Joulu on perseestä, vituttaa jo nyt alkanut hössötys
Kommentit (28)
Netin keskustelupalstan jouluviha alkaa yhtä takuuvarmasti kuin joulun hehkutuskin, yleensä juuri näihin aikoihin.
Sitä vaan ihmettelen, että mitä niin kamalaa siinä joittenkin mielestä on. Inhoavat kauppojen joulutavaroita ja joulumusiikkia. Eihän heidän siellä kaupoissa tarvitse kaiken aikaa olla ja joulumusiikki on musiikkia siinä missä kaikki muukin musiikki. Ei ne kaupat muulloinkaan sitä jokaisen ihmisen ominta mielimusiikkia soita. Eikä niitä suklaarasioita tarvitse ostaa eikä yhtään mitään, mitä ei halua.
Ei se joulu väkisin kenenkään kotiin tule.
Joku valitti täällä kerran, että jouluna on kolme päivää vapaata töistä, eikä tiedä mitä tekisi. En ymmärrä. Mitäs nämä ihmiset tekevät sitten kesälomillaan tai muilla lomillaan?
Minusta jouluna on kaunista, jouluvalot, kynttilät ja lyhdyt on niin nättejä.
Ai niin, se anoppilaan meno, mikä on siis ilmeisen pakollinen - aina. Vakuutan, että se ei kestä ikuisesti ja jos se oikeasti on niin vastenmielistä, niin kyllä senkin vierailun voi jättää tekemättä. Aikuiset ihmiset saa kyllä ihan itse päättää tekemisistään ja menemisistään. Ja saapahan edes sen hyvän mielen, että "minäpä en tullut!"
Ai, minua ei haittaa yhtään. Joulun värit, valot ja musiikki tuo iloa harmaaseen arkeen. Jouluruuista en niin välitä.
Joulu on lasten juhla ja omat on jo niin isoja ettei tarvi hössöttää. Olivat jo ala-aste ikäisinä erikoisia joulun suhteen. Ihan niiden suusta, onko taas jo joulu? Lahjoja ei ole tarvinut ostaa moneen vuoteen. Teineinä saivat valita, rahaa vai lahjoja? Siitä asti ovat saaneet rahaa.
Mua säälittää joulun suorittajat. Koittaisivat ymmärtää että mitään ei ole pakko tehdä niinkuin on aina tehty. Kaikki ei tykkää kinkusta ja laatikoista. Nuorin sai yksi joulu ruuaksi kalapuikkoja pienenä. Kysyin mitä haluaa niin sai sitä mitä halusi. Lahjat saivat aattona heti aamulla. En ole koskaan ymmärtänyt miksi lapsia pitää kiusata odotuttamalla niitä lahjoja.
Kun olen kertonut kuinka joulun voi ottaa rennosti perheen parissa niin jotkut ovat matkineet. Esim. ei kannata marttyyrina tehdä niitä ruokia mitä juuri kukaan ei syö.
Tärkeää aika siankasvattajille joilla menee huonosti. Syödään jouluna kunnolla kinkkua niin heillekin koittavat paremmat ajat.
No miksi siitä pitää turhaan paineita ottaa? Anna porukan hössöttää ja mennä porskutat entisteen tahtiin ja naurat, kun hölmöt juoksee joulun perässä jo lokakuun alussa.
Äsken imuroin ja huomasin rallattelevani joululaulua : D
Varmaan kun joulujutut sua jostain syystä ärsyttää, kiinnität niihin erityisen paljon huomiota, koska ei tässä nyt todellakaan mitään hössötystä ole vielä käynnissä. Joulukarkit on kaupoissa, mutta mitäpä siitä, onpahan enemmän suklaavalikoimaa.
Jouluhössötys, missäs sitä on jo nyt? Automarketeissa toki näyttää olevan joulukarkit ja kalenterit esillä, but that's it. Enemmän ärsyttää Halloweenin tuputus.