Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Retro- ja klassisten vaatteiden yhdistäminen pukeutumisessa — uhka vaiko mahdollisuus?

Vierailija
10.10.2021 |

Mitä mieltä olette varttuneessa iässä olevasta naisesta, joka on kierrätyshenkinen ja hankkii vaatteensa pääasiassa kirpputorilta. Peruspuvusto koostuu muutamasta uutena ostetusta klassisesta vaatteesta. Mitä mieltä olette pukeutumistyylistä, joss yhdistetään retroa ja klassisia vaatteita?

Esimerkiksi tummansiniset suoralahkeiset farkut, raidallinen puuvillaneule kirpputorilta, retrotuulitakki kirpputorilta ja tuulitakin värinen Marimekon iso laukku kirpputorilta ja kaupasta ostetut nahkaiset tennarit sekä tietenkin sukat ja alusvaatteet uutena kaupasta.

Näyttääkö liian rennolta tai pahimmassa tapauksessa käyttäjän varhaisnuoruuteen jämähtäneeltä? Mielipiteitä? Sana on vapaa!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä lisätä, että minulle vaatteen laatu ja kotimaisuus ovat tärkeitä asioita. Sen vuoksi ostan mielelläni R-collectionin vaatteita. Ulkomailla tehtyjä Marimekkoja en ole ostanut, koska laatu ei ole entisensä. Suomessa tehtyjä Marimekon vaatteita ja laukkuja minulla on aika monta.

Vierailija
2/8 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee tuosta mieleen ysärille jämähtäminen, mutta ilman kuvia on vaikea arvioida. Mitä tarkoittaa varttunut tässä? Mielikuviksi pukeutumisen perusteella tuli 45 v. Farkut 501:t kuten nuorena. Tämä mielikuva johtuu siitä, että jos itse olisin jämähtänyt nuoruuteen, pukeutuisin varmaan noin.

Jos laukku on takin kanssa samaa väriä, se voi muuten leventää vaikutelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauska tyyli on hyvä asia, vintage tyyleistä löytyy kanavia youtubesta esim.rachel maksy muistaakseni nimi,esittelee kivaa vintagetyyliä vaatteis ja asumises.

Vierailija
4/8 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varttuneessa iässä ei ole enää väliä että mitä muut ajattelevat.

Vierailija
5/8 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee tuosta mieleen ysärille jämähtäminen, mutta ilman kuvia on vaikea arvioida. Mitä tarkoittaa varttunut tässä? Mielikuviksi pukeutumisen perusteella tuli 45 v. Farkut 501:t kuten nuorena. Tämä mielikuva johtuu siitä, että jos itse olisin jämähtänyt nuoruuteen, pukeutuisin varmaan noin.

Eli vaikka koko muu maailma sattuisi käyttämään suoralahkeisia farkkuja, niitä ei saa käyttää se, jonka nuoruudessa ne olivat muotia?

-Ei ap, mutta ysärinuori.

Vierailija
6/8 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhka. Ehdottomasti uhka.

Vierailija
7/8 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo aloittajan tyyli kuulostaa erittäin tyypilliseltä keski-ikäisen toimistotyöntekijän tai opettajan pukeutumiselta. Ei herätä mitään tunteita eikä kiinnitä huomiota.

Vierailija
8/8 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vaikka koko muu maailma sattuisi käyttämään suoralahkeisia farkkuja, niitä ei saa käyttää se, jonka nuoruudessa ne olivat muotia?

-Ei ap, mutta ysärinuori.

No niinhän se vähän on, että jos olet jo kerran elänyt tietyn muodin, älä mene siihen uudestaan mukaan sitten kun se 30 vuoden päästä tulee uudestaan. Silloin näyttää helposti siltä, että on koko ajan pysynyt samassa tyylissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän