Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuivaava pesukone on melkoinen vitsi, kuivaus kestää 3,5h

Vierailija
11.10.2021 |

Ja tohon 2h pesu ensin ja sit pitäis koko tuo aika päivystää kotona.
Onko joku oikeesti tyytyväinen kuivaavaan pesukoneeseen?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku voi olla tyytyväinen jos ei ole kokemusta paremmasta.

Vierailija
2/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia vitsejä ne on muutkin "elämää helpottavat" kodinkoneet, kuten automaattisulatus-pakastin ja itsepuhdistuva uuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meiilä on kanssa semmonen. Asun Portugalussa ja täällä talossa oli tuommoinen ihan uusi laulava Samsung-kone. Ajattelin alussa, että onpas kätevää. Mutta ohjelmat on tosi pitkiä ja tietysti kuivaus blokkaa pesukoneen käytön. Kaksi erillistä konetta on huomattavasti parempi.

Vierailija
4/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiihan se aikuiselle, jolla on ahdas kylppäri.

Lapsiperheelle se on huono valinta.

Vierailija
5/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mökillä. On aikaa odotella, ihan sama, kuinka kauan kuivaa. Mutta ei se kyllä taida ihan kolmea tuntia kestää...

Kotona on pesukone ja kuivausrumpu. Kyllä se rumpukin helposti sen pari tuntia kuivailee. Riippuu tietysti, mitä matskua kuivaa, joskus pyykki on lähes kuivaa jo suoraan koneesta.

Vierailija
6/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän toimintoja sitä todennäköisemmin jokin hajoaa. Eli ei kannata sortua noihin 2in1 kodinkoneisiin.

Vierailija
7/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tyytyväinen meidän koneeseen. Kuvausohjelman alkaessa näyttää meilläkin ajaksi aina ensin 3,5h, mutta jonkin ajan kuluttua aika tipahtaa usein jonnekin kahden tunnin tienoille. Riippuu ihan paljonko pyykkiä koneessa on.

Vierailija
8/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen tyytyväinen. Toki olin tutkinut asiaa etukäteen ja tiesin mitä olen ostamassa. Meillä on sen verran pieni tila, ettei mahdu erillistä kuivausrumpua, eikä toisaalta mahdu myöskään lakanat kunnolla kuivumaan tai ainakaan ei voi sitten pariin päivään pestä muuta pyykkiä. Ostin koneen lähinnä lakanoiden ja pyyhkeiden kuivaamista varten, tavallinen pyykki menee useimmin normaalisti narulle.

Laitan kuivaamaan usein alkuillasta ja sitten ennen nukkumaan menoa voi hakea pois ja tarvittaessa laittaa yöksi toisen koneellisen.

Mahtava laite, mutta aikaa tosin menee. Sitä en tiedä kuinka kauan normaali kuivausrumpu vie aikaa.

Vierailija
9/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mökillä. On aikaa odotella, ihan sama, kuinka kauan kuivaa. Mutta ei se kyllä taida ihan kolmea tuntia kestää...

Kotona on pesukone ja kuivausrumpu. Kyllä se rumpukin helposti sen pari tuntia kuivailee. Riippuu tietysti, mitä matskua kuivaa, joskus pyykki on lähes kuivaa jo suoraan koneesta.

Erillisissä on se etu, että voi pestä koneessa toista lastia kun kuivausrumpu kuivaa ensimmäistä.

Vierailija
10/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus kuivaava pesukone. Ja totta, kuivaus oli hiiiidasta hommaa. Varsinkin, jos koneessa on tehokas linkous, niin ei sillä kuivauksella kauheasti aikaakaan voittanut- ja harvemmin niitä vaatteita tarttee uudestaan päälle saada justnytheti. Kuivausohjelmaa ei tullut kohta enää käytettyä ollenkaan, joten koneen elettyä elonsa loppuun ostin ei-kuivaavan hyvin linkoavan taviksen ja tyytyväisiä ollaan oltu.

Vierailija
11/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käytössä ja olen tyytyväinen ettei tartte kahta erillistä pömpeliä olla ja jos narulla kuivattaminen kiinnostaa, niin eihän tuota kuivausta ole pakko käyttää.

Vierailija
12/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlaisia vitsejä ne on muutkin "elämää helpottavat" kodinkoneet, kuten automaattisulatus-pakastin ja itsepuhdistuva uuni.

Joo minulla onkin ikävä pakastimen sulattamista. Mikä olisikaan mukavampaa, kuin yrittää saada pakastin tyhjäksi ja sitten sulatella sitä tunteja yrittäen varjella lattioita kosteudelta. Saisikohan jostain vielä ilman automaattisulatusta?

Vierailija
13/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa pyykit kuivaustelineelle kuivumaan niin saa samalla vähän ilmaa kosteutettua. Suomessa on yleensä niin kuiva ilma että kosteutta tarvitaan.

Vierailija
14/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen tyytyväinen. Toki olin tutkinut asiaa etukäteen ja tiesin mitä olen ostamassa. Meillä on sen verran pieni tila, ettei mahdu erillistä kuivausrumpua, eikä toisaalta mahdu myöskään lakanat kunnolla kuivumaan tai ainakaan ei voi sitten pariin päivään pestä muuta pyykkiä. Ostin koneen lähinnä lakanoiden ja pyyhkeiden kuivaamista varten, tavallinen pyykki menee useimmin normaalisti narulle.

Laitan kuivaamaan usein alkuillasta ja sitten ennen nukkumaan menoa voi hakea pois ja tarvittaessa laittaa yöksi toisen koneellisen.

Mahtava laite, mutta aikaa tosin menee. Sitä en tiedä kuinka kauan normaali kuivausrumpu vie aikaa.

Samoista syistä itsekin suunnittelen kuivaavan pesukoneen hankintaa. Meillä pestään hyvin paljon urheiluvaatepyykkiä tai suunnilleen jokaiseen koneelliseen lakanapyykkiä lukuunottamatta olisi tulossa edes jonkin verran urheiluvaatetta, ja näitä ei käsittääkseni kamalasti viitsi kuivata kuin narulla. 

Vierailija
15/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erillisissä on se etu, että voi pestä koneessa toista lastia kun kuivausrumpu kuivaa ensimmäistä.

Kyllä. Mutta esim. mökkikäytössä, kuten meillä, ei ole siihen mitään tarvetta. Ei välttämättä tule edes se yksi koneellinen täyteen kerralla.

Yhdellä/kahdella aikuisella voi kuivaava kone toimia. Lapsiperheessä ehdottomasti erilliset koneet, koska yleensä pyykkiä tulee paljon.

Vierailija
16/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä?! Nuohan on molemmat ihan huippukeksintöjä. Ei minulla ainakaan ole ikävä kumpaakaan hommaa. Pakastimen sulatus ehkä vielä jotenkin menisi, mutta se uunin hinkkaus! Huhhuh, ei kiitos. Ihanan helppoa vaan painaa nappulasta ja antaa uunin putsata itse itsensä.

Veikkaan, ettei sulla ole kokemusta kummastakaan laitteesta. Puhumattakaan siitä kuivaavasta pesukoneesta, joka tässä ketjussa oli aiheena.

Vierailija
17/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut tosi hyvä, kahden aikuisen talous siis + iso koira (josta lähtee paljon karvaa!).

Jos ihan tupaten täyteen koneen laittaa, niin toki kuivauksessa menee aikaa. Mutta esim. jos samalle päivälle tarttis pestä jotain vaatteita, niin kolmessa tunnissa saa pienemmän määrän kuivaa vaatetta aikaiseksi. Ja nimenomaan karvatonta vaatetta :D Koiratalouteen siis ihan mahtava!

Toki tämä kone ei lapsiperheessä olisi hirveän käytännöllinen ole, toisaalta taas parempi kuin ei mitään. Jos siis asuntoon ei mahdu pesutorni. Mekin ollaan ajateltu, että kylppärirempan yhteydessä lisätään paikka kuivausrummulle. Ois aika mahtava yhdistelmä!

Vierailija
18/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jossain mökillä voi kuivata pyykit ulkona?

Kuivaava pesukone ei edes kuivaa koko 8kg satsia mitä koneeseen menee, vaan vain 3kg.

Vierailija
19/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän täytyy olla vitsi, mökillä tuhlataan eneriaa pyykin koneelliseen kuivatukseen. Itse rakastan ulkona kuivattujen vastapestyjen vaatteiden tuoksua.

Vierailija
20/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö jossain mökillä voi kuivata pyykit ulkona?

Kuivaava pesukone ei edes kuivaa koko 8kg satsia mitä koneeseen menee, vaan vain 3kg.

Voisi toki, jos mökkeilisi vain kesäaikaan, eikä olisi kovin sateinen kesä. Mutta esim. marraskuun sateilla ei oikein pyykki ulkona kuivu.

Meidän kone pesee 8kg, kuivaa 5kg.