Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskaana inkivääri?

Vierailija
06.12.2014 |

Olen kylässä, raskaus on salaisuus vielä ja näin ruuan sekaan laitettavan inkivääriä raastettuna?onko kuinka vaarallista syödä tätä. Sisältää myös koskenlaskijaa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen myös, että EI kannta syödä raskaana!

Vierailija
2/36 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkivääri

Osa inkiväärin kemiallisista ainesosista saattaa olla haitallisia sikiön kehitykselle. Kuluttajan suojaamiseksi terveysvaaroilta pakkausmerkintäasetuksessa (1084/2004, 6 §) on säädetty, että pakkauksessa tulee tarvittaessa olla varoitusmerkintä ja/tai käyttöohje. Evira katsoo, että erillinen varoitusmerkintä raskaana oleville tulee lisätä inkivääriä sisältäviin ravintolisiin ja inkivääriteehen ja sitä vastaaviin juomajauheisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kieltäydyn syömästä? Ääh tää on kamalaa, kutsutaan syömään.. enkä voi edes syödä....

Vierailija
4/36 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että jos nyt yhden kerran syöt kohtuullisen määrän inkivääriä sisältävää ruokaa niin sikiö joko kuolee tai vammautuu vaikeasti.

Vierailija
5/36 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähäm minä perkelekysyn että haittaako kerta tai parikin?

Vierailija
6/36 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kommentoida, jätät vain lautaselle.

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 15:29"]

Eli kieltäydyn syömästä? Ääh tää on kamalaa, kutsutaan syömään.. enkä voi edes syödä....

[/quote]

Vierailija
7/36 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kui vaarallista on syödä nyt tätä ruokaa? Söisitkö SINÄ?

Vierailija
8/36 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on raastettu ja sekotettu kastikkeeseen? Ei sitä voi sieltäronkkia pois?

Vierailija
9/36 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söisi.

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 15:30"]

Eli kui vaarallista on syödä nyt tätä ruokaa? Söisitkö SINÄ?

[/quote]

Vierailija
10/36 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vaikka, että pidät inkivääristä, mutta saat siitä suuhusi rakkoja.

Vierailija
11/36 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota suurta annosta, en usko että noin pieni määrä oikeasti haittaa. Itse tosin hormoonihirmuissa vältin totaalisesti kaikkea kiellettyä raskausaikana ja samanlaisessa tilanteessa totesin vaan etten voi syödä inkivääriä kun maistan sen niin vahvana.

Vierailija
12/36 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin.

Vierailija
13/36 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitus koskee ensisijaisesti teollisia inkiväärivalmisteita, inkiväärikapseleita ja muita luontaistuotteita. Satunnainen inkiväärin nauttiminen maustekäytössä on ihan ok, pipareitakin saa syödä. Ongelmat tulee alkuperäistutkimuksen mukaan niillä määrillä kun inkivääriä on kuivattu ja tiivistetty kapseleihin ja niitä vielä vedetään säännöllisesti. 

Vierailija
14/36 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voit syödä.

Vierailija
15/36 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin raskaana vuonna 2006, neuvolasta saadussa kirjasessa kehoitettiin syömään inkivääriä raskauspahoinvointiin. Sen jälkeen jossain vaiheessa se kiellettiin ja viime vuonna tuota mainintaa ei enää ollut kirjasessa. Itse söisin ruokaa vähän näön vuoksi. Tai jos kovasti huolettaa, sanoisin suoraan miksi en sitä haluaisi syödä.

Vierailija
16/36 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, söitkö?

Vierailija
17/36 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas. Tulin juuri Japanista. Näin siellä lukuisia terveitä pieniä lapsia ja raskaana olevia äitejä. Lounastin kahdesti kolmen eri vauvaa odottavan äidin kanssa. Söimme inkivääriä pikkelssinä, merilevää ja raakaa kalaa hyvällä ruokahalulla. Miten he selviävät näistä myrkyistäläpi raskausajan?

Muista ettet syö piparkakkuja jouluna.

Vierailija
18/36 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en söisi. Jokainen päättää itse, kuinka suuren riskin haluaa ottaa. Jollekin 5 % keskenmeno- tai vammautumisriski on ok, toisille 50 %, joillekin 20 %. Itselleni 0 % on ok ja siksi en itse söisi.

Vierailija
19/36 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen syönyt. 

Vierailija
20/36 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki raskausajan ruokavaliosuositukset ovat juurikin suosituksia. Ei niissä ole yhtään ruoka-ainetta, joka varmuudella aiheuttaa keskenmenon tai kehityshäiriön. 

Kannattaa suhtautua niihin oman maalaisjärjen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä