Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne Kela-taksilla saa mennä?

Vierailija
10.10.2021 |

Mitkä matkat on maksettava itse?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anssin luo kylään. Kela korvaa.

Vierailija
22/37 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kelataksilla mennä pyörätuolia tarvitseva parkinsonia sairastava vanhus hakemaan henkilökorttia varten valokuvia valokuvausliikkeestä ja itse korttia poliisilaitokselta? Tarvitsee myös saattajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko kelataksilla mennä pyörätuolia tarvitseva parkinsonia sairastava vanhus hakemaan henkilökorttia varten valokuvia valokuvausliikkeestä ja itse korttia poliisilaitokselta? Tarvitsee myös saattajan.

No mitäpä luulet? Ei voi.

Vierailija
24/37 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä luulet? Ei voi.

Joo kyllä tossa kannattaa ihan oikea taksi tilata tai pyytää joku viemään. Ja varmaankaan tällä vanhuksella ei ole nettiä ym niin ei voi netin kautta korttia tilata (tai käydä kuvattavana) niin kuin oma äitini teki ja kortti tuli sit postissa

Vierailija
25/37 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela-taksin omavastuu on aina 25 euroa.

Olipa matka minkä pituinen tahansa.

Tuo summa pitää aina itse maksaa.  Eikä Kela-taksi ole mikään pika taksi.  Sairaalasta pois päästyäni, odotin hoitajan soittamaa Kela-taksia sairaalan aulassa tunnin.

Vierailija
26/37 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Tarvitsee kuljetuspalvelun taksin, joka on vammaispalvelun hommia, eli pitää olla erikseen hyväksytty käyttämään näitä. Eli kuljetuspalveluiden taksia ei voi käyttää mennäkseen sairaalaan/terkkariin (näihin pitää käyttää kelataksia) kun taas kuljetuspalveluiden taksia ei voi käyttää mennäkseen terkkariin, mutta sillä voi ihan laillisesti mennä vaikka pubiin ja sieltä sitten kotiin. 100% varma tieto, olen käyttänyt näitä molempia jo vuosia.

Vierailija
27/37 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö löpöä kaikki. Ihan naurettavia Kela taksi sun muut säädökset. Who cares! Hrvee pulina kuka kulkee ja millä. 

Itsekin kuk jouduin viemään lapsen sairaalaan n. 3 kertaa 2 viikon sisällä asiattoman, törkeän ja jopa osittain rikollisen (kyllä siitäpä ei moni tiedä) sairaanhoidon takia, ei Kela taksista ollut mitään hyötyä. Rattailla kuljetan ilmaiseksi julkisilla. Kela taksilla 25€, suunta. 

Suomen terveydenhuollossa toimii moraalisesti arveluttavia saastakasoja. Ilmaisu  ei ole ollenkaan liioiteltu ottaen huomioon että perheeni on joutunut aivan törkeiden rikosten kohteeksi terveydenhuollossa, jopa lapset. Ne kunnolliset eivät niistä tiedä, joten ei tässä ole tarkoitus viattomia haukkua, mutta ne jotka tietävät ja ovat mukana ovst oikeasti yhteiskunnan luopioita kauheimmillaan. Vetävät palkkaa, tekevöt asioita, jotka ovat oikeasti lakikirjankin mukaan todella törkeitä. Että sellaista teidän veronmaksajien rahoilla puuhaillaan. Pikkurikollisten tekemät rikokset on ihan lasten leikkiä verrattuna tuollaisiin ihmisoikeusrikkomuksiin.  Rikokset sen laatuisia että niitä voi pitää jopa kiduttamisena. 

Rikokset terveydenhuollossa on kaikkein vastenmielisimpiä mitä voi olla

Vierailija
28/37 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako alkoholisti käyttää Kela-Taxia viinakauppa käyntiin?

Aivan ehdottomasti kielletty.

Vierailija
29/37 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo summa pitää aina itse maksaa.  Eikä Kela-taksi ole mikään pika taksi.  Sairaalasta pois päästyäni, odotin hoitajan soittamaa Kela-taksia sairaalan aulassa tunnin.

Höpsistä! Omavastuu on enimmillään 25 euroa. Jos taksimatka on edullisempi, maksat vain sen verran, mitä se on. 

Vierailija
30/37 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Tarvitsee kuljetuspalvelun taksin, joka on vammaispalvelun hommia, eli pitää olla erikseen hyväksytty käyttämään näitä. Eli kuljetuspalveluiden taksia ei voi käyttää mennäkseen sairaalaan/terkkariin (näihin pitää käyttää kelataksia) kun taas kuljetuspalveluiden taksia ei voi käyttää mennäkseen terkkariin, mutta sillä voi ihan laillisesti mennä vaikka pubiin ja sieltä sitten kotiin. 100% varma tieto, olen käyttänyt näitä molempia jo vuosia.

Tarkennus edelliseen, eli siis kelataksia voi sitten käyttää niihin sairaala-/terkkarikäynteihin, mutta näiden omavastuu on todellakin se 25€, eli ei ainakaan Helsingissä juurikaan auta, kun on saman verran kuin normitaksi olis arkipäivänä Kalliosta Meikkuun. Tietysti, jos pitää mennä Ivalosta Rovaniemelle, tuo ilahduttaa ihan eri tavalla!

Vierailija
31/37 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rattailla kuljetan ilmaiseksi julkisilla. Kela taksilla 25€, suunta. 

Katos kun kaikki ei saa kulkea julkisissa ilmaiseksi. Kiitos kun muistutit tästä epäkohdasta!

Vierailija
32/37 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä psykiatrille?

Lääkäri sekin on. Periaate on se, että taksia käytetään silloin, kun julkista liikennettä ei ole käytettävissä tai sairauden vuoksi sitä ei voi käyttää.

Vierailija
33/37 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Sitä varten tarvitaan sote-taksi. Sitä haetaan paikallisen hyvinvointialueen sosiaalipalveluista.

Vierailija
34/37 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaus lainaukseen: ENINTÄÄN 25€/ yhdensuuntainen matka. Aika lyhyt aika odottaa kelataksia vain tunti. Kannattaa tilata se 3 arkipäivää aikaisemmin, niin on toivoa saada ajoissa.

Vierailija
35/37 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpäsairaalaan.

Vierailija
36/37 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä kelataksista ole ainakaan omille vanhemmilleni mitään hyötyä. Matkan omavastuu on 25 euroa yhteen suuntaan. Pikkukaupungissa tulee sellaisia 15 euron ajoja aika usein esim. terveysasemalle ja sama hinta takaisin.

Vierailija
37/37 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaus lainaukseen: ENINTÄÄN 25€/ yhdensuuntainen matka. Aika lyhyt aika odottaa kelataksia vain tunti. Kannattaa tilata se 3 arkipäivää aikaisemmin, niin on toivoa saada ajoissa.

Huomaa, että siinä on myös vuodessa 300 euron matkakatto omavastuollw! Eli jos olet kulkenut kaksitoista 25 euron matkaa, niin koko vuoden loppumatkat ovat sinulle täysin ilmaisia! Tällaisia asiakkaita on paljon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi