Miten ostan ja maksan nettikaupasta kirjoja?
Apua! haluaisin ostaa englanninkielisiä kirjoja nettikaupasta, esim. Amazonilta, mutta en ymmärrä miten maksaisin ne turvallisesti ja että varmasti saisin kijat jotka olen tilannut. Olen tällainen varovainen aloittteleva nettishoppailija, olen ostanut netin kautta tähän asti vain yhden soittopelin ja senkin eräästä suomalaisesta musiikkiliikkeestä. Minulla ei ole kuin suomalainen pankkikortti, siinä on kyllä Visaelectron, mutta mitään luottokorttia en omista enkä aiokkaan hankkia. Ja mistä tiedän jos vaikka ostaisin 50 eurolla kirjoja, mutta postituskustannusten kautta minulle tuleekin 100 euron lasku? Käsittääksenihä jo tilatessa laskuun lisätään postituskulut. Amazon nettikauppaan varmaankin täytyy luoda ensin tili ja sen jälkeen voi jo sitten kirjoja tilata.
Nyt hyviä neuvoja minulle tietämättömälle ja varovaiselle nettishoppaajalle.
Kommentit (4)
Itse olen tilannut useamman kerran amazonilta, sekä jenkki- että uk-versiosta. Olen maksanut aina mastercardilla eikä ongelmia ole ollut.
Kirjoissa on ollut usein rajoituksia toimitusmaan suhteen ja sen takia on pitänyt katsoa useampi myyjä läpi, mutta aina on löytynyt liike, joka lähettää Suomeen.
Aloituksen otsikko oli suorastaan riemastuttava :D
http://www.maksukamu.com/tulli-alv-laskeminen/
tuolla paljon tietoa.
Kyllähän ne postikulut pitäisi siinä kassalla viimeistään hyvin selvitä, yllätyksiä on monella varmaan tullien ja alvin suhteen jos tilaa eu-veroalueen ulkopuolelta.
Paypal on hyvä maksutapa, ja siinä on kai turvaa siltä varalta ettei tuotetta saa? Itsellä ei tosin käytännössä ole kokemusta, toistaiseksi kaikki on tullut.
Elisa lompakossa saa myös tehtyä prepaid- mastercardin jos ei oman korttinsa numeroa halua laittaa, edullinen palvelu ja itse olen tykännyt käyttää.