Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla niin että äitiä pahoinpidellyt isä saa lasten huoltajuuden?

Vierailija
10.10.2021 |

Olen nyt tutustunut uuteen ihmiseen, joka avautui minulle tästä aiheesta. On ollut jopa turvakodissa miehen pahoinpitelyn vuoksi, mutta huoltajuuskiistassa ei saanut lapsia itselleen, vaan mies sai pienten lasten yksinhuoltajuuden. Kuulemma entinen mies on vain niin hyvä puhumaan, että onnistui tällä tavalla saamaan asioista päättävät puolelleen. Ja lisäksi miehellä on uusi parisuhde, kun taas tämä tuttavuus on sinkku. Parisuhde puolsi huoltajuutta miehelle.

Kuinka tällainen voi olla mahdollista ja tiedättekö vastaavia tapauksia? En ole tuntenut kauaa tätä ihmistä, mutta nyt äkkiä vaikuttaa hirveän mukavalta ja ihanalta ihmiseltä ja tunnen itseni hirviöksi kun epäilen hänen tarinaansa. En tiedä huoltajuuden koukeroista mitään, mutta jotenkin olen luullut että äiti saa lähes aina huoltajuuden.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä äidissä on omat vikansa.

Vierailija
2/44 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin se Suomessa menee. Itse, kun olin turvakodissa niin pakotettiin tapaamaan väkivaltaista isää, joka lässytti, että ei muista mitään. Pyöri siellä kuin psykedeelinen, silmät olivat lautasen kokoiset ja naispsykologit sulaa vahaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit ovat voittamattomia. Itse katselet kuin lasin läpi ja alat itsekin miettiä, että olitko sinä se hullu.

Vierailija
4/44 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin se Suomessa menee. Itse, kun olin turvakodissa niin pakotettiin tapaamaan väkivaltaista isää, joka lässytti, että ei muista mitään. Pyöri siellä kuin psykedeelinen, silmät olivat lautasen kokoiset ja naispsykologit sulaa vahaa. 

Tarkoitatko omaa isääsi vai lastesi isää? Outoa että on pakotettu, turvakodissahan pitäisi saada olla turvassa!

5/44 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei äidiltä oteta huoltajuutta pois ellei siihen ole todella vakavat perusteet.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
6/44 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on täysin mahdollista sikäli kun viranomainen katsoo että äiti on kykenemätön lapsesta huolehtimaan JA pahoinpitely ei ole kohdistunut siihen lapseen.

Eri asia sitten, onko tuo oikein.

Vierailija
7/44 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä äidissä on omat vikansa.

Niin, tuskin hän kertoi omaa osuuttaan ihan rehellisesti. Kyllä asiat tutkitaan ja jos faktaa on, niin niiden perusteella asia päätetään.

Paras on kuitenkin, että et työnnä nokkaasi toisten asioihin ja ala millään tavoin lynkkaamaan miestä.

Vierailija
8/44 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kai tuo olla mahdollista. Varsinkin jos toinen osapuoli ei saa sanaa suustaan puolustaakseen itseään ja kuuntelee hiljaa vieressä.

Vuosia alistettu tms.

Vierailija
9/44 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kauheaa. Eikö noista turvakodeista ja rikosilmoituksista (kai näistä tehdään rikosilmoitus) tule mitään merkintää mihinkään ja kuka lopulta päättää kenelle lapset menee?

Vierailija
10/44 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa taas väritetty tarina. Haukotus...

Vierailija
11/44 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti voi olla sen pahoinpitelyn jäljiltä henkisesti niin huonossa kunnossa ettei kerta kaikkiaan pysty pitämään huolta lapsesta. 

Vierailija
12/44 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletettavasti äidillä on myös ollut ongelmansa (päihteet?), jos yksinhuoltajuus annettu isälle. Normaalitilassa huoltajuus määrätään yhteishuoltajuutena.

Vierailija
13/44 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudolta kuulostaa. Oma ex sai tuomiot pahoinpitelyistä ja kiusattuaan eron jälkeenkin sain yksinhuoltajuuden viikossa. Pahoinpitelystä on ehkä oltava näyttöä.

Vierailija
14/44 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kauheaa. Eikö noista turvakodeista ja rikosilmoituksista (kai näistä tehdään rikosilmoitus) tule mitään merkintää mihinkään ja kuka lopulta päättää kenelle lapset menee?

Nyt hieman kriittisyyttä peliin. Ei kannata uskoa ihan kaikkea mitä joku sairas täällä kirjoittelee.

Vierailija
15/44 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se äidin pahoinpitely on lapsista irrallinen asia.

Yksi virhe ei leimaa kyvyttömäksi kaikkeen.

Vierailija
16/44 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on täysin mahdollista sikäli kun viranomainen katsoo että äiti on kykenemätön lapsesta huolehtimaan JA pahoinpitely ei ole kohdistunut siihen lapseen.

Eri asia sitten, onko tuo oikein.

Ymmärtäisin jos kyseessä yhteishuoltajuus, mutta että huoltajuus otetaan tältä uhrilta täysin pois? Mietityttää mitkä syyt ovat johtaneet siihen että äiti ei ole soveltunut yksinhuoltajaksi? Voiko pelkillä toisen osapuolen puheilla oikeasti päästä tällaiseen ratkaisuun jos äidissä ei ole mitään vikaa?

Vierailija
17/44 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom. kaikella on aina kaksi puoltansa. Ja yleensä se huonompi puoli värittää tarinaa itselleen otolliseksi. Eli en uskoisi tuota nielemättä.

Vierailija
18/44 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, itse olen parisuhteessa, mies on kerran pahoinpidellyt. Osaa kyllä tarvittaessa käyttäytyä hyvin. Moni nainen on vapaa, kun nuorin lapsi täyttää 18- vuotta eikä muuta enää kenenkään miehen kanssa saman katon alle.

Vierailija
19/44 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi olla mahdollista monestakin syystä. - Onko äii enää edes henkisesti saa fyysisesti sellaisessa kunnossa, etä lapsien huollon uskominen hänelle olisi paras ratkaisu, Entä mitä laps(i)en äii itse on mahdollisesi tehnyt (tai ollut tekemättä) ennen pahoinpitelyksi joutumista, - En nyt halua uhria syyllistää mutta kyseenalaistaa sen lähtökohdan, että pahoinpitely tulisi aina puskista ja yllättäen.  

Vierailija
20/44 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, itse olen parisuhteessa, mies on kerran pahoinpidellyt. Osaa kyllä tarvittaessa käyttäytyä hyvin. Moni nainen on vapaa, kun nuorin lapsi täyttää 18- vuotta eikä muuta enää kenenkään miehen kanssa saman katon alle.

Kun ei ole yhteisiä lapsia niin eroaminen helppoa ja kun asuu erikseen niin vielä helpompaa.

Ja nuo muutot ei ole mitään halpoja juttuja.