Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä siitä, että kerätään hysteerisesti omia omenoita ja tehdään niistä pakastin täyteen kaikenlaista

Vierailija
10.10.2021 |

Ja syödään koko ajan omenaa ja sellaista, mikä on tehty omenasta. Niitä tuotoksia on sitten pakko syödä koko talvi.

Eihän kukaan voi aidosti haluta syödä omenatuotteita koko ajan ja koko talvea. Mitä mieltä omenahysteriasta?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään kesällä sitten kiikutetaan niitä tuotoksia roskiin, että voidaan tehdä taas uusia tuotoksia tilalle. Huvinsa kullakin. Minulla yksin asuvana ihmisenä ei ole säilytystiloja tuollaiseen ja tekeleet jäisivät syömättä, jos niitä olisi nurkat täynnä.

Vierailija
22/42 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hieno juttu. Ja jos tekee mehua niitä omppuja menee kauheesti nopeesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeistään kesällä sitten kiikutetaan niitä tuotoksia roskiin, että voidaan tehdä taas uusia tuotoksia tilalle. Huvinsa kullakin. Minulla yksin asuvana ihmisenä ei ole säilytystiloja tuollaiseen ja tekeleet jäisivät syömättä, jos niitä olisi nurkat täynnä.

Ei saa heittää omenatuotteita pois! 

Vierailija
24/42 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsis tehdä siideriä ja viiniä niistä talven pitkiin iltoihin.

Vierailija
25/42 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas köyhänä yksin asuvana kerään kaiken mahdollisen säilöön ja pieneenkin asuntoon on mahtunut kaksi pakkasta( pieni arkku ja pakastinkaappi). Esim. puuron päällä omenalohkot on yksiä suosikkejani. 

Vierailija
26/42 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos naapurit ei kerää omia omenoitaan ollenkaan. Tippuvat vaan maahan, myös meidän puolelle aitaa. Harmittaa kun menee hyvät omenat haaskioon.

Vierailija
27/42 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos naapurit ei kerää omia omenoitaan ollenkaan. Tippuvat vaan maahan, myös meidän puolelle aitaa. Harmittaa kun menee hyvät omenat haaskioon.

No kerää talteen ne mitkä sun pihallesi ropisee. Ellet päiväkausia jahkaile keruun kanssa, on ne pudokkaatkin hyviä syötäväksi.

Vierailija
28/42 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy keräämässä ne pois.

Vierailija
29/42 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku tekee eri asioita kuin sinä? Miksi joku suurperheinen säilöö marjoja enemmän kuin yksin asuva? Miksi me ostamme 7 kuormaa polttopuita, kun sinä kerrostaloasujana et tarvitse ainuttakaan klapia? Siinäpä sinulle pohdittavaa ja pureskeltavaa koko ensi talveksi.

Vierailija
30/42 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan joka vuosi yhdeltä sukulaiselta joululahjaksi ison purkillisen omenasosetta. En koskaan saa sitä syödyksi kuin vähän, koska aina siihen on tungettu sekaan kanelia. Kaneli on mun vatsalleni myrkkyä, alkaa aina närästää ja inhoan sen hajuakin.

Sen lisäksi tulee sellainen hanalaatikollinen omenapuristemehua. En suuremmin pidä siitäkään. On se jotenkin mennyt, mutta en ole kovin omenoiden ystävä, koska vatsa ei tykkää. Varsinkin kotimaiset kirpeät kovat omput on pahasta.

Mutta aina niitä hehkutetaan, työkaverit tuo töihin ja koko ajan kehottaa ottamaan. Kaikille ne ei vaan käy.

Vierailija
31/42 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan joka vuosi yhdeltä sukulaiselta joululahjaksi ison purkillisen omenasosetta. En koskaan saa sitä syödyksi kuin vähän, koska aina siihen on tungettu sekaan kanelia. Kaneli on mun vatsalleni myrkkyä, alkaa aina närästää ja inhoan sen hajuakin.

Sen lisäksi tulee sellainen hanalaatikollinen omenapuristemehua. En suuremmin pidä siitäkään. On se jotenkin mennyt, mutta en ole kovin omenoiden ystävä, koska vatsa ei tykkää. Varsinkin kotimaiset kirpeät kovat omput on pahasta.

Mutta aina niitä hehkutetaan, työkaverit tuo töihin ja koko ajan kehottaa ottamaan. Kaikille ne ei vaan käy.

Miksi et kertonut sukulaiselle jo aikoja sitten, ettet pysty syömään kanelia ja että omenasoseesta et välitä?

Vierailija
32/42 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen kun yksin elävällä tuttavallani on jumalattoman iso perunamaa. Rehkii niitten kanssa sitten niitä kylväen ja mullaten ja syksyllä kauheet nostotalkoot.

Kellarin laarit täynnä perunoita. Joita joutuu sitten viemään metsään kun ei niitä kukaan saa syödyksi siihen mennessä kun alkaa uudet talkoot.

Perunat on halpoja kuin mitkä.

Mutta saahan sitä tietysti touhuta, kai siinä joku viehätys sitten on.

Mutta eikö olisi kansantaloudellisestikin järkevämpää yksin asuvan perheettömän ihmisen ostaa tarvittaessa ne perunansa kaupasta tai torilta, että saisi ne kauppiaat ja tuottajatkin edes jotain. Kun sitten kuitenkin joutuu viemään niitä itäneitä vanhoja pottujaan jonnekin metsään, no saahan niistä kai metsän eläimet vielä jotain hyötyä.

Vierailija
33/42 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen kun yksin elävällä tuttavallani on jumalattoman iso perunamaa. Rehkii niitten kanssa sitten niitä kylväen ja mullaten ja syksyllä kauheet nostotalkoot.

Kellarin laarit täynnä perunoita. Joita joutuu sitten viemään metsään kun ei niitä kukaan saa syödyksi siihen mennessä kun alkaa uudet talkoot.

Perunat on halpoja kuin mitkä.

Mutta saahan sitä tietysti touhuta, kai siinä joku viehätys sitten on.

Mutta eikö olisi kansantaloudellisestikin järkevämpää yksin asuvan perheettömän ihmisen ostaa tarvittaessa ne perunansa kaupasta tai torilta, että saisi ne kauppiaat ja tuottajatkin edes jotain. Kun sitten kuitenkin joutuu viemään niitä itäneitä vanhoja pottujaan jonnekin metsään, no saahan niistä kai metsän eläimet vielä jotain hyötyä.

Niitä joutuu sitten ostamaan jos ei ole varastoa. Perunoiden kanssa vaikea epäonnistua, yleensä tulee satoa.

Vierailija
34/42 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että et taida ymmärtää, mitä hysteerinen tarkoittaa.

Mua kanssa naurattaa nää oman elämänsä kovikset jotka nimeää minkä tahansa ameebasta eroavan toiminnan hysteriaksi. 😂😂

Vierailija
35/42 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein kaikki omenat mehuksi Mehumaijalla.

Tuoremehulingolla tein mehua. Jätti kyllä sen jätteen varsin kosteaksi, mutta mehua sain.

Vierailija
36/42 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tästähän on unohtunut vallan kokonaan omenan kuivaaminen!

Kyllä pitää hysteerisenä kuivata omenarenkaita ja natustella niitä sitten hysteerisenä koko talvi.

(nimimerkki en saanut kuin 10 litraa omenoita tuttavilta tänä syksynä, kun mokomat käyttivät melkein kaikki itse)

Vierailija
37/42 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä syödään paljon omenia, luumuja, viinirypäleitä, marjoja jne. Eikä juuri tehotuotettuja hedelmiä kaupasta osteta. Ja vaikka iso arkkupakastin, se on kesään menessä tyhjä. Kiva syödä puhtaita luonnontuotteita ja makukin on hyvä.

Jo vanhakansa tiesi. Syö omena päivässä, se pitää lääkärin loitolla.

Tätini, joka oli naimisissa lääkärin kanssa, kokeili tuota ja kertoi että ei toimi.

Vierailija
38/42 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä se on hassua kun äiti aina höösää että marjat, omput ja luumut pitää kerätä pois ettei mene haaskuun. Kerään kyllä, mutta mihin ihmeen haaskuun ne menee? Sinnehän niitä ilmaiseksi tulee joka vuosi lisää.

Olen arvellut että kyse on siitä, että jos niitä ei kerätä niin ne mätänevät kompostissa tms. Ja vetävät rottia puoleensa.

Vierailija
39/42 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuule istuta vielä se omenapuu, vaikka tuli jo tukkaasi nuolee"

Vierailija
40/42 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vuosiin syönyt yhtään omenaa, mutta haluaisin kyllä omenapuita. Kai niitä sitten olisi hysteerisenä syötävä. Jos tulisi jotain joskus.

Juu. Ne omenat maistuu paremmalta kuin ne puut. Niissä puissa on jotenkin kitkerä se kuori, ja niistä on huono keittää hilloa, eivät pehmene vaikka kuinka pitkään kiehuttaa.

Niin, en tiedä. Näillä leveysasteilla ne eivät oikein menesty, joten en tiedä syövätkö omistajat puita, tai syökö joku ne kuitenkin. Naapuri oli muutama vuosi sitten laittanut, saiko yhden omenan. Ehkä nyt jo rusakot ja pakkanen nauttineet ne. Puut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi