Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko laskenut, millaista "tuntipalkkaa" ruuanlaitosta saa?

Vierailija
11.10.2021 |

Kannattaako edes köyhän tehdä ruokansa alusta asti itse, jos on vaihtoehtona on tehdä (lisää) hanttihommia kympin tuntipalkalla ja hyödyntää halpoja eineksiä ja puolivalmisteita?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä tätä ajatuskulkua. 

Vierailija
2/9 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika on rajallista, ja yleinen säästövinkki on tehdä ruuat alusta asti itse. Todellisuudessa monen kannattaisi ennemmin vaikka hakeutua jonkun vuokrafirman listoille, tehdä vähän ylimääräisiä palkkatöitä ja syödä eineksiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin miljonäärimiehen ja saan arviolta 4,2 miljoonaa erossa vuoden päästä. Eli jos käytän päivässä noin tunnin kokkaamiseen, tunnin siivoamiseen ja tunnin seksiin (yhteensä noin 1000h/vuosi), niin saan palveluistani erorahoina noin 4200e/h

Vierailija
4/9 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika on rajallista, ja yleinen säästövinkki on tehdä ruuat alusta asti itse. Todellisuudessa monen kannattaisi ennemmin vaikka hakeutua jonkun vuokrafirman listoille, tehdä vähän ylimääräisiä palkkatöitä ja syödä eineksiä. 

Kumpaa tässä siis säästetään, aikaa vai rahaa?

Vierailija
5/9 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokrafirman listoille, tehdä vähän ylimääräisiä palkkatöitä ja syödä eineksiä. [/quote]

Nope! Eipä ratkaise raha vaan t e k e m i n e n: suunnittelu, valmistus jne. Ainakin eläkeläiselle mielekästä tekemistä ja hyödyllistä: säästyy monilta lisäaineilta esm.

Vierailija
6/9 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut, mutta olen maatalon emäntä ja kasvatan itse paljon eli omasta takaa tomaatit ym. Kasvikset ja marjat sekä omenat.

Pellossa kasvaa luomuruista ja siitä pöydällä juuri nyt kohoaa ruisleivät odottaen uuniin menoa.

Vastaavia leipiä hapanjuurella leivottuja luomuleipiä myydään 5€ hintaan.

Viikonloppuna just laskeskelin, että broileri ja feta oli oikeastaan kaupasta, mutta muuten syötiin monipuolisesti ns ilmaista ruokaa.

Eli lasken, että kun teen näin ruokaa, niin ei tarvitse lähteä ulkopuolisiin töihin ja tiedän, että syömme puhdasta ruokaa.

Ei tätä kuitenkaan voi kehua hyväksi pisnesideaksi....

Vierailija
7/9 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. En myöskään laske minkälaisen tuntipalkan saan, kun poistan itse ihokarvani, siivoan itse kämppäni, kudon itse sukkani, hoidan itse lapseni ja leikkaan itse nurmikkoni. Olisikin ihan mahtavaa vaan käydä töissä ja joku muu hoitaisi kaiken. Töissäkäynti on niin huippua, en tarvitse mitään muuta elämääni sen lisäksi.

Vierailija
8/9 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpaa tässä siis säästetään, aikaa vai rahaa?

Riippuu siitä, kuinka paljon töitä tekee: Jos tekee sen verran että saa einekset hankittua, säästää aikaa. Jos tekee sen verran kuinka paljon ruuanlaittoon tiskeineen yms. kuluisi, saa rahaa säästöön tai muuhun kulutukseen.

Vierailija
9/9 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla varsinaiseen ruuan "tekemiseen" mene yleensä kuin vartti, loput on hautumisaikaa mitä en tietenkään laske koska en seiso hellan vieressä. Sille on turha laskea hintaa, se  menee tässä av:lla äkkiä hukkaan joka tapauksessa:) Arvotatko kaiken tekemisesi? 

Tietenkin saan paljon laadukkaampaa ruokaa halvemmalla kun teen itse, vastaava maksaisi ravintolassa 10-30€/annos ja itse teen max 3,50€/annos