Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: kuinka monta kahden kynttilän settiä näet vastapäisissä taloissa?

Vierailija
06.12.2014 |

Missä kaupungissa ja kaupunginosassa sijaitset?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 18:29"]Omalla ikkunalla palaa kaksi kynttilää. Naapureiden ikkunat ei näy tähän meille.
[/quote]
Niin ja Tampereella ollaan.

Vierailija
22/29 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 18:32"]

En edes tiennyt mistään kahden kynttilän jutusta.. Tosin eipä näköjään naapuritkaan.

[/quote]

Et tiennyt. Ja olet aika monta kymmentä itsenäisyyspäivää elänyt. 
[/quote]

Niin? En tiedä edelleenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimevuonnahan tästä oli keskustelu, ja silloin kysyin mieheltäni joka on erittäin isänmaallinen että tietääkö hän tästä kahdesta kynttilästä jotain tai äitinsä joka oli pikkulottana, eivät tienneet hekään. Ei ole missään näkynyt täällä Kokkolassa, enkä muista että eteläpohjanmaallakaan mistä olen kotoisin olisi ollut. Enemmän oli koulussakin puhetta että pitää adventtikynttilät laittaa, ensin yksi, sitten kaksi, sitten kolme ja sitten neljä neljäntenä adventtina. Meillä on myös se ongelma että ikkunalautoja ei ole, meillä on sänkökynttilät ikkunassa imukupeilla kiinni.

Vierailija
24/29 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään ei näy, meillä on kaksi sinivalkoista kynttilää. Ja helsinki kyseessä.

Vierailija
25/29 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 18:32"]Ei näissä uusissa rivareissa ole ikkunalautoja, eikä ulospäin näy, vaikka joku pöydällä kynttilöitä polttaisi. Ja kaikilla on muutenkin verhot kiinni.
[/quote]
Mä laitoin korokkeen kynttilöitten alle että näkyy ulos :D

Vierailija
26/29 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 18:32"] En edes tiennyt mistään kahden kynttilän jutusta.. Tosin eipä näköjään naapuritkaan. [/quote] Et tiennyt. Ja olet aika monta kymmentä itsenäisyyspäivää elänyt.  [/quote] Niin? En tiedä edelleenkään.

[/quote]

No olet aika suljetussa kopissa elänyt, jos ei ole 25 vuoteen kuullutkaan kahdesta kynttilästä ikkunalla itsenäisyyspäivänä. Oletko kuullut joulukuusesta?

Vierailija
27/29 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Mä odotan vielä kymmenisen minuuttia ja sytytän meille kahteen olohuoneen ikkunaan kynttilät. Ollaan tunti jäljessä Suomen ajasta, joten siksi ei pala vielä :)

Hyvää itsenäisyyspäivää sinne Suomeen!

Vierailija
28/29 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä palaa kynttilät. Helsinki, keskusta (punavuori).

Vierailija
29/29 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun Toivoniemi. Kolme kerrostaloa näkyy partisilta, yhteensä parisenkymmentä kynttiläparia. Meilläkin on.

On muuten outo taloyhtiö siinä mielessä, että ensimmäinen missä minä olen asunut jossa taloyhtiö tarjoaa itsenäisyyspäivän kynttilät. Joka asunto saa 2 per ikkuna.

Olin saada halvauksen ekalla kerralla kun talkkari tunki ne postiluukusta sisälle!!! Hirveä kolina ja ryminä, tuo postiluukku on vielä tolleen puolivälissä ovea. Ihme ettei katkenneet ne kynttilät. :D Viime vuonna se sentään soitti ovikelloa ja iski kouraan. Tänä vuonna ne oli jätetty tonne alakerran loungen pöydälle ja lappu että ottakaa tästä.

Kerronpa vielä, että itsenäisyyspäivänä on tapana polttaa kahta kynttilää ikkunalla, koska aikoinaan kun jääkärit lähtivät venäläisiltä salaa Saksaan saamaan sotilasoppia niin turvatalojen ikkunoille oli laitettu kaksi kynttilää palamaan. Jääkärit siis pakenivat maasta Haaparannan kautta ja reitin varrella ystävälliset asukkaat auttoivat heitä. Aputalojen merkkinä kaksi kynttilää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi