Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin äitini ymmärtämään

Vierailija
06.12.2014 |

Miten saisin äitini ymmärtämään, että en halua enkä jaksa tehdä töitä lukion ohella?

Opiskelen lukiossa siis ensimmäistä vuotta ja äitini on nyt alkanut painostamaan, että minun täytyy hakea töitä kun lapsilisätkin loppuvat parin kuukauden kuluttua. En halua, koska pitää keskittyä opiskeluun ja olen tasoltani 7-8 oppilas joten töitä pitää tehdä kovasti ja niin olen tehnytkin, tavoitteena kuitenkin nostaa numeroita ja saada kirjoituksista hyvät tulokset. Enkä halua muutenkaan työelämään vielä sillä en koe vielä olevani valmis mihinkään vakityöhön joka viikonloppu tai arki-iltoina. Kesätöissä olen kyllä käynyt.

Äitini vetoaa usein siihen, että minulle avautuisi myöhemmin ovia jos kävisin töissä nyt opiskelun ohella. Olen tuosta hieman eri mieltä sillä opiskelu saattaa kärsiä juuri töiden takia ja sitten niitä mahdollisuuksien ovia sulkeutuukin useampi. Lisäksi hän aina tästä asiasta puhuttaessa "ihailee" kuinka pari vuotta minua vanhemmat sukulaiseni ovat töissä opiskelujen ohella ja että minun täytyisi ottaa heistä mallia. "X:kskin on lukion ohella töissä, joten sinunkin olisi hyvä hakea töitä. Voit maksaa harrastuksesi".

Kesätöihin aijonkin ja haluan hakea, koska ne eivät tule opiskelujen tielle. Äitilleni ei silti riitä, vaan hän toteaa että niiden lisäksi pitää olla vakityökin.

Joten mitä sanon hänelle, jotta jokaviikkoinen painostaminen ja puskeminen loppuisi? Minä en mene töihin äitini mieliksi, koska haluan hoitaa lukion pois alta ilman lisästressiä, mutta hän vain ei ymmärrä lopettaa asiasta jauhamisen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut, kappalejaot eivät jostain syystä tuleet mukaan!

Ap

Vierailija
2/7 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy äitiltä, onko paremmat arvosanat turhempia kuin osa-aikatyö minimipalkalla (lukioikäisten alkupalkka alalla kuin alalla älyttömän pieni!). Ja lukion jälkeen on helpompi päästä opiskelemaan paremmilla numeroilla. Pidä pääsi, ei äitisi voi pakottaa töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin ei löydy töitä edes aikuisille koulutuksen saaneille, niin mikä mahis lukiolaisen on saada töitä

Vierailija
4/7 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 11:47"]Nykyisin ei löydy töitä edes aikuisille koulutuksen saaneille, niin mikä mahis lukiolaisen on saada töitä
[/quote]
Mahtava idis! Esitä etsiväsi töitä ja pari kertaa viikossa mainitse, ettei lähikauppaankaan pääse töihin. Äiti tajuaa ettei töihin niin vaan mennä ja parhaassa tapauksessa saat vielä sympatiaa!

Vierailija
5/7 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 11:47"]Nykyisin ei löydy töitä edes aikuisille koulutuksen saaneille, niin mikä mahis lukiolaisen on saada töitä
[/quote]

Tähänkin olen yrittänyt vedota, mutta ei vaan tajua.

Vierailija
6/7 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on kyllä todella törkeä! En ikimaailmassa vaatisi lukioikäisiä lapsiani maksamaan omia harrastuksiaan saati käymään töissä sen takia, että lapsilisät loppuu. Jo on osalla pokkaa! Lukion toisella oleva tyttöni käy lauantaisin töissä, mutta kaikki tienestit menevät hänellä omaan taskuun eikä itsensä elättämiseen.

Vierailija
7/7 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin että työkokemus on erittäin arvokasta. Itse en ollut edes kästöissä lukioaikana, kun en sellasta saanut. Nyt työn saanti on vaikeaa kun työkokemus on hyvin vähäistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi