannukahvistako?
Liedellä. Pyh. Kyllä se pitää avotulella keittää, itse kasvatetuista/kaadetuista puista, vaikka asuisit kerrostalossa. Kaataminenkin pitää tapahtua mahdollisimman tylsällä sahalla, ei se kahvi muuten kahvilta maistu.