Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****SYYSKEIJUT TIISTAIHIN*****

04.09.2006 |

Ja tästä se lähtee, vähän etuajassa....

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Pienoiset kädet, suu ihan suppu, syntynyt uusi on ruusunnuppu. Hän ihmeeltä suurelta silmissä näyttää, sydämen onnesta kokonaan täyttää!" Ta-daa meille syntyi pieni prinsessa lauantaita vasten yöllä klo 02:45, neiti painoi 2980g ja on 49cm pitkä, eli todeella pienen pieni. Tänään päästiin kotiin.

SYNNYTYS: Oli kamalin kaikista neljästä. Kivunlievitys meni mönkään ja synnytys eteni laiskasti, vielä paria tuntia ennen syntymään ajattelin et kohta varmaan laittavat kotiin. Ihan vinkiksi, jos ajattelette puudutuksia ja olette synnyttäneet aiemmin; jos homma etenee hitaasti niin ottakaa ihmeessä epiduraali ja kohdunkaulapuudutus spinaalin sijasta. Avautumisvaihe kesti 13h ja ponnistus 45 min. Supistukset alkoivat rajuna perjantaina noin klo 13:00 kesken syömisen ja kun päästiin sairaalaan ne rauhoittui niin etteivät edes käyrälle piirtyneet. No, eri vaiheiden jälkeen niitä saatiin tulemaan ja saliin mentiin klo 21 perjantai iltana. Ponnistaminen oli mahdollisimman hankalaa koska kivut olivat sitä luokkaa että menetin tajuntani välillä. Miesparka, hällä on neljästä kynnestäni verinaarmut kädessään, olin yrittänyt tarttua kaksin käsin kiinni hänen naamaansa jne. Kipu oli hirveä, onneksi nyt takanapäin ja palkintona siitä mitä ihanin, suloisin vaavinkainen.

YLLÄRI: Olen ehkä joskus saattanut kertoa saaneeni 100 ruusua kun esikoinen syntyi. Arvatkaapas kenen arki on oikeasti ruusuntuoksuinen nyt? Mies palkitsi uurastukseni ja toi minulle sairaalaan 300 RUUSUA koska kyseessä on kolmas lapsi!!!!! Olin aivan äimän käkenä kun hän alkoi kantaa kukkapönttöjä sisään, onneksi olin omassa huoneessa ilman huonetoveria, siellä sitten neidin kanssa ihmeteltiin toisiamme ja kukkasia, jotka ovat aivan ihania, suuri työ saada ne kuivamaan että jäisivät muistoksi. Suurimman vaikutuksen minuun teki se, että mieheni ei yleensä lahjojen tms viitsi nähdä kovin paljon vaivaa, niin tällä kertaa hän oli valmistellut asiaa jo etukäteen huolella että saa tarvittavan määrän kukkasia kun hetki koittaa.

Huh, tekisi mieli nukkumaan kun pikku ruusunenkin uinailee, mutta rintani kokoa G+ kun maito nousi, ovat niin kipeät ja hillittömät että on pakko alkaa pesemään ja keittämään rintapumppua ja lypsämään. Neiti ruokailee noin 3h välein ja nukkuu tyytyväisenä välit, ainakin vielä toistaiseksi.

TSEMPPIÄ kaikille teille odottaville vielä, jos yhtään lohduttaa, niin synnytys voi alkaa teillä koska tahansa, olin itsekin aika epätoivoinen tuolloin perjantai-aamuna ja niin vaan hommiin päästiin.

Koskahan tämän onnen voisi todeksi käsittää???

Ruusunen ja pikku ruusunnuppu

Vierailija
2/44 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea pienestä nyytistä =) Onneksi kaikki sujui kuitenkin parhain päin vaikka rankalta kokemukselta kuulostikin. Minulla esikoisen synnytys kesti yli 18h ja avautuminen oli todella hidasta ja rankkaa. Onneksi oli epiduraali! Sitä aion pyytää tälläkin kertaa vaikka joku kätilö spinaalistakin puhui... En usko että nytkään niin nopeaa synnytystä tulisi että pelkkä spinaali riittäisi.

Olen jo 2 kertaa käynyt kääntymässä sairaalassa kun supistukset ovat olleet kipeitä ja säännöllisiäkin. Kummallakin kerralla antoivat supistuksia rauhoittavaa lääkitystä ja " harmikseni" tilanne rauhoittui - eli kyse vaan ennakoivista supistuksista. Esikoisesta tällaisia tuntemuksia ei ollut vaan kunnon supistukset alkoivat vasta silloin kun tosi oli kyseessä. Neuvolan mukaan on kuitenkin lähdettävä sairaalaan jos tällaisia supistuksia tulee (heräsin polttoihin keskellä yötä) ja muuttuvat säännöllisiksi. Jos rauhoittuvat lääkkeillä, niin sitten ei vielä oikea synnytys olekaan käynnissä. Rasittavaa!! Saisi jo syntyä tämä pikkuinen (vaikkakin ultrien mukaan jo aika kookaskin...)

Tsemppiä ja onnea vielä kerran Ruususelle!!!

Misuli rv36+3 (joka valvoo kun on niin tuskaisen kuuma olevinaan)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/44 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikamoinen ukko sulla, ajattelin että noin monta ruusua voi saada vain elokuvissa =) Rankka synnytyskokemus, mutta onneksi jo takanapäin!

Mä en perhana saa taas unta. Hirveen nuhan pukkas yöllä =( Kauhee morkkis, kun tuli tytölle taas huudettua eilen enemmän ku tarpeeks =( Kun tuo on niin uhmakas ja mä tässä tilassa en välttis mikää pitkäpinnaisin...

Voi vide, ihan kade oon Öttis, taidat sinäkin pidellä pikkuista keijua jo sylissäsi =)

Mulla ultran mukaan tänään eräpäivä! Tsempit ja supparit kaikille niitä tarvitseville!!!-----------------------

-frodo tasan 40+0!!!!-

Vierailija
5/44 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Ruusunen pienestä tytöstä! Vauvan tuoksuista arkea, ihanaa!

Voi miten valtavan ruusumäärän Ruusunen sai! :D

Meidän ukolta on turha edes yhtä ruusua odottaa. Tuskin edes tajuaa että synnytys on aika rankka suoritus.

G: masun ympärys tällä hetkellä 105cm.

Yö meni taas harakoille.. Söin illalla kokonaisen pakastepizzan ja sitten kärsin kun vatsahapot tuntui olevan kurkussa koko ajan. 3.30 piti nousta sohvalle nukkumaan kun ei makuuasennossa voinut olla.

En kyllä pizzaan koske vähään aikaan.

Pää on vielä aamukahvia vaille, ei tunnu ajatus täysillä juoksevan. Palailen myöhemmin.

-kirsikka rv37+5-

Vierailija
6/44 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikas hurjalta kuulosti tuo sinun synnytyksesi, mutta palkinto on varmasti sen arvoinen :) Ja noin paljon ruusujakin sait, IHANAA!! ihan kateeksi käy :)

(.) = Tänään olisi viimeinen keskustelu synnytystavasta... Tänään siis minun pitää päättää, että otanko section nyt torstaina vai jäänkö odottamaan, että vaavi lähtee tulemaan alakautta... No paljon vaikuttaa se että minkä kokoinen tämä tytöntyllerö täällä masussa nyt on ja mikä on arvioitu synnytyspaino. Lähelle neljäkiloista kun en saa synnyttää enää alakautta...

Nyt menen laittamaan lapset tarhakuntoon ja lähden pikkuhiljaa valumaan Jorvia kohti...

Supistuksia kaikille niitä toivoville!! Jännityksellä jään odottamaan lisää vauvauutisia :)

sanniina + poppana rv38+1

Vierailija
7/44 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ruususelle!

No tulipa käytyä eilen juttelemassa lekureiden kans osastolla,elikkäs torstaina puol seittemäksi osastolle valmisteluihin ja 8.00 alkaa leikkaus. Vähä alkaa jänskättää,juttelin eilen yhen viime viikolla sectioidun äidin kanssa ja hän kertoi karmaisevan jutun. Suunnitellusti oli leikattu ja tä äiti oli kuullu vaan ku lääkäri oli sanonu et hups,menipä läheltä suolistoa. No ei siin sen kummempaa osastolle toipuun. Parin päivän jälkeen oli tullu tosi tuskaseksi maha ja tulehusarvot oli pompannu 500 vihdoin oli lääkärit ottanu tosissaa et se o jostaki muusta kipiä ku vaa sectiosta. No oli varjoainekuvista sit huomattu et suoli poikki. 10cm oli pitäny suolta poistaa ja korjata. Ja sit kuulin et toissaviiikolla oli leikattu virtsaputki poikki.

Et oikeen ihana lähtä leikkaukseen.

Yö meni oikeen mukavasti ei tarvinnu herätä. Lapsetki alkaa tervehtymään ja itel alkaa pikkuhiljaa nuha paraneen.

Tanja 38,2

Vierailija
8/44 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan, voi mikä mies sinulla onkaan! Ihanaa vauvaelämää teille koko perheelle. :)

( . ): Mulla oli jo aamusta kasilta viimeinen ultra. Vauveli köllötteli oikein mukavasti massussa ja vihdoin ja viimein sain sen kauan kaipaamani painoarvion. Ei meilläkään mikään pikkuinen olis tulossa, tällä hetkellä painoarvio oli n. 3,3kg. Jos menee LA:han asti, arvioi ultraaja, että olis noin 3,7-3,8kg mussukka tulossa. Esikoinenhan meillä painoi syntyessään 3590g tarkalleen.

Lapsivettä oli ihan normaalisti, istukka oli jonkin verran jo kalkkeutunut mutta ei vielä tarpeeksi kuulema, jotta " älyäisi" alkaa supistella tarpeeksi. Tosin nyt kyllä jonkin verran supistelee, varmaan sisätutkimuksen aiheuttamaa.

Ja kun joskus tässä kiroilin sitä, kun eivät enää tsekkaa kohdunkaulan tilannetta, niin päätinpä silti rohkeasti asiaa kysyä. Ja ylläri, terkkari joka ultran teki, sanoi, että kyllä se voidaan tehdä! :) Ja terkka katsoi tilannetta ensin ultralla ja sanoi, että kaulaa on vielä, lähemmäs 3cm. No siihen olin kyllä varautunutkin, mutta heti perään totesi " käsikopelolla" , että pehmeä on ja ulkosuu kuitenkin sormelle auki. Vauvan pää on jo hyvin kiinnittynyt, ja ärsyttää oikea paikkaa, joten siinä mielessä jotakin edistystä on tapahtunut. Totesi vielä, että " kun et ole enää ensisynnyttäjä, voi olla, vaikka tänään onkin se vajaat 3cm kaulaa jäljellä, saattaa sulla huomenna olla ja nyytti sylissä" . Niinniin... olisikin. :)

Mutta kaikki siis ultran mukaan kunnossa, lopuksi terkka " määräsi" nyt vain seksiä, pihatöitä ja lenkkeilyä epätasaisessa maastossa. :) Tiedä sitten auttaako tuo asiaa...

Ihana rauha meillä, esikoinen on hoidossa ja mies töissä. Minä taidan suunnistaa kaupungille. Jotain syysistutuksia voisi käydä tuonne pihalle tosiaan ostamassa. Oikein mukavaa tiistaita Keijuille ja palataan taas asiaan. Tällä kertaa varsin omaa napaa...

Ai niin, se mahan ympärys: 106cm.

T: Anmari rv 37+3

Vierailija
9/44 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen tunnemyrsky näköjään jatkuu. Ei meinannut tulla ruususen viestin lukemisesta mitään, kun vollasin niin. Onnea mielettömästi ruususelle! Kunpa ukkoehdokkaani tekisi jotain läheskään yhtä ihanaa, mutta turha toivo. Täällä vain säälittelen itseäni, että kunpa edes tulisi synnytykseen, niin sekin olisi jo ylistyksen paikka.

Alkaa vaikuttaa tämä raskauden rasittavuus yleiseen olotilaan muutenkin. En jaksaisi lasten ämpyilyjä yhtään. Pojalla 9 v. varsinkin on joku vastaaninttämiskausi ja sekös rassaa. En millään haluaisi enkä jaksaisi karjua, mutta välillä tuntuu, että poika kuuntelee ja toimii vasta siinä vaiheessa, kun pinna palaa ja äänenvoimakkuuteni nousee riittävän korkealle. Mitähän tuon pojan kanssa on murkkuiässä, kun nyt jo on vastaus moneen asiaan: " mitä välii" . Huoh!

No, kohta on muuta ajateltavaa, kun vain jaksaisi tämän loppurutistuksen.

fullmoon 39+1

Vierailija
10/44 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille, jotka nyttysensä on jo ansainnut! Oma tuskin tulee ihan hetkeen :/

G: Nyt vedellään ennätyslukemia: 127cm!!! En ole ennen edes uskaltautunut mittailemaan, mutta ilmeisemmin on uskottava se, että masu on _ISO_!

Mutta olo on ketterä. Eilen purettiin Kiitolinjan poikien kanssa listalähetys raksalla ja siinä sitä kantelin kun repsikkakin. Takkapuut hakkasin, kun ostin eilen ihan uuden kirveen :D Jotain pientä sitä saa aikaiseksi, mutta sitten moni muu tähdellinen tekeminen jää vaiheeseen. Ikkunat pitäisi tehdä, pyykkihuoltoa olisi vaikka kuinka, omaisuuden blokkausta muuttoa silmällä pitäen, hallinnollisia ja taloudellisia asioita.... Ei luonnistu :(

Virallisesti en myönnä kovin odottavani vauvan syntymää, mutta kai se on se alitajuinen jarru, joka hidastaa tekemisiä.

Pinna on ollut tänään kireällä. Yö oli suht jees, vaikka jouduinkin nousemaan vessaan (menneinä öinä olen herännyt vessahätään, mutta kun ei ole jaksanut vaivautua, niin unet ovat jatkuneet kyllä - Nimim. Mrs. Seurapiirirakko). Lapset tarjoutuivat molemmat viereen nukkumaan, mutta siirtyivät kyllä omiin sänkyihinsä, kun asiallisesti perustelin: " ei mahdu, kun äitillä on niin iso masu" .

Nyt tulee ärjyttyä lapsille. En tiedä ovatko oikeasti vallattomampia vai eikö hermo vain kestä. Mutta kun aamu alkaa sillä, että 4-vuotias virittää itse DVDt toitottamaan lastenohjelmaa (ennen aamupalaa, ja kun aina seuraa hillitön kriisi jos lastenohjelmat keskeytetään). Sitten vaikeroiden syödään ja huudetaan: " emmä syö tota, emmä halua, mulle kurkkua, ei leipää...." . Sitten sura vartin ralli koiran kanssa sisällä korput ja kurkut kädessä: " ota, ota" , " ääää, hauva nappas" . Sitten viritetään ritarileikit olkkariin, kiipeillään sohvan selkämyksillä ja tullaan sieltä pää edellä alas, pihistetään toisen miekat, eikä " ymmärretä" miksi toinen narisee. Sitten pikkuveikan voikin teljetä arkkuun 8/

Onko teillä ikinä tallaista?! Pitäisiköhän toivoa tästä kolmannesta tyttöä tasapainottamaan tätä arkea...?

Ehkä vetäydyn hetkeksi sohvalle vaakatasoon, istuttaen nuo energiasetit hetkeksi alas ja sitten alan rykimään.

Loofii 38+6

Vierailija
11/44 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruususelle ruusunpunaisia onnentoivotteluja pikku prinsessasta! Huomaa että on tosiii herkillä, kun aamun aloittaa lukemalla vauvauutisia...täällä kyyneleet valuivat silmistä!! Voih ja miten ihanan yllätyksen sait hyvästä suorituksesta.On sulla kyllä ihana mies :)

Fullmoonkos jutteli et 9 vee poika on ns.hankalaksi heittäytynyt. Älähän huolestu, jos poju on nyt tuollanen, niin ei sun tartte sitten ainakaan pelätä, jotta se jatkuu taas murkkuikäsenäkin! Eiks sitä sanota, että jos on esim.hankala uhmaikä, niin murkkuikä taas on mitä parahin :) tsemppiä ja kovia hermoja! :)

Mäkin vasta täs heräilin, joten menen kahvin keittoon, josko tämä pvä siitä sitten käynnistyisi!

Manta ja Mr. Onni 36+4

Vierailija
12/44 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin jo vähän ajattelin, että jos sun vielä näilläviikoilla pitää ruveta niitä ikkunanpokia höyläämään niin ;) Täälläkin pitäs pestä ikkunat vielä ennen vauvaa, mutta kun pihaan vedetään parinviikon päästä asfaltti, niin ennen sitä ei oikeen kandeis..:) On sulla siel kiirettä pysyy poikies perässä, no pojat on poikia ;)

Manta vielä..

Vierailija
13/44 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin kyyneleet senku valui, kun tuota viestiäsi luin! Onnea, onnea pienestä ruususesta ja noin ihanasta miehestäkin :D Siulla on siellä varmasti upea ruusutarha ympärilläsi! Ruusun, ja vauvantuoksuista arkea siulle ja koko perheelle!

Oma (.) Sinne ei vieläkään mitään uutta. Supisteli eilen tuossa anopin ja appiukon kanssa kahvitellessa ihan huolella, mut siihen se sitten taas loppui, kun kävin pissalla. Nyt on aikamoisen inhottavaa jomotusta tuolla ihan alhaalla, liekkö sitten jäi siitä eilisestä mahakivusta. Onneksi se loppui illalla, oli tosiaan olo kamala.

Meilläkin tuo esikko, 7-vuotias, on alkanut kiukkuamaan joka asiasta. Oon huomannut, että poika on ihan väsynyt koulupäivän jälkeen ja päikkäreitten tarpeessa, mut eihän se niitä nuku, ja sit kaikki onkin ihan syvältä... Välillä on hermo koetuksella, kun iso mies heittäytyy tuohon lattialle huutamaan, mutta yleensä auttaa kun koitan kärsivällisesti jutella ja selittää, että paha olo taitaa johtua väsymyksestä, kuuntelee hetken ja rauhoittuu ettei vaan joudu nukkuu keskellä päivää. Viikonloppuna olikin kuin päivänsäde, kun ei tarvinnut herätä niin aikaisin, köllöteltiin tuolla sängyllä kaulakkain lasten kanssa, juteltiin ja naurettiin. Oli ihanaa! Kohta ei taida taas hetkeen olla aikaa sellaiseen.

Nyt pelaamaan kakkosen kanssa Unoa, tuolla sohvalla odottelee.

Mukavaa tätä päivää kaikille!

Niina ja pyöriäinen rv 38+4

Vierailija
14/44 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RUUSUSELLE onnittelut pikkuprinsessasta! Ihanan yllätyksen miehesi järjesti palkinnoksi kovasta uurastuksesta :)

NEUVOLAKUULUMISIA, nla-kortti unohtui kotiin joten ulkomuistista yritän nyt miettiä...

-paino +200g/vko

-pissanäyte puhdas

-verenpaine n 120/84, alapaine pienessä nousussa

-sf-mitta 32cm eli samoissa kuin viimeksi, tosin mittaaja eri

-kohdunkaulan kanava kadonnut kokonaan

-kohdunsuu pehmennyt ja ulkosuu auki 1cm, sisäsuu edelleen kiinni

-vauva alhaalla (en tiedä tarkoitaako että olisi jo laskeutunut)

Vauva saattaa siis syntyä pian tai mennä kaksi viikkoa yli lasketun ajan. Ihan " kiva" tieto :) Nyt on kovasti supistanut sisätutkimuksen jälkeen, toivon kuitenkin että vielä rauhoittuisi.

LÄÄKÄRILTÄ kysyin voinko tässä vaiheessa vielä käydä uimassa hallissa, vai onko tulehdusriskejä. Sanoi, että ihan huoletta voin, sikiön suojana on vielä kuitenkin limatulppakin eli tulehdusriski pieni, etenkin kun sisäsuu on vielä kiinni. Kysyin myös tarviiko KONDOMIA käyttää loppumetreillä (tästähän oli paljon keskustelua viikonlopun pinossa) ja siihen sama vastaus, eli ei ole vaaraa että sperma aiheuttaisi tulehduksia vaikka kohdunsuu olisi jo kunnolla auki ja limatulppaa tullutkin, siinä vaiheessa hyvä keino kotikonstein käynnistellä synnytystä.

VANTAAN NEUVOLAKÄYNTIEN TIHEYDESTÄ kukas se olikaan saannut tietoa, että uudelleensynnyttäjät käyvät vain kahden viikon välein loppuun saakka? No, ainakin meidän alueella käynnit tihentyvät nyt ja viikonvälein on nla, raskaus siis minulla kolmas. Onkohan tosiaan näin neuvolakohtaista?

ISYYSLOMAA mieheni pitää kaksi viikkoa Onnin syntymän yhteydessä ja viikon myöhemmin, todennäköisesti Onnin huulihalkioleikkauksen aikoihin. Lisäksi on viikko talvilomaa, mutta sen ajan taidamme olla matkoilla koko perhe.

LOOFII meillä on nuoremman pojan (3v10kk) kanssa samanlaista meno ja oikeaa tahtojen taistelua käydään päivittäin, minä kun en itsekään anna periksi ihan helpolla. Kauhean tiukkana saa olla koko ajan ja esim pelikone meni pelikieltoon nyt toistaiseksi kokonaan kun isoveljensä (7v) kanssa vain tappelevat siitä, mitä pelataan jne. Nykyisin mun oma pää ei enää kestä yhtään lasten hölmöilyä ja tulee tiuskittua aika paljon väsymyksen jne takia :/ Onneksi on tuo osapäivähoitopaikka, välillä kun saa olla ihan itsekseen ja lepuuttaa hermoja niin jaksaa näitä poikien touhujakin paremmin. Ja meille on kolmas pojankoltiainen tulossa :D

RANTSU meilläkin 7v kiukkuaa tosi herkästi kaikesta. Koulupäivän jälkeen on tosiaan väsy ja meneekin aijoissa kiltisti nukkumaan eli unta pitäisi riittää, mutta pieni lepotauko päivällä ei olisi ollenkaan pahitteeksi. Mutta milläs saat tämänikäisen nukkumaan päivällä!?!

VATSANYMPÄRYS vaikka kuin mittaan, niin en saa tulokseksi kuin 100cm. Ihmetyttää, koska kesällä ympärysmitta oli 104cm eli mihin on kadonnut 4cm? Luulisi enemmin tulleen lisää...

Mayella ja Onni 36+6

Vierailija
15/44 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ruususelle tytön johdosta.

Täällä kivuliaita " menkkasupistuksia" . Onko teillä muilla odottajilla ollut samanlaisia kipuja? Tulevat harvakseltaan joskus tunnin tai kahden välein. Mulle tälläiset kivut on ihan outoja tässä vaiheessa. Esikon kanssa ne alkoivat vasta limatulpan mentyä vähän ennen synnytystä .Laskettuun aikaan mulla on vielä pari viikkoa.

Viime yö meni supistusten ja painajaisten kanssa. Näin unta että vauva oli poika ja sillä oli kauhean epämuodostunut pää. Mies herätteli, olin ilmeisesti itkenyt niin rajusti. Oletteko muut nähneet painajaisia synnytyksestä?

Huomenna olis neuvola täytyy ottaa puheeks nämä " menkkakivut"

äityli rv.38+2

Vierailija
16/44 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruususelle! Ja todella ihanalta kuulosti tuo ruusu" lähetys" , wau! Itse olen miettinyt, että mitenkähän saisi miehen älyämään, että jonkinlainen lahjus olisi mukava saada... Meidän isukki on aina ostanut äidille jotain synnytysten yhteydessä, mutta oma mieheni ei ole samanlaiseen lahjomiskulttuuriin tottunut eli jännityksessä elän, älyääkö huomioida minua mitenkään.

Vatsanympäryksestä: minä vedän kyllä pohjat, mittaa on vain 94 cm ja laskettu aika kuitenkin häämöttää jo yhdeksän päivän päässä. Pieni se on tämä maha, ei siitä mihinkään pääse. Ei ole yli 29 cm:n sf-mittaakaan missään vaiheessa mitattu. Tänään neuvolassa ei tosin edes mitattu. Tuntuu, ettei ne neuvolan täti enää stressaa mistään. Käyn siellä vaan virtsanäytteen lähinnä antamassa ja sydänääniä kuuntelemassa, mutta muuta ei juurikaan tehdä. Ei mulla kyllä mitään vaivojakaan ole, että ei sen puoleen, mutta yllättävän rentoa on meno meidän neuvolassa kyllä. Olisin varmaan huolestunut tuosta pienestä mahasta, mutta kävin äitipolilla siinä synnytystapa-arviossa ja sielläkin lääkäri sanoi, että ihan normaalia minun kokoiselleni naiselle, että maha on pieni. Lapsen koko arvio oli viikon 38 alussa 2900 g eli ei hälyyttävän pieni sekään. Kai sitä sitten tässä voi suhteellisen pientä pienokaista melko luottavaisin mielin odotella.

Kiitos Mayella tiedoista tuon seksin suhteen! Olen vaan itse niin säikky noista tulehduksista, kun on tuttavapiirissä yksi tapaus, jolla on ollut tulehdus ja luultavasti osittain sen takia lapselle aiheutunut hapenpuutosta synnytyksessä, tuloksena CP-vamma. SIis tiedän, että tämä on todella harvinaista ja huonoa tuuria, mutta sitä jotenkin pelkää vaan niitä asioita, joista on kuullut vähän liian läheisiltä ihmisiltä. Mutta siis oli hyvä tietää, ettei seksin suhteen ole riskejä. EHkä sitä sitten uskaltaa vielä kokeilla, jospa se tosiaan vähän vauhdittas tätä synnytyksen käynnistymistä. En haluais enää reilua kolmea viikkoa odottaa.

Joku kyseli muutama päivä sitten myös siitä, miten 1 v 2 kk lapsi suhtautuu uuteen tulokkaaseen. Minulla on ensimmäinen lapsi tulossa, joten henk.koht. kokemusta äitinä ei asiasta ole, mutta olen itse ollut 1 v 3 kk, kun pikkuveljeni syntyi ja äitini kertomaan mukaan olen ollut reipas isosisko alusta asti, ei käsittääkseni ole ollu sopeutumisvaikeuksia. Mitä nyt välillä on pitänyt ääneen vakuutella, että minä olen kuitenkin äidille kaikista tärkein... :) Tämä ehkä ihan vähän myöhemmällä iällä.

Hansuli, 38+5

Vierailija
17/44 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla vauva-uutisia,lohduttaa aina että ei tässä itselläkään enää kauaa voi mennä kun nyytti on sylissä...

Mulla on koko aamun ollu ihan ihmeellinen uupumus,siis niin kova väsy että äsken nukahdin aivan väkisin n.20 minuutiksi.Kaksi nuorinta,5v ja 2v10kk leikkivät tuossa viereisessä huoneessa ja kuulin kyllä ääniä silloin tällöin,mutta en vaan yksinkertaisesti jaksanut nousta!!!!Tää on ihan outoa mulle,oon nimittäin ollut aivan mahdottoman energinen,touhua täynnä koko raskauden.Tai ehkä tää nyt on sitte merkki siitä että olis viisainta vähän jo alkaa rauhoittumaan ja lepäilemään,vauvahan kohta tosiaan tulee ja yöheräilyt taas alkaa.Ja muutenkin arki on varmasti aikamoista alkuvaiheessa kun taas on pikkuinen joka vaatii äidin huomion lähes kokonaan.

Mitään merkkejä ei vieläkään ole että vauva pian tulisi,meillä kun ei neuvolassa edes katsota kohdunsuun tilannetta,eli ei aavistustakaan mikä siellä on tilanne.Muutenkin neuvolakäynnit kestää vaan n.15min,pikaisesti mittaukset ja kuuntelut.Terveydenhoitaja on vaihtunut sitten edellisen raskauden ja kaipaan niin sitä entistä jonka kanssa oli aivan ihana rupatella,hän ultrasi lähes joka kerta,kokeili kohdunsuun tilanteen,ihan lopussa jopa siksi että vauhdittaisi vauvan syntymää.No eipä tässä enää montaa kertaa tarvitse käydä neuvolassa,mutta jotenkin on semmoinen tietämätön olo...

Meillä tuolla kohta 3v neidillä on ihan mahdoton uhmaikä...Ei pojat ole ikinä ollut noin voimakastahtoisia,kun tuo tyttönen!Harmittelinkin että tuli niin kovin huonoon aikaan tuo uhma,kun tyttö kovasti odottaa vauvaa,jospa menee sitten ihan kiusaamiseksi kun vauva syntyy??

9v täälläkin potee kai jo jonkinlaista varhaismurrosikää...Äidille uhmaillaan,ja on väliin tosi välinpitämätön kaikista asioista.Ja äidillä huono omatunto kun joutuu niin paljon komentamaan ja käskyttämään kun mikään ei mene normaalipuheella perille...6v koululainen taas on muuttunut ihan kertaheitolla isoksi pojaksi!on ihan innoissaan koulusta,ja energiaa riittää leikkiä pikkuveljen kanssa kovasti vielä koulunjälkeen koko illan!

Mutta nyt ruuanlaittoon,että ehditään viedä tuo 5v kerhoon.

Unelias rv38+4

Vierailija
18/44 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti onnea Ruususelle! =)

Täällä saatiin kokea jonkinlaisia supistuksia viime yönä.

Jomotti alavatsaa ja selvästi kovettui erilailla kuin ennen. Heräsin

siihen kun mies kysyi, että onko kaikki ok. Ihmettelin vähän, mutta

kaipa olin sitten puuskuttanut unissaan kun supistus tuli tai jotain.

Koko yö meni sitten huonosti, kun tuntui ettei sopivaa asentoa

löytynyt ja vähän väliä supisteli, mutta en katsonut kellosta miten

tiheään tulivat. Jospa se sitten tästä alkaa... Esikoisen kanssa ei

tullut pahemmin mitään ennakoivia supistuksia.

Mutta... saattaahan se olla, että sen takia supisteli kun olin

käynyt eilen kaupassa ja olin väsynyt ja stressasin (ja pinna

kireällä), ken tietää.

Mulla on vähän pinna kireällä miehen 9-vuotiaan pojan kanssa kun inttää aina vastaa ja sanoo myös " mitä väliä" . Ja on valehdellut ja muutenkin on joku varhaispuberteetti päällä, en tiedä. Muttenkin on aika vaikea. Mutta täytyy yrittää kestää.

Miehellä on tänään viimeinen työpäivä. Ja eilen kävi kodinhoitaja ja auttoi siivouksessa. Saikin aikaan tosi siistiä jälkeä! =)

Juu, tässä sitten vaan odotellaan milloin lähdetään synnyttämään... Vähän jännittää.

T.Rose74 rv 38+3

Vierailija
19/44 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaahan toisistanne. Ja aikamoisen romantikon olet saanut pyydystettyä - pidä kiinni!

Täälläkin olisi sitten virallinen eräpäivä. Eikä mitään merkkejä, ei tulppia eikä suppareita. Eli henkisesti se on kai alettava varautua vielä piiiiitkään odotukseen.

Eilen oli vielä nuhakin tulossa, mutta se taisi sitten kuitenkin väistyä. Onneksi, kipeänä en tahtoisi synnärille.

Jaahans, harmaa ja sateinen päivä (hyvä niin...enpä olisi ikinä uskonut tällaista suustani päästäväni. Kai tuo kaikkien aikojen hellekesä muutti meikäläistä lopullisesti...).

Pitänee alkaa esikon kanssa päikkäreille, ja sitten iltapäivästä vähän ulos. Olo ei ole nyt kovin kärsimätön, kai se nyytti sieltä joskus päättää tulla ulos.

Tällaisia tänään, katsotaan tilannetta huomenna.

Voimia meille kaikille syyskuisille!

kuonokas rv 40+0

Vierailija
20/44 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi onnea Ruususelle ja muillekin vauvansa jo saaneille! Perässä tullaan... kateellisena! Ihanan yllätyksen Ruusunen sait mieheltäsi, jospa minäkin joskus.

Oma olo alkaa olemaan melko väsynyt tähän tilanteeseen. En saa öisin nukutuksi, viime yönäkin sain unen vasta yhden jälkeen ja sitten puolen toista tunnin välein vessassa ramppaamista, ja esikkoneiti heräs tänään jo ennen kuutta, joten unet jää melko vähille. Tuntuu ettei missään välissä ehdi silmiään ummistaa kun taas on jo hereillä.

Mulla seuraava neuvola on vasta torstaina, mutta eipä siellä mitään ihmeellistä ole, kun näin viikoittain käy. Viimeksihän tehtiin painoarvio ja vauva oli jo silloin 3,6 kiloa eli syntymäpaino ois jotain 3,8 kiloa, saa nähdä.

Kivuliaita supistuksia mulla on ollut jo monta päivää, mutta ei niistä näytä mitään kehittyvän. Nytkin kellosta katselen, et onko näissä jotain säännöllisyyttä, mutta loppuvat varmasti kun lähden tästä päikkäreille.

Masun ympärys on: 114 senttiä, hui!

No mutta hyviä vointeja keijuille ja hermoja loppu ajaksi, kyllä meidänkin vuoro vielä joskus on.

-heann ja kirppu rv 39+1