Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajat kuinka useasti olette sairaana?

Vierailija
07.12.2014 |

Omalla työpaikallani sairaslomia on paljon. Selkä ja polvisaikkuja, työuupumusta, masennusta yms. Vanhustyötä siis teen. Kuinka monta krt vuodessa saatte vatsataudin? Itselle tulee vähintään 2-3krt vuodessa kun norovirukset jylläävät.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sairasta juuri koskaan, mutta käytän hyväkseni viisi kolmen päivän omailmoitussaikkua. Tai aion tulevaisuudessa käyttää. Kesti 14 vuotta hoksata, että niin kaikki muutkin tekee.

Vierailija
2/9 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin en ollut poissa sairauden takia edes joka vuosi, mutta nykyään joudun olemaan ehkä 4 kertaa vuodessa flunssan tai mahataudin takia, kun lapset kantavat tauteja kotiin päiväkodista. Niille altistuu paljon enemmän kodin kautta kuin jostain työpaikan vanhusten kautta. Siihen vielä päälle sairaiden lasten hoitopoissaolot niin tuleehan noita poissaolopäiviä...selkä, nivelet ja mieli mulla on onneksi ihan kunnossa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 15:23"]

En sairasta juuri koskaan, mutta käytän hyväkseni viisi kolmen päivän omailmoitussaikkua. Tai aion tulevaisuudessa käyttää. Kesti 14 vuotta hoksata, että niin kaikki muutkin tekee.

[/quote]

Eikä tee.

Vierailija
4/9 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni voi olla henkisesti uupunut (raskas vuorotyö), mutta sanoo syyksi mahataudin tms. että saa muutaman päivän kerätä voimia. Tiedän monta hoitajaa jotka tekevät muutaman kerran vuodessa näin. Ei viitsi myöntää työuupumustaan, koska sairasloma on silloin palkaton. Masennuksesta saa palkan, mutta saikut voivat olla silloin jopa kuukauden, eivätkä kaikki tarvitse voimien keräämiseen niin paljoa aikaa.

Vierailija
5/9 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa pakollinen flunssa kovine kuumeineen. Vatsataudissa olen ollut viimeksi vuonna 2012. Kun pitää huolta käsihygieniasta eivät pöpöt tartu :)

Vierailija
6/9 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päiväkodissa harvoin työntekijät sairastaa, johtuu osaksi siitä että on nuorta porukkaa töissä, ei siis ole kpvin monella vielä mitään työn tuomia pitkäaikasempia vaivoja. Syksyllä yleensä aikusillakin flunssaepidemiaa, menee hetki tottua taas työpaikan pöpöihin. Ja jossain vaiheessa vuotta iskee ainakin kerran se ah-niin-ihana mahatautiepidemia jonka osa aikusistaki saa kokea.

Vierailija
7/9 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuo ap:n mainitsemat on totta hoitoalalla ja tulee yhä enemmän todeksi kun työ on raskasta ja sijaisia ei saa ottaa. Ei kukaan jaksa sijaistaa jatkuvasti työkaveriaan hänen lomaillessa ja tehdä töitä jatkuvasti alimiehityksellä. En oikeasti tajua mitä järkeä kunnanihmiset näkee tuossa sijaisten ottamiskiellossa. Kun kierre on kuitenkin tuo uupuminen/paikkojen hajoaminen/jne. ja siitä saikku. Ei siinä ainakaan säästöä synny.

Itse olen nyt viimeisenparin vuoden aikana onnistunut saamaan mahataudit herkästi, ne onneksi on sairastettu myös nopeasrti pois. Mutta flunssan tms. vuoksi en ole ollut vuosiin poissa.

Vierailija
8/9 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkään mahatautia en ole saanut uran aikana. Edellisessä työpaikassa oli 22 sairaspoissaoloa vuodessa, johtuen kovista kivuista. Vaihdoin työpaikkaa ja vielä ei ole tullut puolessa vuodessa yhtäkään poissaoloa. Työtä voi siis tehdä ergonomisissa työasennoissa, toisin kuin edellistä.

Vierailija
9/9 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 krt vuodessa flunssan takia pois. Lapsista, mahataudeista, psyk., tai tuki-ja liikuntaelimistä johtuvia poissaoloja minulla ei ole.

Meillä ei mielestäni ole paljoa tällaisia näennäissaikuttelijoita. Sen sijaan monella on lapset koko ajan kipeänä, ja se minua ärsyttää. Joidenkin lapset taas eivät ole juuri koskaan kipeänä.