Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sivutyötä teet ja miksi?

Vierailija
10.10.2021 |

Olen keskituloinen, asiantuntijatyötä päätyökseni tekevä akateeminen nainen. Lisäksi teen sivutyötä henkilökohtaisena avustajana autisminkirjolla olevalle nuorelle miehelle 12-18 h/kk eli 2-3 kertaa kuussa. Aloitin miehen avustajana melkein 10 vuotta sitten, kun olin vielä opiskelija ja mies peruskoulua käyvä poika, ja aion jatkaa työtä niin kauan kuin pystyn. Musta on ollut tosi antoisaa päästä seuraamaan nuoren miehen elämää, joka poikkeaa niin monin tavoin normaalista. Palkka on pieni etenkin nyt, kun maksan siitä paljon veroja, mutta saan työstä paljon sellaista jota ei voi mitata rahassa.

Mitä sivutyötä te muut palstalaiset teette ja minkä takia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä ole ketään muuta jolla on sivutyö?

Vierailija
2/13 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin tehdä jotain sivutyötä, mutta en ole oikein vielä keksinyt mitä se voisi olla. Tuo henkilökohtaisen avustajan työ voisi olla yksi vaihtoehto ja toisena olen miettinyt, että voisin aivan hyvin olla esimerkiksi vanhusten palvelukodissa ulkoiluttamassa vanhuksia tai esimerkiksi tarjoilemassa ruokaa, auttamassa syömisessä tai ihan vain pitämässä seuraa tms. Minulla ei ole lähihoitajan koulutusta, joten se lienee vain ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä taloushallinnossa, ja tähän vastapainona minulla on käsityöyritys.

Se rentouttaa, ja toimii hyvänä irtipääsynä normaalista työstäni; ei se hirveästi muuta tuota kuin hyvää mieltä itselle, mutta toimii tarpeellisena henkireikänä ja pitää ajatukset muussakin kuin vakkari työssä.

Vierailija
4/13 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen seksityötä pari kertaa kuussa. Hyvä palkka ja saan itse päättää milloin haluan työskennellä. Olen päätoimisesti IT-alalla.

Vierailija
5/13 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on vapaaehtoistyö. Olen vanhukselle kävelykaverina ja lisäksi välillä ollaan miehen kanssa tukivanhempina. Päätyö hoitoalalla. Sain kuitenkin viime vuonna Burn outin, joten en valitettavasti ole jaksanut näitä vapaaehtoistyötä niin paljon ko olisin halunnut.

Vierailija
6/13 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen töitä taloushallinnossa, ja tähän vastapainona minulla on käsityöyritys.

Se rentouttaa, ja toimii hyvänä irtipääsynä normaalista työstäni; ei se hirveästi muuta tuota kuin hyvää mieltä itselle, mutta toimii tarpeellisena henkireikänä ja pitää ajatukset muussakin kuin vakkari työssä.

Tämä on minun haaveeni. Että saisin työpaikan taloushallinnosta ja sivutoimisena tekisin käsityöjuttuja.

Vierailija
7/13 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääministerin hommia olen tehnyt aina silloin tällöin. Kutsumusammattini on olla siivoaja.

Vierailija
8/13 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirahierontaa.

Vierailija
9/13 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen keikkaa tapahtuma-avustajana. Suurin syy on palkka, koska tienaan päätyöstäni alle 2000 €/kk. Toinen syy on vaihtelu, koska vaikka tapahtumatyö on enimmäkseen tylsää puurtamista, pääsen välillä näkemään ja kokemaan vaikka mitä mielenkiintoista jota tavalliset tallaajat ei näe.

Vierailija
10/13 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on homekoiria, ammatiltani oon ministeri.

Vierailija
11/13 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomatyötä tupakoinnin ohella. Siksi että yritän lyhentää tätä elämäksi väitettyä kärsimystä.

Vierailija
12/13 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetustyötä, vastapainona omalle toimisto/asiantuntijatyölle n. 10h /kk

Vierailija
13/13 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustan ja tuotan musiikkia, sekä väsään levynkansia. Lähinnä oman mielihyvän takia teen harrastuksenomaisesti, mutta ei ne lisätulotkaan pahasta ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi