Miksi kukaan ottaisi koiran sijasta kissan
Koira rakastaa omistajaansa. Koira tottelee ja tulee luokse kutsuttaessa. Koiraa voi kouluttaa. Kissa ei kiinny. Kissa vain vaatii, eikä anna mitään takaisin. Kissan omistaja ei arvosta itseään.
Kommentit (44)
Jaa, meillä on kissa ja koira. Ei ne nyt niin kovin erilaisia ole lemmikkeinä. Kumpikin nukkuu sängyssä ja kumpikin istuu oven takana, kun olen tai puoliso on vessassa. Kyllä kissa kiintyy ihmiseen. Siinä olet täysin väärässä. Ne oppivat myös käskyjä, hitaammin kuin koirat, mutta oppivat.
Edellinen kissa oli minulla pennusta kuolemaansa 17-vuotiaana, ja se oli alussa erittäin mustasukkainen miehelleni monta vuotta! Minä olin sen elämän numero 1, silloinen koira nro 2, tytär numero 3 ja mies tuli jossain "sitten toi tyyppi". Vasta 10-veenä se arveli, että no ehkä tonkin tyypin syliin vois mennä. Mies pidätti suurinpiirtein henkeään, kun ärripurri päätti tehdä yläfemmat ja käpertyi syliin nukkumaan. Ehkä syynä oli myös se, että mies aloitti kalastusharrastuksen, ja jokainen viisas kissa pyrkii saaliista osingoille...
Koirat haisevat kamalalle; kissa tuoksuu ihanalle.
Koira kiljuu ja mekastaa; kissa naukuu, mutta vienosti.
Koiraa pitää ulkoiluttaa, satoi tai paistoi; kissa nukkuu kerällä vieressäni tai sylissäni.
Vierailija kirjoitti:
Harkitsen juuri kissaa koiran sijasta, koska taas uudet 15 vuotta 3 x päivässä ulkoiluttamista, satoi tai paistoi mietityttää. Joka päivä kerran mielihyvin, mutta 3 kertaa.... siksi harkitsen nyt kissaa. Tykkään molemmista.
Kyllä, ota kissa. Koira ei sovi sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Koirat haisee.
Tottakai ne haisee jos niitä ei pese! Niitä kuitenkin ulkoilutetaan monta kertaa päivässä tuolla kuravellissä ja ne kahlaa siellä muiden koirien kusipaskan seassa ja kieriskelee mättäillä esimerkiksi kuivuneiden raatojen ja eläinten papanoiden päällä. Koira ei ole erityisen siisti eläin. Kissa sukii itse itseään jatkuvasti ja nukkuu enimmän aikaa vuorokaudesta.
Mulla oli aikoinaan koiria ja kaikki ihmettelivät, miksei mun koirat haise. No koska mä PESIN ne vähintään kerran kuukaudessa. Moni ei pese koiriaan koskaan.
Ilmankos ne haisee. Varsinkin jos turkki kastuu sateella, jolloin turkkiin kertyneet bakteerit oikein kuhisee! Koiran kanssa on kyllä paljon enemmän työtä. Tykkään silti molemmista.
Oksettaa kissanomistajilla käydessä kun kissat kävelee kakkalaatikossa ja sen jälkeen pöydillä ja tasoilla... hyhhyh. Koirat sentään osaa tehdä tarpeensa ulos.
Koirat kuolaa, piereskelee,, hyppii ja pomppii, ulisee, haukkuu, haistelee jotain väliä, on reittä vasten. Kissat on koiriin verrattuna normaaleja.
Mun teksti hylätään koko ajan, käyttäkää mielikuvitusta.
Siis oikeesti sana n. y. l. k. y. t. t. ä. ä. on kielletty
Vierailija kirjoitti:
Oksettaa kissanomistajilla käydessä kun kissat kävelee kakkalaatikossa ja sen jälkeen pöydillä ja tasoilla... hyhhyh. Koirat sentään osaa tehdä tarpeensa ulos.
No mä ainakaan en syö suoraan pöydiltä ja tasoilta. Ruokaa laittaessakin käytän leikkuu-alusia ihan jo senkin takia että työtasot ei naarmuunnu. Ja meillä kissat myös on opetettu siihen, että ei tulla pyörimään ruokapöydälle kun me syödään. Kyllä ne sen oppivat hyvinkin nopeasti jo pentuna.
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän kissat kuljeskele keittiön tasoilla.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeesti sana n. y. l. k. y. t. t. ä. ä. on kielletty
😂
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla sisälle kakkaavilla lemmikeillä on sama ongelma. Omistajan täytyy vain siivota paremmin ja kouluttaa lemmikit pysymään poissa pöydiltä.
Meillä on kaksi kissaa (sisäkissoina joita ulkoilutetaan narussa) sekä kaksi koiraa. Kaikki ovat oppineet pysymään poissa pöydiltä ja olemaan kerjäämättä. Kissat voivat tulla keittiön pöydän tuoleille mutta eivät edes yritä pöydälle.
Hyvin tulevat kaikki toimeen keskenään. Koirat ja kissat nukkuvat samassa kasassa. Kissat jopa pyytävät koiria nukkumaan jos sattuvat olemaan nukkumassa jossain muualla kuin tavallisesta.
Aijaa. Tervetuloa meille katsomaan miten kissat eivät kiinny ihmisiin. Kummasti ne vaan kiipeävät syliin, kaivautuvat kainaloon hurisemaan, nukahtavat jalkoihin ja käyvät puskemassa, nuorempi myös hellyyspuraisuja antamassa.
Vierailija kirjoitti:
Koirat kuolaa, piereskelee,, hyppii ja pomppii, ulisee, haukkuu, haistelee jotain väliä, on reittä vasten. Kissat on koiriin verrattuna normaaleja.
Mun teksti hylätään koko ajan, käyttäkää mielikuvitusta.
Joo noh, ne on ne isot roikkuposkiset koirat jotka lähinnä kuolaa. Riippuu vähän rodusta. Hehheh, jotenkin naurattaa koska miehiä on aina verrattu koiriin ja naisia kissoihin. Kyllä se vähän niin menee. Repesin kyllä tuosta tietystä sanasta, jota ei saa sanoa 😄.
Mun kissa tulee ovelle vastaan, tulee usein kutsuttaessa luokse, kehrää ja puskee ja "juttelee" jatkuvasti. Aivan ihana kissa. Otin sen koiran kuoleman jälkeen kun ei ole nyt voimavaroja tai varaa uuteen koiraan.
Kyllä kissakin kiintyy ihmisiin. Ihan itse hakeutuu meidän kissa lähelle, puskee päällä saadakseen huomiota. Muhun kissa on eniten kiintynyt koska jos mä olen pidempään poissa kotoa, niin kissa syö huonosti ja aina kun joku tulee ovesta niin äkkiä menee vastaan katsomaan tulinko mä. Tai jos mennään perheenä johonkin ja kissa menee mun vanhemmille hoitoon niin sielläkin kissa syö huonosti. Kissa ei pääse meidän makkariin, mutta silti se moittii sitä, että olen välillä yövuoroissa ja tietää etten siellä makkarissa ole. Kun aamulla tulen kotiin, niin kyllä pitää päästä syliin ja olla siinä hetken.
Meidän kissa on helppo lemmikki. Se pärjää paremmin yksin pitempiä aikoja kuin koira. Se on sisäkissa joka käy hoitamassa asiansa omassa vessassa eikä sitä tarvitse viedä pihalle asioille tai lenkittää. Teemme miehen kanssa kumpikin vuorotyötä niin se ei olisi koiran kannalta hyvä juttu. Kyllä koirakin olisi kiva, mutta ei se ole nyt mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän kissat kuljeskele keittiön tasoilla.
Ei meilläkään kissa kulje tasoilla tai pöydällä silloin kun me näemme. :D On jäänyt muutaman kerran kiinni siitä, että menee salaa tasolle tai pöydälle. Kyllä kissa osaa mennä salaa kun tietää, että ei oikeasti saisi mennä sinne.
Et voi tietää mitä teidän kissat tekee kun olette poissa kotoa tai nukutte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harkitsen juuri kissaa koiran sijasta, koska taas uudet 15 vuotta 3 x päivässä ulkoiluttamista, satoi tai paistoi mietityttää. Joka päivä kerran mielihyvin, mutta 3 kertaa.... siksi harkitsen nyt kissaa. Tykkään molemmista.
Kyllä, ota kissa. Koira ei sovi sinulle.
Näin olen itsekin 30 koiravuoden jälkeen ajatellut. Ne olivat ihania, aktiivisia vuosia, kaksi mahtavaa koiraa. Nyt on kissan aika :)
Vierailija kirjoitti:
Koira rakastaa omistajaansa. Koira tottelee ja tulee luokse kutsuttaessa. Koiraa voi kouluttaa. Kissa ei kiinny. Kissa vain vaatii, eikä anna mitään takaisin. Kissan omistaja ei arvosta itseään.)
Kissat eroavat valtaosasta koirarotuja siinä, että niillä ei ole mitään tarvetta miellyttää ketään. Kissa valitsee itse omat ystävänsä ja oppii temppuja ihan siinä kuin koirakin jos vaan niin itse haluaa. Mutta, kun kissan ystävyyden ja rakkauden saa voitettua, niin uskollisempaa ja hellempää ystävää saa hakea. Jos kissa ei "anna mitään takaisin", niin se tarkoittaa vaan yksinkertaisesti sitä ettet ole sen arvoinen, ainakaan vielä.
Meille tuli populaatiokissa noin 8 vuotta sitten ja sen luottamus ihmisiin oli tasan 0. Muiden kissojen kanssa se oli ihan normaalisti, mutta siihen ei saanut koskea varmaankaan puoleen toista vuoteen. Mutta pikku hiljaa se alkoi tulla kuorestaan ja nykyään se on sellainen rakkauspakkaus ettei toista ole tullut vastaan. Kissa seuraa mua joka paikkaan, nukkuu vieressä kaikki yöt ja huolehtii karhealla kielellään mun nenän puhtaudesta. Aivan ihana otus kerta kaikkiaan. Mutta tämä sama lämpiäminen ei kuitenkaan koske kaikkia. Mun puolisoa kohtaa kissa on vieläkin varuillaan vaikka antaakin nykyään jo silittää. Ja kun vieraita tulee käymään, niin kissaa ei näy mailla eikä halmeilla.
Vierailija kirjoitti:
Mun kissa tulee ovelle vastaan, tulee usein kutsuttaessa luokse, kehrää ja puskee ja "juttelee" jatkuvasti. Aivan ihana kissa. Otin sen koiran kuoleman jälkeen kun ei ole nyt voimavaroja tai varaa uuteen koiraan.
Meidän toinen kissa länkyttää meidän pojan kanssa, siis vastaa aina takaisin, kun poika sanoo sille jotain. Meidän muiden kansaa vaan naukuu normaalisti kuten kissat eleensä.
Tuskin kukaan joka haluaa koiran hankkii sen sijaan kissan. Sama toisin päin.