Vesilaitoksen insinööri kannusti valuttamaan hanoista enemmän vettä
Olen kuullut vesilaitoksen insinöörin mielipiteen, että vettä pitäisi Helsingissä valuttaa paljon runsaammin putkiston läpi. Syy on se, että putket pysyvät paremmassa kunnossa ja silloin säästetään korjauskustannuksista jotka ovat paljon suuremmat kuin juoksutukseen käytettävän veden aiheuttamat kustannukset. Kysyppä vesilaitokselta asiasta.
Kommentit (11)
Ja veden laatu paranee merkittävästi. Saisivat ottaa tuon huomioon hinnoittelussa, esim. samaan tyyliin kuin operaattorit: olisi erilaisia paketteja joihin kuuluisi tietty kuutiomäätä vettä.
Kyllä, onhan se selvä että putket tukkiutuvat jos niitä ei käytä
Mielelläni osallistuisin vedenjuoksutukseen, mutta kun Suomessa vesi on niin älyttömän kallista, niin ei mulla ole siihen varaa.
Vesimittarit on huono asia.
Putket menee huonoon kuntoon kun ihmiset vaan pihistelee vettä.
Harvoinpa kukaan herää yöaikaan vettälaskemaan putkien takia.
Hinnoittelumallia pitäisi muuttaa siten että jos kulutat liian vähän tai liian paljon niin maksat enemmän.
Vesilaitoksen insinööri haluaa vain lisää liikevaihtoa
Vettä pitää nimenomaan säästää eikä tuhlailla holtittomasti. Pönttöäkään on turha joka käynnin jälkeen vetää ja ihminen ei päivittäistä suihkua tarvitse. Ja nyt pitäisi hänen mukaansa turhaa lorottaa vettä hukkaan! Kukahan senkin maksaa???
Vierailija kirjoitti:
Mielelläni osallistuisin vedenjuoksutukseen, mutta kun Suomessa vesi on niin älyttömän kallista, niin ei mulla ole siihen varaa.
Kerroppa missä sitten on puhdas juomavesi Suomea halvempaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroppa missä sitten on puhdas juomavesi Suomea halvempaa?
Niin ja kun vielä kakkakin huuhdellaan juomakelpoisella vedellä, eikö se ole jo tuhlausta, kysyn vaan?
Ja jos vesimittarit kerättäisiin pois niin putket olisivat vielä paremmassa kunnossa tällä logiikalla.