Ihmiset, jotka kertovat muille mitä nämä tuntevat ja ajattelevat
Minulla on ollut elämässäni joitakin ihmisiä, jotka ovat kertoneet minulle mitä ajattelin, sen sijaan, että olisivat kysyneet näitä asioita.
Esim. yksi totesi rivitalosta kerrostaloon muutettuamme, että "niin te sitten huomasitte, että se kerrostalo on enemmän teidän juttu". Todellisuudessa syy muuttoon oli aivan toinen, ja asumisratkaisu väliaikainen, minkä kerroinkin. Ei tainnut kuitenkaan mennä perille, vaan hän piti oman ajatuksensa asiasta.
Toinen tapaus kertoi minulle, miten huono minun ja mieheni suhde on ja lisäsi vielä, että se on juuri samanlainen kuin hänen ja wc-miehensä suhde. En ollut edes puhunut kyseiselle ihmiselle paljoakaan suhteestamme, enkä todellakaan tiennyt, millainen hänen ja exänsä suhde oli.
En siis ole näitten henkilöitten kanssa tekemisissä enää heidän muunkin myrkyllisyytensä takia.
Mietin vain, mikä saa aikaan kuvatunkaltaista käyttäytymistä? Joku persoonallisuushäiriö?
Kommentit (28)
Voi pikku lumihiutaletta. Tietenkään kukaan ei tiedä mitä tunnet, koska olet ainutlaatuinen.
Vierailija kirjoitti:
Tätähän tekevät täysin tuntemattomatkin. Yksi äijä tuli pokaamaan ja väitti että jännitän, kun en suostunut hänen kanssaan treffeille. WTF? Toinen kysyi mitä pelkään kun ei kiinnostanut lähteä kanssaan jatkoille. En pelännyt yhtään mitään, ei vaan kiinnostanut, that's it.
Treffiapeissa on ihmeen paljon miehiä jotka pitävät itseään ihan vastustamattomina. Puhuvat itsestään tyyliin ”olen komea, hauska…” totuus on sitten jotain aivan muuta. Ilmiö on jollain tavalla herättänyt mielenkiintoni (siis ilmiö, ei nämä miehet) koska olen itse hyvin varovainen kehumaan itseäni. Näissä on tosiaan noita, jotka aloittavat suunnilleen sillä että yrittävät sanella milloin ja missä tavataan. Yksi jalomielisesti jopa kertoi minulle että ensimmäisellä kerralla ei sitten vielä harrasteta seksiä. 🙄 No ei takuulla, kun en ollut ikinä aikeissa häntä edes tavata, kunhan juttelin kun jutut oli itsekehussaan niin erikoisia.
Vierailija kirjoitti:
Voi pikku lumihiutaletta. Tietenkään kukaan ei tiedä mitä tunnet, koska olet ainutlaatuinen.
Tämä.
"Luulet olevasi parempi kuin muut!"
"Te vihervassa rit haluatte tänne rikollisia ja ootte huum3idenkäyttäjiä, majottakaa ite ne ulkkikset kotiinne"
"Olet joku erikoisuudentavoittelija kun sulla on harvinainen koirarotu" (haloo, se on KOIRA! Tosi erikoista.)
"Sä luulet tietäväs jotain lapsista!"
Ihan hiton raskaita tyyppejä. 🤦♀️
En ymmärrä noin itsekeskeisiä ihmisiä kuin AP, en sitten ollenkaan.
Mitä väliä sillä on mitä muut ajattelevat sinusta? Älä ole niin hemmetin itserakas ja veulaa mielessäsi mokomia asioita. Eivät ne muutkaan sitä suustaan päässyttä möläystä mieti hetkeäkään ja viimeistään kymmenen sekunnin päästä eivät edes muista mokomaa sanoneensa.
Lakkaa pyörimästä kehää oman napasi ympärillä. Sinun ajatuksesi tai tunteesi eivät kiinnosta ketään ja itserakkaat kuvitelmasi hipovat jo narsismia.
Lopeta hyvän sään aikana ennen kuin tarvitset ammattiauttajaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä noin itsekeskeisiä ihmisiä kuin AP, en sitten ollenkaan.
Mitä väliä sillä on mitä muut ajattelevat sinusta? Älä ole niin hemmetin itserakas ja veulaa mielessäsi mokomia asioita. Eivät ne muutkaan sitä suustaan päässyttä möläystä mieti hetkeäkään ja viimeistään kymmenen sekunnin päästä eivät edes muista mokomaa sanoneensa.
Lakkaa pyörimästä kehää oman napasi ympärillä. Sinun ajatuksesi tai tunteesi eivät kiinnosta ketään ja itserakkaat kuvitelmasi hipovat jo narsismia.
Lopeta hyvän sään aikana ennen kuin tarvitset ammattiauttajaa.
Juuri tuollaisen asenteen takia osa möläyttelevistä ihmisistä elää yksinäistä elämää. Saa muka puhua mitä sylki suuhun tuo ja unohtaa heti tuosta noin vain. Ihan sama miltä toisesta tuntuu.
Mitä jos möläyttelijät oppisivat miettimään miltä herkemmistä tuntuu? Miksi teiltä puuttuu suodatin? En ole ap.
Mielestäni ap on nyt liian herkkänahkainen ja ajattelee aivan liikaa sitä mitä muut sanovat. Itse en ainakaan edes huomaisi tuollaisia, saati että ajattelisin niitä sen jälkeen sekuntiakaan. Ei minulla ole aikaa pyöritellä muiden sanomisia, ilmeitä ja eleitä viikkokausia mielessäni ja pohtia mitä he tarkoittivat milläkin vivahteella ja tavulla.
Ihmiset puhuvat mitä puhuvat ja ap on samanlainen puhuja, joka on varmasti joskus pahoittanut toisen mielen höpinöillään. Paras on, kun suuntaa katseensa eteenpäin ja lopettaa menneiden asioiden jahkailun. Elämä on silloin huomattavasti helpompaa.